Прочетен: 5864 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 17.06.2007 13:02
Подигравам се, раздирам, затъквам, пляскам, крада, кървя, удрям, душа, тласкам, предавам, раздразвам, залавям, свързвам, богохулствам, бия, прегръщам, врязвам, срязвам…
"Инструмент наранявания, превръзка"
Откакто има хора, на всяка агресия са отредени и съответни думи. С изключение на няколко Гюнтер Юкер ги взима от Библията, изписва ги с един сякаш разплакан шрифт – първо на немски, като в покаяние за собствена вина, а сетне и на езиците на страните през които пътува изложбата с горното наименование.
Тази изложба е създадена по поръчка на Института за международни отношения (ifa) и е представена от Гьоте –институт и Софийската градска художествена галерия в залата на ул.”Гурко” 1, до 5 юли 2007 г.
"Огнище"
В основата на изложбата е реакцията на твореца срещу насилието над чужденци в Германия, които продължават и до днес, срещу ксенофобията и очернянето на другомислещите.
В четиринадесет обекта или устройства – както ги нарича самият Юлкер – той представя своето виждане за живота и страданието, осмисля преживявания и се опитва да разкрие основните сили на реалното: агресии, наранявания, разрушения, на които отвръща с помирителни жестове. Това, че обектите са четиринадесет напомня за страстите Христови.
"Живописна градина"
“Животът и смъртта са моята тема”, казва за своето изкуство роденият във Вендорф, Германия, Гюнтер Юкер. Инсталацията му “Разтерзаният човек.14 умиротворителни инструмента” е създадена в периода от есента на 1992 до пролетта на 1993 година в ателието му – едно старо складово хале в пристанището на Дюселдорф.
"Парцалена брана"
Юкер реагира на “нараняването на човешки същества от други човешки същества” чрез специфичния за него език на формите – с дървени летви, ленени платна, пирони, камъни, пепел, пясък, изписани листове и пирони.
"Мелница с бичове"
Чрез това комплексно произведение Юкер създава автопортрет, оказвайки се в крайна сметка самият той разтерзаният човек, описва настоящето състояние на собственото си творчество, като същевременно поглежда назад към спомените. Както споделя самият творец : “По такъв начин давам израз на моя протест, на моята позиция, израз на моята възбуда, би могло да се каже, че изграждам портрет на един художник в Германия.”
Авангардното изкуство е малко трудно за разбиране. Даже не става въпрос за разбиране, а за усещане на атмосферата. Ако отидеш на самата изложба, само там можеш да разбереш как ти въздейства.
Била съм в доста музеи на съвременно изкуство, предимно в чужбина. Има наистина някакъв шок отначало. Защото човек е свикнал да гледа красиви картини и това е всебщото мнение за изобразителното изкуство.
Но когато гледаш разни инсталации или друг вид авангардно изкуство и това те кара да се чувстваш съпричастен по някакъв начин, значи то ти е въздействало. Ами не е за всяка "уста лъжица", дето се казва. Въпрос на вкус.
На мен лично тази изложба ми хареса, иначе нямаше да я показвам тук. Има негативни неща, вярно е, но после са пречупени през друга призма.
Всеки сам си преценява все пак :)
Така и за всяка друга територия има население.
Въпрос на вкус,и на лъжици!
А в галерия или музей никой не може насила да те вкара. Се ла ви!
Никой не може да поучава другия.
Приятна вечер :)
На пръв поглед може да изглежда шокиращо,но когато се вникне в основната идея на самата изложба,си мисля,че всеки би могъл да се съгласи с автора.Все пак,той протестира срещу насилието над чужденците в страната си и това е "неговият" начин на изразяване - неговите чувства,емоции,мисли и т.н.- "езикът на творческата му душа"! Това е моето мнение!
Поздрав!!! :)
Поздрави и лека нощ :)
А то и в живота е така.
Измъкването е на косъм.
Добре ли го измислих? :)
2. ИМПЕРИЯТА
3. КУСКО
4. МАЧУ ПИКЧУ
5. ТИТИКАКА
6. ЛА ПАС
7. ИГУАСУ
8. БУЕНОС АЙРЕС
9. РИО ДЕ ЖАНЕЙРО
10. И ПАК РИО
11. Пътеводител
12. Гласуването
13. Мания или "инвентаризация"
14. SUNCUS ETRUSCUS
15. ТОП 22
16. ПОРНО С ПАНДИ
17. Прекрасен творец
18. Приказка
19. Едни велики думи...
20. ВЕЧЕ СЪМ И ТУК
21. AKO VI ZALIPSVAM ... :)))