Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2011 12:02 - Нощта на музеите
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 5953 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 15.05.2011 12:07


 



image






  image



Снимките се нацвъкаха, където им скимне, затова не се учудвайте на пълната липса на последователност. Първата снимка е от изложбата "История на костюма" от фоайето


  image

Това пък е възстановка на главата на цар Калоян по черепа, намерен в гробницата му църквата "Св.40 мъченици" във В.Търново.Ексопнатът е от колекцията на Васил Божков. Както ще стане дума по-долу, има рестрикция на снимането с фотоапарат, затова и снимките от изложбата са малко.


image


 Златен венец от постоянната експозиция.


  image

Почетен знак, връчен на цар Фердинанд за участието на България в Първата световна война


image



Носталгична карта от 1941 година, когато България се мие и на Бяло море, а Самуиловата столица Охрид е в пределите на България...



image


Панагюрското съкровище


image


Хеликоптерът пред музея


image



Пак история на костюма



  image




image

Това е плакатът на изложбата, за която отидох




Добра идея, но мен лично не ме изкефи вчера.

Отидох до НИМ съвсем целенасочено, защото една приятелка ми каза за колекцията на Васил Божков, изложена там.

Заслужава си да я видите - ще продължи до 21 юни.

Синът ми ме закара, но не пожела да влезе, не му се гледало, не бил в настроение. Съвсем правилно постъпи момчето! От навалициата и задуха там и на мен ми се прииска бързо да си тръгна. По принцип като гледам изложби, музеи, галерии - предпочитам да не ми се мотат много хора наоколо, защото си имам собствен стил и ритъм на разглеждане. Обичам да се връщам понякога, да си доразглеждам и не ща никой да ми нервничи наоколо или да ми вика "айде, айде..."
От гмежта наоколо ме заболя главата, а от задухата - за малко да се тръшна.

Ако обичате да посещавате галерии и музеи не го правете по време на такива "всенародни празници". Преди няколко години в Националната художествена галерия пак в Нощта на музеите върху разбрицания паркет там май се беше изсипала половин София и завуците бяха като стадо бизони в сухо стърнище...

Другият момент - за снимки с фотоапарат се плащало, а с GSM - не! А аз си бях забравила тутурутката и йок! - не ми се даваха 10 лева за това забравяне.

Щракнах все пак малко папарашки снимки - ама-ха! на мен тръгнали да ми забраняват! :)))




image



image



image


Чаша с овча глава. На тази снимка ми обясниха, че трябва да дам 10 лева за фотографските си занимания в музея. Този експонат е от колекцията на Васил Божков, както и долният



image

Този е любимият ми ритон с глава на лъв


Извършена е страхотна работа от реставраторите по колекцията на Божков. Експонатите блестят като нови. На пана по стените може да се види от какви очукани артефакти са стигнали до сегашния им вид. Наистина впечатляващо и заслужава да се види.






 



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661297
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930