Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2012 22:56 - Пак черешката на тортата - жалба за изкуството, шмрък! :(
Автор: tera Категория: Забавление   
Прочетен: 1771 Коментари: 4 Гласове:
9

Последна промяна: 22.02.2012 09:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



По една случайност  и днес пак го гледах. Иначе програмата ми е твърде заета.

Този път манджите няма да ги обсъждам - домашна направа от Карабунар повечето! Евалла! Да се слави българското - ракията, виното, бахура, еленското и всичко останало, немам претенции.

Номерът тук е в Ентелектуалната тематика, съпътстваща гозбите.

Нещо от сорта - ами що няма пари за култура или нещо подобно.

Значи, мили ми артисти и хора на културата изобщо, дайте да се разбЕреме. Това тук със сигурност няма да го прочетете, но аз ще си го кажа:

За да ви гледат хората не са ви виновни държавните субсидии, спонсорства и нещо друго!

Просто трябва да сте талантливи и да давате готини представления! Е, това е !

Гледала съм един забележителен моноспектакъл на Валентин Ганев - "Контрабасът" на Зюскинд, още го дават - ако не ми вярвате, гледайте го!  Там няма кой знае колко хвърлени средства за сценография или мизансцен, всичко е много скромно. Но това е предствление, което те кара да не забелязваш времето, ти не се усещаш кога са минали всичките тези минути... По-голям комплимент от това, здраве му кажи...

Или пък "Даскал" с Велко Кънев (лека му пръст!). Даде всичко от себе си, даже толкова се беше изпотил, че му се виждаше през сакото! Може тогава да е имал вече здравословният проблем, затова ще спомена една друга постановка - доста отдавна - "Великденско вино" и там беше страхотен!

Нарочно изброявам само моноспектакли, които според мен като лаик, би следвало и да са по-евтинки, тъй да се каже. По-малко хонорари, по-скромни декори и т.н.

Но това се едни от най-хубавите постановки, които съм гледала!

И какво искам да ви кажа - да ходиш в днешно време на театър в София си крие рискове. Писала съм за това, после ще дам линк.

По принцип аз съм фен по-скоро на балета и на операта и затова като ходя в чужбина си купувам билети за такива представления. Имам си идея от Виенската опера, Франкфуртската опера, Английската национална опера, Кралската Английска опера, Миланската скала на живо, както и от Залцбургската опера, Операта в Барселона, Шанхайската опера и пр. - тука вече на запис.

За театри по тези места не ми е останало време, пък и чак толква не съм мераклия. Обаче гледахме предаване на живо по сателит на Кралския Шекспиров театър на постановката "Сътрудници", ако не се лъжа. Много интересно и твърде различно от нашите представи представление.

Идеята ми е, че тези неща които съм гледала в чужбина наистина са си заслужавали парите, които съм дала за тях.  Били са много добре изпипани и като гласове или балетисти,  хореография, режисура и т.н.

Не смятам, че нашата балетна школа (защото това си ми е най-голямата тръпка) отстъпва по нещо на руския балет примерно, но по никакъв начин не мога да го кажа за българския театър, сори!

Ето линкът, за който стана дума:

http://tera.blog.bg/izkustvo/2011/12/30/liubov-shtastie-milioni.874422



















Гласувай:
9



1. hristo27 - С някои изключения кризата в изк...
22.02.2012 17:19
С някои изключения кризата в изкуството си я има. Без значение дали го признават или не тези, от които зависи то.
цитирай
2. tera - Прочете ли поста, за който съм дала линк?
22.02.2012 17:29
Ами има си криза като играят чалга-представления, колкото да угодят на масовия вкус.
Сега ще дам и друг линк.

http://tera.blog.bg/izkustvo/2010/02/19/fiaskoto-na-kamen-donev.496676

Толкова тъпизми съм гледала по театрите, че ставам много предпазлива по този въпрос. Не е само до парите, ами как да ги изтърпиш, ако не можеш да си тръгнеш. Ей в това е проблемът! :)
цитирай
3. tsanynka - "...Просто трябва да сте талантливи и да давате готини представления! Е, това е !..."
28.02.2012 04:04
Звездите на българското кино и театър една по една гаснат и ни напускат/особено в последните 3 месеца!:(
Може би ще дойде време и ще се окажем на тъмно...
цитирай
4. tera - Действително си отидоха талантливи хора...
28.02.2012 10:26
Но прочетох скоро едно интервю на Калин Сърменов, който казва че българският театър е в упадък. Понеже това е и моето мнение, което обаче не се приема от публиката. Смята се, че е в подем, защото хората ходят на театър. Въпросът според мен е обаче - какво гледат? Има и хубави постановки, писала съм за тях, но по-голямата част са постановки, които се нагаждат към пошлия масов вкус именно, за да се пълнят залите.
Хубаво е да има пълни зали, примерно една "Ножица-трепач" пълни от много време залите и на мен също ми хареса. "Контрабасът" съм го гледала преди 7 години!!!! и продължава да се играе. "Шинел" на Гогол на театър Кредо е даже от още повече време - сигурно 10-12 години и си заслужава и сега да се види.
Но за съжаление нивото на повечето постановки е ниско и няма какво да се лъжем.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661691
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930