Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2012 21:16 - Моцартовият фестивал в Правец беше...
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 2887 Коментари: 2 Гласове:
13

Последна промяна: 19.08.2012 21:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



image




image




image

.
.
.


... наистина прекрасен!...

Нямам нищо общо нито с бай Тошо, нито със съвременните "номенклатурчици", но това, което видях вчера и днес на сцените на фестивала си беше наистина прекрасно!

Ценител съм на музиката и на изкуствата, обиколила съм повечето европейски оперни театри - Миланската скала, Кралската опера "Ковънт Гардън", Английската национална опера, Виенската опера, Франкфуртската опера, Залата на изкуствата "Кралица София" във Валенсия, Театро Комунале в Болоня и др. сега не ми се изброява повече и там съм гледала наистина впечатляващи представления. Преди няколко дни гледах и "Турандот" на остров Маргарита в Будапеща. Представлението беше на открито, на лятна сцена, но озвучаването беше прекрасно. Дори и ливналия се дъжд малко след антрактка не успя да скапе цялата работа. :) Скрихме се на сушина цялата публика, като мина дъждът след 20-ина минути пак бяхме на линия и си догледахме представлението. Хората и това го бяха предвидили, покриха със специалните покривала озвучителната и прочее техника и нямаше гафове. Всичко си беше пърфект! :)

Затова мога съвсем спокойно да заявя, без всякакви "правешки пристрастия", че това, което видях в рамките на Моцартовия фестивал наистина си заслужаваше вниманието.

Тук ще отворя една скоба - не присъствахме на фестивала от откриването му на 16.08. , защото по това време все още бях в Будапеща. Включихме се на следващия ден и балетният спектакъл същата вечер на 17.08. не ме впечатли особено.

Но за сметка на това следващият ден беше прекрасен и наситен с много събития. Ние сами си направихме програма през деня и посетихме много интересни места в региона, но за тях мога да пусна отделен пост.

Концертът вчера вечер по диригентството на Максим Ешкенази беше превъзходен! Всички певци пееха чудесно, включването на джаз формация "Михаил Йосифов секстет", както и на един много млада италианска духова формация "Никола Сала Сакс Квартет", изпълняваща Моцартова музика чудесно обогатиха и без това прекрасно подбраната програма. Заснела съм клипчета по техните представяния и ще ги кача по-късно.

Била съм на концерти на Максим Ешкенази пред Народния театър и винаги съм оставала с прекрасни впечатления. И постове съм писала за това, възторжени, естествено! :)

Трябва естествено да се отбележи и участието на Веско Пантелеев–Ешкенази, който свири божествено на още по-божественото му "Гуарнери"! :)

Този пост го пиша на прима виста след събитието, както казах има заснети клипове и снимки, но за тях трябва повече време.

Днес сутринта имаше един прекрасен костюмиран концерт пред езерото, който въпреки напичащото авгувстовско слънце, успяхме да го изгледаме... Може би организаторите беше редно да предвидят някаква тента над сцената, защото както ние зрителите се позимъчихме, същото важи и за изпълнителите.

Както и да е... Вече е минало, надявам се организаторите да си дадат сметка за някои неудобства на публиката и на изпълнителите и да ги елеминират при следващи издания на фестивала.

Но като цяло впечатлението ми е прекрасно!

Качвам няколко снимки от последното представление, колкото "за цвят", клипчетата ще ги кача по-нататък.

Приятно гледане и дано усетитите тази вълшебна атмосфера! :)


image



image



image



image


image


image











Гласувай:
13



1. анонимен - Сакън, да не те помислят за комун...
19.08.2012 21:25
Сакън, да не те помислят за комуниска. Няма, бе. Спокойно!!

Иначе, отлично прекарване на уикенда.
цитирай
2. tera - Ха-ха :)
19.08.2012 21:38
Ми то думата "Правец" натам води... :)
Имаше и едно доста злобно изказване на Иво Инджев по този повод, та това е нещо като контрапункт!

Когато става дума за изкуство не мога да си кривя душата - или става, или не става.
Толкова много неща съм гледала по най-големите сцени, така че това "става". Онзи балет вечерта на 17.08. не ми хареса, а аз съм фенка на балета. Но това, което беше днес на езерото беше прекрасно, както и концерта вчера. Наистина съм впечатлена и държах да го кажа, независимо от асоциациите с думата или по-скоро понятието "Правец". Едното няма общо с другото.

Качественото изкуство винаги е оценявано от феновете!






цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661530
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930