К"во ли питам и аз... Ясно, че не ходите - от ровене в блога и дискутиране на тъпизми откъде точно за таетър ще ви остане време?!?
Но пък ако случайно има и такива хора тук - този постинг е точно за тях, а причината да го пиша е, че вчера бяхме на една наистина чудесна постановка в театър "Сълза и смях" - "Любов No 2" от Нийл Саймън. Води се романтична комедия и е точно това - мнго приятна и забавна, с интелигенен диалог. Отдавна на бях гледал нещо, което толкова да ми допадне - и то не заради романтичния привкус, а най-вече заради първокласната драматургия. Такива постановки ти действат успокояващо, не те напрягат, забавляват те и са си празник за душата.
Другата причина да напиша този постинг е следната - поради увлечението на режисьорите по "харчещи се" постановки, много често залитат по секс - вълната и се унасят с показване на голотии на сцената. Нема лошо, но това е театър все пак, а не стрийтпиз клуб. Бяхме миналата година в театър "София", гледахме "Ромео и Жулиета", имаше и маса ученици сигур с учебна цел - да не четат пиесата, а да добият обща представа. Когато Жулиета се появи диби-дюс гола, ученичетата си умряха от смях и я освиркаха, сигурно от възторг, не беше лоша мацката, ама това разглване ни в клин, ни в ръкав... Пък и някак много агресивна Жулиета, като че ли Ромео беше най-нежният персонаж в пиесата.
А пък след като гледа "Сън в лятна нощ" по Шекспир в Народния (не случайно казвам "по" защото малко общо имаше с Шекспир) доста време не ми се стъпваше в театър. Александър Морфов яко беше заложил на сексуални намеци и "натрвърди", че ако не бях чела пиесата, изобщо нямаше да разбера за какшо става дума, беше си като секс-оргия някаква.
Затова сега ще изброя някои постановки, които лично на мен са ми допаднали и ги има в афишите на театрите:
"Контрабас" - моноспектакъл на Валентин Ганев в Народния - Страхотен спектакъл, изобщо не усещаш как минава времето.
"Даскал" - моноспектакъл на Велко Кънев - камерната зала на Народния - също много добро!
"Ножица - трепач" - театър "Народна армия" - определено си заслужава 3-те часа, които ще му отделите :)
"Десет малки негърчета" - театър "Народна армия" - слаба работа, актьорска игра тип "читалищна самодейност", дори задрямах в първата част от скука и отегчение, през втората понабраха скорост и се освестиха, та и аз се поразбудих :)))
“Комедия на слугите – Театър „Народна армия” – интересно и забавно, струва си
„Мармалад” – „Сълза и смях” – още го дават, много добро!
„Шинел” –Театър 199 – пак го дават от време на време, ако го улучите, няма да съжалявате – много добро!
„Страхотни момчета” – Младежки театър – става за гледане
„Боговете на касапите” – Модерен театър – добра драматургия, слабо изпълнение, с изключение на Ирини Жамбонас, театърът не е отоплен, ходете след като се запролети :)
Има още други постановки, които съм гледала напоследък или преди време, но още ги има по афишите. Но не искам да създавам впечатление все едно не излизам от театрите, затова ще спра дотук. Има и хитове като „Творчеството” на Камен Донев, където ако изтърпиш първите 10-15 минути тъпизми, после няма начин да не ти хареса. Или пък „Вечеря за тъпаци” в Сатиричния, който толкова ми го бяха прехвалили, че през цялото време чаках да стане супер-смешно, пък то не стана. :)
Ако пък вие сте се впечатлили от постановки, които не съм споменала, ще ми е интересно да ви чуя мнението. Стига да има такива с мнение, де… :)))
Последно: http://mamas.blog.bg/izkustvo/2010/01/29/quot-pigmalion-quot-na-iambolska-scena.482096
Приятен ден!
А щом се интересуваш от такива работи - на 26 ти този месец в Младежкия ще гостува английко кабаре, аз съм там разбира се :)
Thanks in advance :))
2. ИМПЕРИЯТА
3. КУСКО
4. МАЧУ ПИКЧУ
5. ТИТИКАКА
6. ЛА ПАС
7. ИГУАСУ
8. БУЕНОС АЙРЕС
9. РИО ДЕ ЖАНЕЙРО
10. И ПАК РИО
11. Пътеводител
12. Гласуването
13. Мания или "инвентаризация"
14. SUNCUS ETRUSCUS
15. ТОП 22
16. ПОРНО С ПАНДИ
17. Прекрасен творец
18. Приказка
19. Едни велики думи...
20. ВЕЧЕ СЪМ И ТУК
21. AKO VI ZALIPSVAM ... :)))