Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2010 12:16 - Ходите ли на театър?
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 2781 Коментари: 6 Гласове:
5






К"во ли питам и аз... Ясно, че не ходите - от ровене в блога и дискутиране на тъпизми откъде точно за таетър ще ви остане време?!?

Но пък ако случайно има и такива хора тук - този постинг е точно за тях, а причината да го пиша е, че вчера бяхме на една наистина чудесна постановка в театър "Сълза и смях" - "Любов No 2" от Нийл Саймън. Води се романтична комедия и е точно това - мнго приятна и забавна, с интелигенен диалог. Отдавна на бях гледал нещо, което толкова да ми допадне -  и то не заради романтичния привкус, а най-вече заради първокласната драматургия. Такива постановки ти действат успокояващо, не те напрягат, забавляват те  и са си празник за душата.

Другата причина да напиша този постинг е следната - поради увлечението на режисьорите по "харчещи се" постановки, много често залитат по секс - вълната и се унасят с показване на голотии на сцената. Нема лошо, но това е театър все пак, а не стрийтпиз клуб. Бяхме миналата година в театър "София", гледахме "Ромео и Жулиета", имаше и маса ученици сигур с учебна цел - да не четат пиесата, а да добият обща представа. Когато Жулиета се появи диби-дюс гола, ученичетата си умряха от смях и я освиркаха, сигурно от възторг, не беше лоша мацката, ама това разглване ни в клин, ни в ръкав... Пък и някак много агресивна Жулиета, като че ли Ромео беше най-нежният персонаж в пиесата.

А пък след като гледа "Сън в лятна нощ" по Шекспир в Народния (не случайно казвам "по" защото малко общо имаше с Шекспир) доста време не ми се стъпваше в театър. Александър Морфов яко беше заложил на сексуални намеци и "натрвърди", че ако не бях чела пиесата, изобщо нямаше да разбера за какшо става дума, беше си като секс-оргия някаква.

Затова сега ще изброя някои постановки, които лично на мен са ми допаднали и ги има в афишите на театрите:

"Контрабас" - моноспектакъл на Валентин Ганев в Народния - Страхотен спектакъл, изобщо не усещаш как минава времето.

"Даскал" - моноспектакъл на Велко Кънев - камерната зала на Народния - също много добро!

"Ножица - трепач" - театър "Народна армия" - определено си заслужава 3-те часа, които ще му отделите :)

"Десет малки негърчета" - театър "Народна армия" - слаба работа, актьорска игра тип "читалищна самодейност",  дори задрямах в първата част от скука и отегчение, през втората понабраха скорост и се освестиха, та и аз се поразбудих :)))

“Комедия на слугите – Театър „Народна армия” – интересно и забавно, струва си

„Мармалад” – „Сълза и смях” – още го дават, много добро!

„Шинел” –Театър 199 – пак го дават от време на време, ако го улучите, няма да съжалявате – много добро!

„Страхотни момчета” – Младежки театър – става за гледане

„Боговете на касапите” – Модерен театър – добра драматургия, слабо изпълнение, с изключение на Ирини Жамбонас, театърът не е отоплен, ходете след като се запролети :)

Има още други постановки, които съм гледала напоследък или преди време, но още ги има по афишите. Но не искам да създавам впечатление все едно не излизам от театрите, затова ще спра дотук. Има и хитове като „Творчеството” на Камен Донев, където ако изтърпиш първите 10-15 минути тъпизми, после няма начин да не ти хареса. Или пък „Вечеря за тъпаци” в Сатиричния, който толкова ми го бяха прехвалили, че през цялото време чаках да стане супер-смешно, пък то не стана. :)

Ако пък вие сте се впечатлили от постановки, които не съм споменала, ще ми е интересно да ви чуя мнението. Стига да има такива с мнение, де… :)))





Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Намирам време
07.02.2010 13:40
И за блога, и за театър. Въпрос на организация, и най-вече на желание.
Последно: http://mamas.blog.bg/izkustvo/2010/01/29/quot-pigmalion-quot-na-iambolska-scena.482096
Приятен ден!
цитирай
2. tera - Въпрос на интереси най-вече :)
07.02.2010 15:55
Ще гледам тази постановка, за която говориш и без това и бях хвърлила мерак! :)))
цитирай
3. aqualia - Здравейте,
12.02.2010 07:55
а аз бих ви препоръчала "Боси в парка", тя се игрое отдавна, но е чудесна! В "Сълзата"! Почти всяка постановка с Бойка Велкова си заслужава!
цитирай
4. tera - aqualia,
13.02.2010 17:23
взела съм и за Босата билети и ще я гледаме на 23-ти. Една приятелка ми я препоръча.
А щом се интересуваш от такива работи - на 26 ти този месец в Младежкия ще гостува английко кабаре, аз съм там разбира се :)
цитирай
5. ulian - ***
23.02.2010 09:12
Аз ходя в НАТФИЗ. "Малките" са просто прелест, дори и когато сбъркат. :-)
цитирай
6. tera - Там се канех да ходя, но още не съм :)
23.02.2010 10:09
Предпоръчай най-доброто, което си гледал и което още се дава там.
Thanks in advance :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661502
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930