Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2009 21:17 - Най-българският фолклор
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 8003 Коментари: 42 Гласове:
8



 

 

 

Писах наскоро за унгарски танци и за български съм писала, но не точно за този ансамбъл. Според мен всички танци, изпълнени добре и възпламеняващи публиката са достойни за уважение. Не случайно и с огромно удоволствие посещавам такива концерти и до момента никой не ме е разочаровал. Напротив, тръгваме си заредени с положителна енергия и прекрасни емоции.

 

Причината за дългото експозе е, че просто не искам да ги сравнявам, но това което видях вчера си е най-истинското по отношение на българския фолклор. Ансамбъл „Филип Кутев” си е бил винаги като визитка по света от много време и определено има защо. Друг път като пиша постинги съм правила разни справки, този път нямам такова намерение. Ансамбълът си има сайт, сигурно и в Уикито има инфо, който се интересува, да влезе и да види.

 

Причината е, че на мен повече инфо не ми трябва, както и фактология. Защото си имам достатъчно лични впечатления и емоции и повече не ми трябват. Още като дете четох една книга на Лиляна Стефанова, обединяваща два пътеписа „Една есен в Америка” и „Вулканите на Мексико димят”. Писателката е пътувала с ансамбъла по време на техни турнета из Щатите и Мексико. Това е било доста отдавна, но не мисля, че въздействието на българския фолклор по света се е променило. Направили са там страхотен фурор!

 

За мен по-фрапиращо беше изкзаването на една моя учителка по история, която заяви, че интересът към българският фолклор по света било все едно, щото им е интерсено като да гледат танците примерно на някакво индианско племе !?! Ми нещо екзотика, не че е кой знае к"во!!!

 

Другото още по-фрапиращо за мен беше подобно изказване на виден журналист, един от собствениците на радиото, в което работех преди време. Бяхме на един семинар на Щъркелово гнездо и той изказа мнение напълно сходно с това на даскалицата. Бараше се за изтънчен франкофон и може би тези ритми грубички са му се виждали, в сравнение с „гавот”-а , примерно.

 

На такива критикари мога само да им кажа нещо дето не е за пред хора, а пък на вас ще ви покажа наистина за какво става дума. А, за малко щях да пропусна и един личен момент. Когато отивах на конецерта и слизах по уличката „Велико Търново” със стъпалцата, някой ми вика „Здрасти”. Оглеждам се момчета и момичета наоколо и сред тях моят преподавател по танци, който танцува в ансамбъла. Писала съм даже за него. Казвам му : ”Ами аз на вашият концерт отивам!” Той се изненада, защото този сезон, поради многобройните ми пътувания, на танци при него не съм ходила. Пожелах му успех разбира се и куриозът е, че се срщнахме след концерта пак съвсем случайно в метрото.

Пита ме „Хареса ли ти?”

„Мнооого ми хареса!” – отговарям със светнал поглед и без грам куртоазия, защото точно така си беше.

Явно го усети, защото замълча за малко и после каза:

„Ами тогава ела пак.”

„Ще дойда, разбира се!”

 



image





image





image





image





image





image





image



След малко ще дам линкове за още клипове, които заснех, само малко търпение :)








Гласувай:
8



1. tota - Най-българският фолклор
21.11.2009 21:32
Чудесен постинг в деня на християнското семейство! Едно от богатставата, които имаме е нашият фолклор! Поздрави! Хубава вечер!!
цитирай
2. tera - Малко ме е яд,
21.11.2009 21:36
че не успях да пресъздам тази невероятна атмосфера и емоции. Беше страхотно! Но как да го опишеш или покажеш? Просто трябва да се види и почувства!
цитирай
3. gotzageraskov - Аз не можах да вляза
21.11.2009 21:44
въпреки половин часовото чакане да отворят вратите. От към четните пуснаха 50-60 души, от към нечетните - малко по-малко и казаха, че салонът е пълен, а правостоящи не се допускат. За това бях в метрото когато концертът е започвал. А толкова исках да видя един хаймана, който не се е прибирал цяла седмица!
цитирай
4. tera - Наистина имаше нещо сбъркано в концепцията на този концерт, за съжаление
21.11.2009 21:57
Ние бяхме на балкона, както се вижда и от клипа. Там пазеха първите четири реда за хора с покани, които май и не се появиха. Имаше и правостоящи и хора, които седяха на стъпалата.
цитирай
5. ka4ak - такива тиквеници определиха и песента на Валя Балканска изпратена като послание на човечеството в космоса,по същия начин!
22.11.2009 00:23
Разрови се и ще видиш!Така че фариоти колкото си искаш!Добре че светът разбира,но това с нашата инТЕЛЕгенция си е позорно!:(((
цитирай
6. tera - ka4ak,
22.11.2009 00:28
мислех и за това да пиша, сетих се за тази съпоставка, даже имаше и едни недоизмътени постинги тука.
Но после разказаът си тръгна в друга посока.
Заснех още няколко клипа и после ще ги кача.
Този постинг някак не успя да отрази страхотното настроение, затова може да му пусна продължение с клиповете.
Но все пак хората трябва да ги чуят, а не да минат на тъгъдък! :)))

цитирай
7. ka4ak - Постинга е твоето послание към другите и си е отговорна работа!
22.11.2009 00:41
tera написа:
мислех и за това да пиша, сетих се за тази съпоставка, даже имаше и едни недоизмътени постинги тука.
Но после разказаът си тръгна в друга посока.
Заснех още няколко клипа и после ще ги кача.
Този постинг някак не успя да отрази страхотното настроение, затова може да му пусна продължение с клиповете.
Но все пак хората трябва да ги чуят, а не да минат на тъгъдък! :)))


Така че,първо работата а после тъгъдъка!:)))
цитирай
8. tera - Хехехеххе :)
22.11.2009 00:46
Постингите са най-безотговорното нещо на този свят! :)
Упс, излъгах - по-безотговорното нещо са предизборните обещания! :)))
цитирай
9. furiika - Приятелко,
22.11.2009 09:28
преди малко си изпратих колегите от ансамбъла, които ми гостуваха и помогнаха за една танцова постановка.Този концерт за който пишеш е една генерална репетиция за турнето им в Москва на 02.12.2009г. Половината от хората присъствали там не са могли да влезнат.Радостно е това, че не стихва интереса и любовта на хората към българскив фолклор. Именно той е запазил нацията ни през вековете.
Ансамбъл "Ф.Кутев" не случайно остана единствения държавен ансамбъл в страната ни.Уникални са! Да са живи и здрави и още много години да ни радват!
Поздрави, мила!
:)
цитирай
10. ka4ak - обидно е за самата теб,подобно твърдение!А с второто просто си отговаряш!
22.11.2009 09:39
tera написа:
Постингите са най-безотговорното нещо на този свят! :)
Упс, излъгах - по-безотговорното нещо са предизборните обещания! :)))

Добро утро!
цитирай
11. tera - Furi,
22.11.2009 10:05
на самата програма пише - Концерт с програмата за финализирането на "Годината на България в Русия", но не бих нарекла това, което гледахме Генерална репeтиция! :)
Беше си супер концерт!
След малко ще кача останалите клипове. Настроението беше невероятно, жалко, че много хора не са успели да влезат, малка е залата на Младежкия театър.
Поздрави и на теб! :)
цитирай
12. tera - ка4ак,
22.11.2009 10:06
добро да е! :)
Къде ти е чувстото за хумор? :)))
цитирай
13. ka4ak - Teди,чуството ми за хумор си е на място,ама нали съм си мързел,използвам и аз да си рекна!
22.11.2009 11:03
21. ka4ak - 19. bizcocho -Женя,това е идеята и на поста!
15.11 21:54
За това ти казах,че е буламач!Много често не четеме поста!А поста е на автора и когато го е правил,той отправя послание към другите!Това имам в предвид,като пиша по натам дали е композиран или е правен механнично!Всеки със своя пост отпраща послание!В случая използвам поста на hel да обясня,че и картината е пост на художника и припадналата жена е прочела този пост!Аналогия може да се направи с мелодия или песен или стих или разказ или коментар и т.н.Това което е направено с мисъл,то е послание към другите и за това термина "СВОБОДНИ ПОЕТИ"е всеобхватен и не се отнася само за чистия поет като теб,а е синоним на свободната мисъл!Флагмана на изкуствата поезията,просто символизира всяка област в която мисълта на индивида е творила!Всеки един от нас отправя послания към другите и за това всеки е ''СВОБОДЕН ПОЕТ"!До колко ще бъде разбран или неразбран,но това което е сътворил е неговото послание в търсене на диалог!
А вечерта...отпуска и успокоява и истини прокрадват се...:)))

Фолклора виждаш как го разбират КОРИФЕИТЕ!!!Как да им кажеш,че са гьонсурати?!!!
Усмихнато да ти е,в слънчевия ден!:)))
цитирай
14. tera - ka4ak,
22.11.2009 11:13
брей какво приказване си изприказвал в този коментар... :) А аз ти тегля думите с ченгел!!!
Май като се поразпалиш ставаш вулкан от приказки! :)))
Направих следващия постинг с клиповете, но по-късно ще го пусна.
Сега хората са на теферич, а и аз отивам след малко по планината.
Слънчево да ти е и на теб! :)
цитирай
15. ka4ak - Прекрасен излет ти желая!
22.11.2009 12:51
tera написа:
брей какво приказване си изприказвал в този коментар... :) А аз ти тегля думите с ченгел!!!
Май като се поразпалиш ставаш вулкан от приказки! :)))
Направих следващия постинг с клиповете, но по-късно ще го пусна.
Сега хората са на теферич, а и аз отивам след малко по планината.
Слънчево да ти е и на теб! :)

Планината пречиства и ще чакам ефекта в следващия ти пост!:)))
цитирай
16. tera - Маерси, ka4ak,
22.11.2009 12:58
нещо окъсняхме.
Следващият постинг ще е с клиповете.
Ефектът трябва да е на по-следващия! :)
цитирай
17. ka4ak - Няма да се джанкам с теб в кой точно ще бъде!
22.11.2009 13:15
tera написа:
Постингите са най-безотговорното нещо на този свят! :)
Упс, излъгах - по-безотговорното нещо са предизборните обещания! :)))

Важното е да е смешно това!:)))))))
цитирай
18. tera - :)
22.11.2009 13:19
Добре де, няма. Ще напиша отговорен и облагороден постинг! :)))
цитирай
19. ka4ak - Tи си благ мехлем ...:)))
22.11.2009 13:34
tera написа:
Добре де, няма. Ще напиша отговорен и облагороден постинг! :)))

"тъй като смятам,че един пост,започва със заглавието и не завършва с таговете,а коментарите са част от него,очаквам Ви!:)))"
Неделята си е прекрасен ден!:)))
Ефирни целувкииии...:)))))))
цитирай
20. basst - Има една хубава приказка "Луд ...
22.11.2009 13:35
Има една хубава приказка "Луд кон свирка не ще"..Така, че на който танците са му в кръвта - не чака много-много да го подканят! ;)
цитирай
21. tera - ka4ak,
22.11.2009 13:39
днес си направо неотразим! :)
Добре, че закъсняхме с тръгването, иначе таквиз слова щех да пропуснаааа ...
Обещавам да направя най-красивите възможни снимки и ще ти ги посветя в обещания отговорен и т.н. постинг! :)))))
цитирай
22. tera - basst,
22.11.2009 13:40
а на бас, че като пусна и останалите клипчета направо ще се разтанцуваш! :)))
цитирай
23. ka4ak - Aватара ти,ти праща поздрав:)))
22.11.2009 13:50
tera написа:
днес си направо неотразим! :)
Добре, че закъсняхме с тръгването, иначе таквиз слова щех да пропуснаааа ...
Обещавам да направя най-красивите възможни снимки и ще ти ги посветя в обещания отговорен и т.н. постинг! :)))))

http://www.vbox7.com/play:2c71d720&al=1&vid=
цитирай
24. tera - Мерси за поздрава :)
22.11.2009 17:22
Направих интерсни снимки и сега ще изкомпозирам едно постче. :)))
цитирай
25. basst - tera
22.11.2009 18:22
Няма празно!!! Обаче не ми е много силна страна.... Аз сега съм се отдала на салса...:):):):) Но хората ги знам...почти всичките....и ръченица мога даже!!! Боже, с каква гордост го заявявам!!! ;)
цитирай
26. tera - Тцъ, тцъ :)
22.11.2009 18:34
А граовско можеш ли? А Еленино, Чичово, рЪка, ширтО, Пайдушко, Дунавско и т.н....?
Щото пък аз ги знам и съм мноо дОбра даже! :)))
цитирай
27. basst - Аааа Дунавско къ нема!!! Язе съм от ...
22.11.2009 18:37
Аааа Дунавско къ нема!!! Язе съм от балканджийче... И Еленино знам... това граовско-то май ми се губи нещо...требе да го видя...уж бързо се уча, ама...:)
цитирай
28. tera - Дунавското е много лесно
22.11.2009 18:39
Абе то всичко е лесно като го знаеш :)
Граовското си е "висш пилотаж", също и Чичовото. Много са бързи и може да ти излезе душата, ако ги издрусаш едно след друго :)))
цитирай
29. ka4ak - Теди,Бах ряпа да яде!!!
22.11.2009 19:05
tera написа:
Направих интерсни снимки и сега ще изкомпозирам едно постче. :)))

Страхотна си,направо фантазияяяяяяя..:)))
цитирай
30. basst - Ааааа. . душата си ми трябва :) И то е ...
22.11.2009 19:08
Ааааа..душата си ми трябва :) И то е за професионалисти...Аз съм си лаик в народните танци... Едно време ходех на състезателни и после в университета реших да ходя на народни - 6 месеца...Горките ми колеги...нямаше такъв, който да не настъпя,да не ритна..и реших, че за благото на всички, ще се върна към моите...:):):) С моите познания, по сватби и разни други купони...се справям ;)
цитирай
31. tera - ка4ак
22.11.2009 19:15
и ти днес нещо облагороден ми се видиш! Такива мили приказки... :)
Мerci beaucoup! :)))

цитирай
32. tera - basst,
22.11.2009 19:17
на мен всички видове танци са ми любими. И с модерен балет съм се занимавала.
Но сега тези танци са ми под ръка дето се вика, пък и наистина като ги овладее човек, после танцуването си е голямо удоволствие! :)
цитирай
33. basst - Вярно е. . . . Танцът си е удоволствие ...
22.11.2009 19:26
Вярно е....Танцът си е удоволствие под всяка форма :)
цитирай
34. tera - Балетът ми е любимото изкуство,
22.11.2009 19:30
както и всякакви танци. Затова такива концерти и спектакли не пропускам.
Ти май си отскоро тук - имам по-назад постинги за модерен италиански балет "Атербалето", за Большой театр, за ансамбъл "Българе" и за кво ли не :)
Ако ти е интересно мога да ти пратя линкове, за да не ровиш много, щото съм надиплила вече 346 поста! :)))
цитирай
35. basst - Вярно е. . . Новобранец съм все още ;) ...
22.11.2009 19:45
Вярно е...Новобранец съм все още ;)
Пращай!! Ще ти бъда благодарна :)
цитирай
36. tera - Всичко това е за танци :)
22.11.2009 19:57
Чети си полека-лека, не си давай зор! :)))


http://tera.blog.bg/drugi/2008/11/14/jivotyt-kato-tanc.254580

http://tera.blog.bg/izkustvo/2008/10/01/moderen-ili-klasicheski-balet.239426

http://tera.blog.bg/izkustvo/2008/09/29/romeo-i-julieta-s-kaski.239016

http://tera.blog.bg/izkustvo/2008/05/27/quot-filip-kutev-quot-na-quot-krystopyt-quot.196600

http://tera.blog.bg/izkustvo/2008/05/23/ansambyl-moiseev.195447

http://tera.blog.bg/izkustvo/2008/04/04/kocho-amp-sultana.179795

http://tera.blog.bg/izkustvo/2007/07/20/170-godini-ot-rojdenieto-na-vasil-levski.92274

http://tera.blog.bg/izkustvo/2007/03/30/holandskiiat-balet-v-ndk.56262

http://tera.blog.bg/drugi/2007/10/22/nai-golemiiat-mi-rezil.124487

Може и още да има, но сега не ги намерих :)
цитирай
37. basst - Уау! Тази вечер ще ми е танцувална ...
22.11.2009 20:01
Уау! Тази вечер ще ми е танцувална явноооооооо....:)
Тъкмо ще загрея за тренировките утре вечер :)
Благодаря ти!
цитирай
38. tera - Моля :)
22.11.2009 20:06
Въпреки че за латино не съм писала, но ще наваксам този пропуск! :)))
цитирай
39. анонимен - !
22.11.2009 21:48
Нормално е за теб да е най - българския фолклор , но това си е комерсиален, обработен фолклор създаден през 40 и 50 години на миналия век и по- късно.Ти си възпитана в него и за всички, които са на средна възраст това е константа за да твърдиш със суперлативи и да слагаш най пред съществителното фолклор.За хората израснали преди обработките на Филип Кутев автентичния, най- български, фолклор е бил друг и сигурно са го приемали както ние сега приемаме чалгата.Няма го днес никъде в постановките онзи фолклор, който можем да почувстваме от времето на онази картина на Никола Образописец със сламените покриви от неговата картина “Хоро в Самоковска околия”. Може да отидеш да я видиш .Тя е в НХГ . Аз бях първият, който обърна внимание на сламените покриви несрещащи се никъде във визуалното изкуство от онова време. И те са изчезнали и персонажите също и техните песни и танци ,защото днес нещата трябва да са комерсиални за да са достъпни за простолюдието и то да се радва като първо откривател на нещо изкуствено.Жалко, но е факт. Налагат се нещата незнайно защо, а се губи основата .Апропо и Айфеловата кула е същото творение на нещо изкуствено, което след това се приема като образец .И аз съм възпитан с този фолклор и аз го приемам ,но детето ми не може да го приеме.Сигурно след време някой ще пише и постове във възхвала на чалгата както ти днес възхваляваш обработения фолклор .
П.П малко прекаляваш с клишета от рода-- положителна енергия и прекрасни емоции.Казвам ти го, защото имаш претенции за писаното слово.
цитирай
40. tera - Е, и?
22.11.2009 22:00
На мен ми харесва.
Не ми е ясно защо постоянно пилееш енергия, за да критикуваш и плюеш.
Постове във възхвала на чалгата има и сега.
Пиша по начин, който на мен ми харесва, отбелязала съм го и в логото! Ако не ти допада - блогове и постинги, колкото щеш.
Така че аз ще си остана с положителната енергия и прекрасните емоции, а ти си се тръшкай в критикарство, мизантропия и нихилизъм! :Р
:)))
цитирай
41. анонимен - :)))))))))))
22.11.2009 22:09
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
42. ka4ak - За да няма излишно джанкане,проследете коментарите!:)))
23.11.2009 00:19
http://lubima.blog.bg/regionalni/2009/11/14/eto-zashto-chalgata-e-prostotiia.435861
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661305
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930