Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2009 17:02 - Какво e printmaker?
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 2577 Коментари: 8 Гласове:
4

Последна промяна: 24.08.2009 18:36


        Когато влязох в зала „Средец” на Министерство на културата не обърнах внимание чия е изложбата. Започнах да разглеждам творбите и забелязах, че са някак по-различни от обичайните графики. В първия момент не можах точно да дефинирам разликата. Видях изображения от Пловдив, после от Китай, помислих че са на български график. Накрая се поинтересувах от автора и разбрах, че е англичанин.   Дейвид Браун е художник-график, сам се е нарекъл printmaker, който работи и живее в Кембридж, Великобритания, завършил е Университета по изкуство в Лондон и Школата по изкуство в Кембридж. Дори и сайта му се казва така, понеже иначе Дейвид Брауновци колкото щеш, в Уикито е пълно с такива.

Участва активно в изложби, печелил е и наградата за най-добра графика Thor Adam Goodall Memorial Award for prints and Etchings при участието му в Eastern Open през 2008 година.
  Специфичното при него е, че той е пионер в използването на нови техники за отпечатване на графики с помощта на компютърния език JAVA. Това всъщност не е случайно, има интереси в науката и математиката – работил е дълги години като математик в изследователски център по биология.   За България казва: „Харесвам България и нейните хора, нейното изкуство и архитектура: намирам за много вдъхновяващи българските художествени паметници, като се започне от древните траки, мине се през периода на Византия и се стигне до възрожденските сгради на стария Пловдив.”   Ето и част от неговите творби показани на тази изложба, която ще продължи до 30 август (значи до събота включително) в галерия „Средец”.



image



image


Врата в Пловдив
 

image


Китай

image


Розовата къща в Пловдив


image


Празнина

image


Тунел






 



Гласувай:
4



1. tili - Интересно е!
24.08.2009 17:46
Ще прескоча до там. Благодаря!
цитирай
2. tera - Ами прескочи
24.08.2009 18:28
Поне да има някакъв смисъл, че го писах този постинг. :)
Бе що не му сменя заглавката, никой не е чувал за Дейвид Браун и затуй няма интерес! :))

Ето и отговора на заглавието: " I have recently been working on new methods of digital printmaking, using the JAVA programming language."
цитирай
3. tsv - Аз специално го отворих този постинг заради думата "printmaker"
25.08.2009 23:48
Иначе и аз не съм чувала за Дейвид Браун, но аз така или иначе съм далеч от изкуството. :)
цитирай
4. tera - Те са много Дейвид Браун-овците :)
25.08.2009 23:52
За кого по-специално си чувала?
Може и да си единствената в този блог дето го е чувала, затова ме заинтригува. :))
Дай по-подробно :)
цитирай
5. tsv - Не съм го чувала Дейвид Браун :(
25.08.2009 23:55
Обикновено аз съм от изключенията на всяко правило, но този път не е така - и аз не съм чувала за Дейвид Браун, независимо дали е художник или е с друго занятие. :)
цитирай
6. tera - Това му е сайта, ако ти е интерсно
25.08.2009 23:59
http://www.davidbrownprintmaker.com/

Защо го отвори този постинг само заради "printmaker" ?

Другите постинги са много по посещавани :))


цитирай
7. tsv - Защото съм компютърджия :))))
26.08.2009 00:01
Много тежък случай съм, знам. :))))
Просто "printmaker" ми хвана окото. :)
цитирай
8. tera - Хеее :)
26.08.2009 00:11
ами готино, попадна на точното място!:)

Ако говорим сериозно, наистина го усетих преди да прочета експозето. Има разлика при самия вид на графиките. Това са нови техники, затова не мога да ги нарека литографии.

Изкуството ми е любимо във всичките му форми. Иначе и аз съм инженер, а после и икономист. Професинално де, иначе съм си аз. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4661780
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18538
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930