Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2007 16:57 - Не толкова популярна задачка за очите
Автор: tera Категория: Забавление   
Прочетен: 5457 Коментари: 28 Гласове:
0



Тази задачка е поздрав за Comfy, покрай него се сетих за това. За разлика от тази за ябълките, не е предназначена за първокласници и слава богу! Иначе щеше да ми се опре. Дадоха ни я да си чешаме мозъците в едни курсове по мениджмънт и с гордост мога да заявя, че бях единствената, която я реши. Ако сте влизали и преди в мои постинги или коментари, знаете че нямам навика да послъгвам, така че „Вервайте ми!”. J)) Искам и да ви поощря по този начин – щом аз го мога, значи и вие го можете.

 

И така задачката:

 

Имало някога някъде две племена, едните били с кафяви очи, другите със сини очи. Един ден им наредили всички така да се подредят е една редица, че от едната страна да са тези с кафявите очи (К), а от другата със сините (С)..

Представете си ето така:

 

ККККККККККСССССССС

 

И тука е важното условие, приемаме че те не знаят какъв цвят са им очите и освен това са неми (но не и глухи, нали все пак са им обяснили какво трябва да направят :). Значи никой не може да каже на другия- ти си синеок ела тук, пък онзи с кафявите очи да отиде там. Надявам се, че условието е ясно.

Сложили един до друг един със сини очи и до него друг с кафяви и им казали отляво да се редят тези с кафявите, отдясно тези със сините очи.

Дали им известно време и след няколко часа те вече се били подредили – без да общуват по какъвто и да е начин, да се дърпат, бутат или нещо подобно.

 

Въпросът е как са успели да го постигнат? Ами сега....?



Тагове:   очите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chris - може би
13.02.2007 17:05
един по един всички заставали редом до човека/хората от собственото си племе
цитирай
2. celebrities - хахха
13.02.2007 17:12
Ами, да. Аз пък тук изпаднах в дълбок размисъл.... :)))
цитирай
3. tera - Тцъ
13.02.2007 17:14
Може би не е станало достатъчно ясно, въпреки че писах : "те не знаят какъв цвят са им очите" и следователно не могат да знаят, че цветът им е като този на останалите от племето. Други предположения?
цитирай
4. tera - към celebrities
13.02.2007 17:20
Comfy писа в неговия постинг,че усложняваме нещата -ама там беше за първолаци. Тука нещо се опитвате да ги опростявате май :))) Продължавай да размишляваш...
цитирай
5. celebrities - Аз ...
13.02.2007 17:44
... тотално се обърках:)
цитирай
6. bamby13 - :-)))
14.02.2007 09:47
Е така ще ги подредиме на сватбата...роднина..милиционер....роднина..милиционер...
задачката ти за този хитов филм ми напомни :-))
цитирай
7. tera - bamby
14.02.2007 10:02
тука номерът е да ги подредиш роднина, роднина, роднина,милиционер,милиционер,милиционер
А сега да те видя :)
цитирай
8. bamby13 - :-)))
14.02.2007 10:48
Е нали не са слепи, а няма начин като са неми да не са си създали собствена система на комуникация...;-)
Ясно ми е че разковничето е на друго място
цитирай
9. tera - bamby,
14.02.2007 11:06
системата им за комуникация не влиза в условието на задачата. Ако имаш предвид дали са си намигали и са се пощипвали, не са. Въпросът е по каква логика са се подредили, без да знаят какви цвят са собствените им очи и без да може някой да им каже.
цитирай
10. estrella - Един се е цанил
14.02.2007 13:01
за водач и гледайки в очите на другите, ги е подредил. Накрая някой е погледнал в неговите и му е посочил правилното място....
цитирай
11. tera - Няма как да се е цанил,
14.02.2007 13:10
а как така ще сочи местата- това противоречи на условието - няма комуникация, затова се казва че са неми.
цитирай
12. chris - всеки минал
14.02.2007 15:46
покрай племенното огледало , видял си очите и така :)
пък ако кажеш , че си нямали племенни огледала - тогава се огледали в повърхността на близкия водоизточник.
цитирай
13. bamby13 - A zadachkata shamana li im q e zadal :-))
14.02.2007 15:54
;-)
цитирай
14. tera - Явно съм забравила
14.02.2007 15:54
да кажа, че не са се оглеждали в огледала, езера, лъжици, паници и всичко друго, дето става за оглеждане :) Мислех, че е ясно.
Ами ако се предполага, че ще се оглеждат, каква задача е тогава?
Не е това, другаде е "ключът от мазето"...
цитирай
15. tera - bamby,
14.02.2007 16:10
не е шамана, шаманката им я е дала, затова е толкова гаднярска :)))
цитирай
16. pineapple - Тера,
16.02.2007 17:27
къде е ключът за мазето?
цитирай
17. tera - Да ти кажа,
16.02.2007 17:30
ама ако някой се разсърди? :)))
цитирай
18. pineapple - не не, не искам никой да се сърди
16.02.2007 19:26
но не си писала кога ще кажеш отговора
добре де
може ли те просто объркани
да са се наредили всеки при своите си
и без да искат така да са изпълнили условието
кога ще кажеш отговора?
цитирай
19. celebrities - Да!
16.02.2007 20:56
Искам и аз отговор. Едва ли съм кликвала толкова на някой постинг до сега...и все няма развитие:(
:)))))
цитирай
20. tera - Ама нали се разбрахме,
16.02.2007 20:59
че те не знаят какви са им очите и не могат да знаят, че са такива като на останалите от племето. А условието са го изпълнили следвайки някаква логика и не е плод на случайността.
Видях, че задачата съм я публикувала на 13.02., една седмица е достатъчна, ако някой иска да се позанимае с нея, при положение че всеки си има разни ангажименти. Така че, ако до 20.02 няма верен отговор, ще кажа къде е ключът. :)))
Успех
цитирай
21. tera - към celebrities
16.02.2007 21:06
sorry, но развитието в случая не зависи от мен :)))
Не съм задържала нито един коментар и на всеки съм отговорила, за да може нещата да стават по-ясни.
Вече писах кога ще блесне истината, ако някой преди това не я накара да блесне :)))
цитирай
22. pill - ***
16.02.2007 22:08
Започва голямото подреждане.
Двама застават един до друг. Без значение с какви очи са.
Идва трети. Вижда, че двамината са с различен цвят очи и застава между тях.
Ако първите двама са имали еднакви очи, тогава застава от страната на единия от тях.
Идва четвърти. Вариантите са или ККС или КСС. Застава между К и С, защото със сигурност вижда разликата.
Специфичното подреждане се получава като всеки новодошъл застане на границата – между двамата с различен цвят очи.
цитирай
23. tera - Бинго!
16.02.2007 22:36
И вече имаме победител :)))

Само едно уточнение - още в условието казах "Сложили един до друг един със сини очи и до него друг с кафяви", значи първите няколко стъпки, които посочваш отпадат.

Значи имаме К и С един до друг. Фактически се започва от: всеки следващ "застава между К и С, защото със сигурност вижда разликата".
Казвам го само, за да не се усложнява излишно отговора и хората да си мислят "Бре, колко сложно". От друга страна това усложняване на отговора според мен е индикация, че задачката ти е била непозната и си се справила със собствени сили. Браво!

Ами поздравления и фанфари, награда не съм обещавала :))) Но пък останалите трябва да са ти благодарни, че има развитие и то окончателно и не трябва да чакат до 20.02. :)))
цитирай
24. pill - ***
17.02.2007 08:26
йеееей, браво на мен пък. тая беше наистина от трудните. браво и на теб, че си я решила на курса :)
цитирай
25. tera - добре де, браво на нас!
17.02.2007 13:58
Браво и на тези, които се опитаха и си поблъскаха мозъците, нещо като Brain fitness. Tова последното току-що го измислих и заявявам, че го патентовам и може да си отворя такава авторска рубрика, да не е посмял някой да го използва! ALL RIGHTS RESERVED !

Да се върна за момент на задачката, тя е от този тип, че като разбереш отговора се плесваш по челото "Бре, как не се сетих", защото изглежда много просто. И действително е така. Проблемът е в преодоляването на стереотипите на мисленето. Защото тук всеки изхожда от това,че останалите трябва да се редят от двете страни на първите К и С. И задачата изглежда при тези условия едва ли не нерешима.

Правя този разбор не от любов към дългите обяснения, а за да може и тези , които не успяха, да се позамислят и другия път те да са първи.
А пък един друг, нов поглед към нещата и в живия живот може да донесе на някого неочаквана радост, успехи, признание и т.н.

Ами нека всички търсим нови пътища, ако се сетя за други интересни нещица, официално ще пoложа началото на новата рубрика :))))
цитирай
26. tera - Е-е-е, Comfy приятелю,
17.02.2007 15:38
с тоя коментар ти направо ме обиди. Виждам,че редовно ми идваш на гости и сега ми казваш, че току-що си я прочел !?! НАПРАВО МИ РАЗБИ СЪРЦЕТО! Освен това още на първият ред пише, че е поздрав към теб !!! Значи, ако беше хвърлил поглед на постингите ми , щеше да забележиш. Човече, ти изобщо четеш ли творенията ми ???
:)))
цитирай
27. comfy - Е, приятелко, не се обиждай!!
17.02.2007 15:46
Наистина по-често хвърлям по един поглед и когато нещо ме заинтересува, тогава чета...
Но... повярвай ми, ако бях видял, или дори предположил, че ще видя ника си в някой блог, то веднага щях да отреагирам, веднага!
Истината е, че не съм видял... а сега ми е кофти, но вече е късно....
Благодаря ти за посвещението - за мен е чест!!!
... И прости за пропуска - аз не съм идеален!...
Тери! :))**
цитирай
28. pitagorid - След 8 години и половина
01.09.2015 10:54
Един закъснял коментар. Да задачата е почти като тази за джуджетата и Великана. И ето че виждам коментари, които се мъчат да оспорват коректността на задачата. Само защото не са могли да я решат веднага и измислят какви ли не допълнителни условия. Това е типично за хората, на които тази материя не е в кръвта им. За такива задачи се изисква доста по-висок IQ от средния (поне 120). :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4655866
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930