Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2007 20:16 - Разходка из Банско
Автор: tera Категория: Туризъм   
Прочетен: 7115 Коментари: 8 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

През уикенда бяхме в Банско. За малко, по-скоро водена от любопитство, защото бях там за последно преди две години на един семинар, а преди 5-6 изкарах повече време на гости у една приятелка и правихме постоянно тегели по ул. “Пирин” – за непосветенеите – това е стъргалото на Банско. Повечето готини механи са там, стари къщи, възрожденска атмосфера. Абе Банско си е Банско (по-скоро беше).

 

После дочух, че там се вихри невероятно строителство, хората изпобутали старите “съборетини”, за да вдигнат хотели и да правят пачка. И отидох да се уверя с очите си какво точно е станало там. Мдааа, информацията излезе вярна. Строи народът, не се шегува. Преди хотел “Стражите” бяха на края на Банско, сега нагоре се е проточила една застроена улица, нищо чудно и до пистите да стигне. И като превърнат Банско в бетонна джунгла, каквато например е Слънчев бряг, където ходя всяка година и му следя развитието, кой чужденец ще иде там? Онези на социалните помощи от Германия сигурно, които идват с пакети “All inclusive” на цени, които горе-долу всеки българин средна ръка може да си позволи. Не говоря голословно, гледала съм каталозите на немски туроператори и там примерно за морето – цените в БГ , както казах “All inclusive” са по-ниски от цените в Румъния –HB. Да не би тяхното Черноморие да е по-хубаво от нашето? Много се съмнявам, по на север са, но явно умеят по-добре да се продават.

 

Но да се върнем пак в Банско. Направих някои снимки на старата част, е може и тя да изчезне след година-две. Строежите какво да ги снимам, нищо интересно няма в тях, пък и целта не е да приведа доказателствен материал.

 

Ами нека се поразходим заедно…


image

Китно ново хотелче


image

Дървени пластики в центъра


image




image

Паметникът на Паисий


image

Влизаме в църквата "Света Троица"


image


Тук обърнете внимание на съчетанието полумесец и кръст. Както по-горе видяхте строена е по време на турското робство и явно тази компилация е била необходимото и достатъчно условие да им дадат "права за строеж".



image




image

Срещу църквата...


image


Часовниковата кула, часовникът естествено е спрял незнайно кога, но обърнете внимание на гнездото горе - имаше 3 щъркела, значи животът в тази кула все пак не е спрял :)


image

Картина пред един Антиквариат



image

Айде и един строеж за "разкош" :)))


image

"Стражите" - харесва ми не знам защо, носталгия навярно


image

И накрая комбиниран новогодишно - пролетен поздрав!

mmmmmmmm, ти дойде ли на разходката? Ако щеш вярвай за теб я пуснах! 

Поздрави на всички! :)))








Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jesusbg - Банско
16.07.2007 21:06
Като наслдник на велик бански род(един от пра-пра..дядовците ми е правил часовника) мога да кажа - реве ми се от "направеното" в градчето. Цялата романтика изчезна и се замени с алчност и вечни оплаквания
цитирай
2. tera - Браво
16.07.2007 21:12
на пра-пра...дядо ти! Сигурна съм, че перфектно го е направил, ама като няма кой да го поддържа?

Както казах, добре че са щъркелите та да има живот и там. Няма нищо по-жалко от спрял часовник, защото времето така или иначе никога не спира...

Трябва да си много горд с твоя род, ако досега не си писал за това , време е да го направиш!

С удоволствие ще го прочета, а сигурно и не само аз.
Поздрави :)))
цитирай
3. elfche - И аз дойдох с теб
17.07.2007 09:19
Да, Банксо беше Банско ... имам хубави спомени от там, но послдно бях преди една година и само като видях всичките тези строежи и нови хотели направо вече не ми се ходи там ...но за разходката благодаря :))
цитирай
4. анонимен - В "Орлово гнездо"
17.07.2007 09:30
съм пил 12 часа, без да мръдна от масата.
цитирай
5. mmmmmmmmm - Да,
17.07.2007 10:49
бях с теб с усмивка!:))
След толкова цветна и интересна разходка няма как да не се усмихна!
Просто беше една почивка и за мен!Този сезон още не съм била в Банско и се убедих,че и без сняг там е красиво!
Благодаря ти!:)))
цитирай
6. tera - Щом е разходка
17.07.2007 11:25
няма как да не е хубава :)
Дори само смяната на обстановката действа освежаващо.
Пожелавам ви много приятни разходки :)))
цитирай
7. sowhat - брех
17.07.2007 15:00
бале ти от сутринта ли пиеш бе ? :)
цитирай
8. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
01.10.2009 21:23
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПИРИН"
http://yuliya2006.blog.bg/poezia/2009/10/01/proekt-quot-na-bylgariia-s-liubov-pirin-quot.407778
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4654304
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930