Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2011 17:58 - Лека лятна манджичка :)
Автор: tera Категория: Рецепти   
Прочетен: 6005 Коментари: 13 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg





           Това не е нещо, с което на конкурс да се представяте, молим! :) Това си е едно напълно домашно мандженце за летните месеци. Не знам как е при вас, но като настъпят жегите много не ми се яде месо. Само като ходя по заведения си поръчвам нещо по-засукано месно, защото пък си е тъпня на кръчма да поръчваш постно, поне аз така си мисля. След салатата там е ред да се отдаде дължимото на готвача и там е силата в месните ястия. Това си е мое мнение все пак :)

И такаааа... Ако сте решили нещо постно да сготвите на фамилията, ще ви предложа една авторска и друга заимствана рецепти. И двете са пробвани неколкократно, така че издънки не би следвало да има.

Тук да отбележа за протокола, че преди да се омъжа идея си нямах от готвене. Мъжът ми готви някои неща по-добре от мен, сигурно защото е зодия "рак" , а те са родени кулинари. Така че в сферата на готвенето съм абсолютно самоука, обучавах се с предавения от сорта на "От нищо нещо", едно наистина супер готино предаване, което поради тази му супер-готиност го закриха. Но пък мен много ме кефеше и се надявам и други хора носталгично да се сетят за него! По-добро кулинарно предаване от тогава не се е мяркало в ефир! Онова си беше напълно приложимо и полезно, а не някакви изгъзици  в момента, извинете за израза, дето ми предлагат префърцунена кухня, дето не съм сигурна че става за ядене.

Хайде сега по същество:

Рецепта 1:

Продукти -
1 глава лук
1 морков
2 тиквички
500 гр. картофи
1 чушка
1 домат
копър пресен или сух
сол
може и вегета, ако имате под ръка

Започваме - задушаваме нарязания лук и моркова, като омекне се прибавят първо картофите на кубчета, малко след това тиквичките пак на кубчета. Междувременно посоляваме и сипваме водичка за да уврат.
Аз правя следния пиниз - като са кипнали зеленчуците, намалявам котлона на 1, за да си къкрят, а на да пука под капака. После като добавям нови зеленчуци - пак вдигам температурата на 4, като кипнат отново намалявам.
Мъжете обикновено всичко готвят на 6, поне така прави моят мъж, в резултат на това всичко ври, кипи и изригва под капака! Въпрос на стил! :)

След като са поомекнали картофите и тиквичките, идва ред на зелена чушка, нарязана на ситно, като поомекне и тя се слага домата, обелен и нарязан на ситно, оставя се да се получи хомогенност на манджата, на домата не му трябва много. Слага се накрая, защото иначе киселинността му ще попречи за увирането на другите зеленчуци. Най-накрая се слага нарязан копър, по-добре свеж, но може и сух в краен случай.

През това време все пак трябва да следите какво се случва, за да не ви загори манджата.

Рецепта 2:

Адски е елментарна, научих я от майката на моя приятелка, която е рускиня. Значи взимате 1:1 патладжани и картофи. Паталдажаните ги обелвате, режете ги на кубчета като за мусака и ги посолявате, за да се отцеди черния сок. Авторката на рецептата не го прави това, ами директно ги мушва в манджата, ама аз все пак държа на здравословното хранене. Значи след като сте ги посолили патладжаните и са отлежали известно време - поне 30 мин, после ги измийте на течаща вода. След това картофите по същия начин нарязани, ги слагате в тавичка, по-добре незалепваща и с малко мазнинка на дъното. Слагате сместа, посолявате и наливате водичка. После във фурната да се пече. Наблюдавате ги, ако има нужда - доливате вода. Бърка се от време на време. Става готина манджичка, даже синът ми като я опита първия път сготвена от нашата домакиня рускинята попита - "какво е това месо?", значи може да се заблудят и месофилите. :)

Бонус – Трета рецепта, това са любимите на сина ми картофки, по дедова рецепта. :)

По-елементарно от това вече няма, но става наистина вкусно. Значи обелвате и нарязвате картофките, както ви е кеф - аз го правя на полумесеци, но може и на шайби. Кипвате в тенджерка вода с олио или зехтин вътре, някъде към един пръст. Като кипне слагате сол и картофите, и захлупвате, така горният пласт се вари на пара, но трябва да бъркате от време на време. Ако има нужда - добавяте топла вода и гледате да не се преварят.
Получават се страхотни картофки за гарнитура, а може и самостоятелно леко ястие. В последния случай слагате натрошено сирене и става мммммм.... :)

Това са лесни летни и изпитани рецепти. ако предпочитате месо просто сте сбъркали постинга. :)

На останалите - добър апетит! :)))







Гласувай:
16



1. erato7 - Чудесийки! Обичам такива мандж...
23.07.2011 18:17
Чудесийки! Обичам такива манджички! Благодаря ти!:)
цитирай
2. tera - Хмм... Първо я пробвай,
23.07.2011 19:50
а после ми благодари. :)
Вкусове всякакви, не се знае на кого ще пасне.

Сега ще ти кажа една моя тайна :) Мина времето когато си избирах рецепта и едва ли не по списък пазарувах, за да я приготвя. Сега правя точно обратното - надзъртам в хладилника, за да видя какво има и според продуктите спретвам и манджата. В този случай неминуемо има и творчески елемент и това много ме кефи! :)
цитирай
3. syrmaepon - Супер са рецептите
23.07.2011 20:00
смятам да пробвам първо тази с тиквичките,понеже имам и тъкмо се чудя какво по-различно да ги правя.Последния път пробвах нещо подобно на миш-маш с тиквички...))
цитирай
4. tera - Сега ще ти дам и друга идея за тиквичките - това си е класиката в жанра,
23.07.2011 20:09
обаче не пържени, а печени.
Остъргваш ги и ги режеш на кръгчета или елипси. В друга чиния си сложила брашно и ги потапяш от двете страни като после ги почукваш да падне излишното брашно. После ги редиш в подмазана тавичка, но като каремидки - не една до друга, а да се застъпват. Като ги наредиш отгоре зехтин илио олио на струйка съвсем лекичко, посоляваш и ги печеш на умерена фурна. Наблюдавай ги да не изгорят.
След това - скълцан чесън с кисело мляко в купичка за овкусяване и става мнооооо яко!
Това е вариация на пържените тиквички, но е много по-малко трудоемка, не толкова мазна и като цяло по-готина! :)

цитирай
5. syrmaepon - Благодаря за идеите !))
24.07.2011 09:15
ще има какво да творя тази седмица..)))
цитирай
6. rossi9 - любимите ми тиквички на фурна...
25.07.2011 15:23
много я харесвам тая рецепта!
цитирай
7. tera - Без грешка е,
25.07.2011 15:35
скоро не съм я правила, ще трябва да спретна една тава. Пропуснах да кажа за копъра в млякото с чесъна, но мисля че всеки си го знае това. :)
цитирай
8. ckarlet - Харесаха ми рецептите. Трябва да ги ...
25.07.2011 19:25
Харесаха ми рецептите. Трябва да ги опитаме и ние:)
Поздрави!
цитирай
9. tera - Ами опитай ги :)
26.07.2011 09:15
Не можеш да ги сбъркаш, после ще ми благодариш :)
цитирай
10. анонимен - Д У ! Не знам дали съм го казвал вече, ...
02.08.2011 08:12
Д У ! Не знам дали съм го казвал вече, но ти си в десятката на най-големите скици в блог.бг. :)))

45. tera - Май на теб катана ти прегръща небесата :)
01.08 12:00
Даже ми се струва, че катадневно ти ги прегръща, направо не му излизаш от акъла :)))
цитирай
11. tera - Казвал си ми,
02.08.2011 08:38
че тук ти било най-весело, въпреки че не намирам постингите ми за особено веселяшки.
Но пък имам доста специфично чувство за хумор и се гордея с него, сигурно това имаш предивид! :)
P.S. Какво е това "Д У", навява ми разни асоциации, ама дано не съм права... :)))

цитирай
12. анонимен - "Д У" е "Добро у...
03.08.2011 17:57
"Д У" е "Добро утро!" по мързелешки и включва прегръщане на небесата. :)))
Естествено , че дебелашкото чувство за хумор, присъщо на някои новоизлюпени фейлетонисти, не ме впечатлява особено. Истинския хумор е едва доловим, но доставя невероятно удоволствие и усмивка за цял ден.
цитирай
13. tera - Ами тогава Д У да е! :)
04.08.2011 09:17
Вчера се срещнах с една приятелка с много готино чувство за хумор. Разказваше ми за техния 20-годишен котак, който бая го бил закършил и тя се заела да го посъвземе. Разбирам я напълно и аз имам две кучета и знам, че са си членове на семейството. Обясняваше ми, че го водила на лекар да му чистят зъбния камък, на знам какво му давала, че не искал да яде и т.н. И накрая завърши, че се бил пооправил и каза "Бутаме го към живота!" Умрях си от смях с тоя лаф, много ми хареса! :)))
Айде лек ден след като попрегърнахме небесата! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4652782
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930