Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.10.2010 20:25 - Пиротска баница
Автор: tera Категория: Рецепти   
Прочетен: 8252 Коментари: 10 Гласове:
10

Последна промяна: 31.10.2010 20:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




Пиротското в случая само корите, защото вчера ги купих от Пирот. Естествено не се вдигнах дотам кори за баница да купувам, а за да разгледам двата български манастира на сръбска територия - Суковския и Погановския. За манастирите мога да пусна отделен пост, защото имам много снимки и наистина си струва да ги посетите. Лично аз много обичам да ходя по манастири, там цари една особена атмосфера, която много ме успокоява в забързаното ежедневие. Пък моето е даже твърде забързано. :)

Но да се върнем на баницата. Екскурзоводът ни светна какво си струвало да купим от Пирот. Понеже аз много не си падам по пазари, даже хич, напълно му се доверих. Щом казва, че корите за баница са ОК, що пък не ?! :)

Струват 60 денара, някъде към лев и двайсет, нещо такова. Обаче не са като нашите кори, а са някак по-различни, по-влажни са.

Взех една опаковка за проба и после процедирах по следни начин:

- 2 яйца - толкова имаше в хладилника, а ме мързеше да слизам до магазинчето долу, иначе сложете повече, няма проблем , 3-4  колкото ви душа иска;
- сирене - на око размачкано в яйцата, може и извара да сложите, ако имате и ако ви харесва;
- половин опаковка лека майонеза - аз не обичам да е мазно и според мен толкова е достатъчно

И да започваме:

Взимате кръгла тава и я подмазвате с олио, както и наокло по страните, за да не се залепи. Започвате да диплите вътре корите, просто ги нагъвате, за да влязат в тавата. Надипляте примерно една трета от корите и слагате от плънката - яйцата, заедно с намачканото сирене. После продължавате да надипляте пак кори и още на два пъти слагате от плънката. След последното слагане на плънка, трябва да имате поне още 3 кори. за да надиплите върху плънката. След това нарязвате произведението с остър нож на правоъгълници, но на по-малки. Идеята е после да попие добре майонезта, която ще намажете.

След като сте нарязали баницата на правоъгълници, взимате една лъжица и мажете от майоназата към половин опаковка. Оказа се, че повече не е и необходимо.
Забележка: не слагате допълнително сол или олио. Няма нужда. майонезата е достатъчно мазна и солена, а и сиренето - също.

Печете на предварително загрята фурна на 200 градуса и наблюдавайте отвреме - навреме какво се случва, за да не прегори.

Резултатът: казах на сина ми, че съм опекла баница и той заяви мързеливо: "Ял съм!" и продължи да се блещи в компа. Затова нарязах две парчета и с кофичка кисело мляко му ги сложих пред компа. След малко, докато бях в трапезарията, дойде да си отреже още и казва: "Супер е!"

Мисля, че повече реклама не й трябва! :)))





Тагове:   баница,


Гласувай:
10



1. benra - значи
01.11.2010 10:06
трябва да отскоча до Пирот за кори:-)))чакам снимките на манастирите
цитирай
2. furiika - Мама, си е мама:)))
01.11.2010 11:20
Весела и спорна седмица, приятелко!
:)))
цитирай
3. tera - benra,
01.11.2010 12:46
може и да не отскачаш само за корите, пробвай с нашите. Сигурно ще стане. :)
Може обаче да разредиш майоонезата с 1-2 лъжици вода преди да намажеш. Но и така си става :)))
За снимкие - ще ги пусна, споко, но не знам кога :)

цитирай
4. tera - Furi,
01.11.2010 12:52
абе няма ли в Лондон кори за баница в някое турско магазинче, за да отскоча дотам? После ще сътворя Лондонска бан'ца :)
Обче си взех от Лондон много готин кашкавал на далавера и едно чудесно мюсли. Та ако няма кори за баница, знам какво да си взема. :)))
Майтапът настрана, но храната в Лондон много на сметка ми се видя. Там само пушена сьомга, кралски скариди и салати бих си хапвала :)
Хората ще си помислят, че само храната ми е в акъла като пътувам, а всъщност ми е последна грижа. Лондон го обърнахме с хастара на обратно, но ми остана още да си доразгледам, а и много ми хареса.
Така че, живи- здрави, ще се видим в Лондон. Любимият ми пъб е Шерлок Холмс до Трафалгар Скуеър. :)))
цитирай
5. furiika - в турските магазинчета има всичко,
01.11.2010 13:05
включително и кори за баница. Е, не са пиротски, ама вършат работа:))) И български магазинчета има.
Идвай в Лондон и сме на любимия ти пъб:))))))
цитирай
6. tera - OKи :)
01.11.2010 15:09
Аз не се майтапя знаеш, сериозен човек съм! :)))
Обаче нещо ме раздвоява, от една страна ми ходи през май, а от друга страна в края на другата година в Лондонската галерия ще има изложба на картини на Леонардо, като ще бъдат докарани и от Лувъра, Ермитажа и май от още някъде и ще е най-голямата изложба с произведения на Леонардо. Поне така четох някъде.
Чувала ли си за това? И по този случй си мисля дали по това време да отида, щото Леонардо ми е много любим творец. :)
цитирай
7. furiika - когато и да решиш,
02.11.2010 12:56
аз съм насреща:)))
цитирай
8. tera - Хи-хииииииииииии...
02.11.2010 14:00
Така или иначе ще дойда, ама да видим кога :)
цитирай
9. razkazvachka - С пиротски кори знаеш ли каква Лондонска баница става - мммм - върховна!
02.11.2010 23:16
С телешко месо, нарязано на кубчета, бъбречета и доматен сос - върховна е! Моята хазяйка ми правеше само и само да й гледам на кафе след това:)))
цитирай
10. tera - razkazvachka,
03.11.2010 09:00
я ако обичаш по-подробно за тази баница. Рецептата молим!
Никогиш такава баница не съм правила, нещо като манджа в кори ли?
Или като лондонска лазаня с бъбречета? :)
Ти на кафе познаваш ли?
Ще ми гледаш ли? :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4654102
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930