Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2016 22:42 - "Норма" в Софийската опера - едно прекрасно представление!
Автор: tera Категория: Музика   
Прочетен: 3261 Коментари: 5 Гласове:
5

Последна промяна: 08.04.2016 11:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


"Норма" в Софийска опера не е представяна близо 30 години.

Това е шедьовър на белкантото и не случайно е труден за представяне, защото изисква забележителни гласове.

Лично за мен това е едно емблематично представление, което поставя Софийска опера наред с най-добрите оперни театри в Европа.

За мен тетралогията на Вагнер, за която съм писала и може да дам линк после, би могла да послужи за визитна картичка на Софийска опера сред световните оперни сцени.

И това не го казвам голословно, защото тези сцени съм ги посетила на живо - Миланската скала, Арена ди Верона, Ковънт Гардън (Кралската опера), Виенската опера, Английската национална опера, Франкфуртската опера и др.

Така че за мен след тази тетралогия, която също е с изключително интересна модерна постановка и прекрасни гласове, представлението на "Норма", което е премиера за този сезон е също едно събитие на изключително високо ниво!

Сценографията също е много интересна, макар и да предизвиква някакви спорове, но за мен е чудесна!

Обичам както чисто класическите трактовки, също и модерните, които даже са ми по-интересни.

Примерно в Миланската скала гледахме "Бал с маски" в съвсем съвременна интерпретация, действието се развиваше  по време на избори в наше време.

Да се върнем на "Норма" - няма какво да ви преразказвам, само искам да ви препоръчам да посетите извънредните представления от 3 до 7 юни.  Определено няма да съжалявате! :)



image


По-долу може да видите три изпълнения на Casta diva, интересно кое ви е харесало най-много? :)














Гласувай:
5



1. katara - многоо любимо..Благодаря ,тера !
08.04.2016 11:11
ето ,готин Пост за първа..
поздрави!
цитирай
2. tera - Беше наистина прекрасно!
08.04.2016 11:22
Май това е вторият пост за опера, пробил на Първа. Предишният беше за Арена ди Верона. Стават и чудеса! :)
цитирай
3. tera - Това е за Валкюра,
08.04.2016 11:33
както споменах по-горе:

http://tera/muzika/2014/07/25/valkiura-edno-prekrasno-proizvedenie.1283960

А този е за Арена ди Верона - първопроходец на Първа за опера.

http://tera/muzika/2013/08/01/post-samo-za-snobari-arena-di-verona-gala-verdi-17-07-2013.1135648

Тук давам линк и за Белини на българска сцена:

http://www.operasofia/novini/item/2777-belini-na-balgarska-stzena


цитирай
4. born - Що се отнася до предложението Ви
08.04.2016 22:52
Лично на мен най ми допада Нетребко, без да игнорирам Калас и Кабайе, които са сопрани от истинска световна класа за всички времена. Бих сложил пак като предпочитание на втотото място Монсерат, но това е съвсем субективно поради ограничения материал от изпълнения на Мария Калас. Трудно и до голяма степен е непрофесионално да се правят подобни класации, защото в изкуството няма и не може да има реален измерителен критерий на таланта. Адмирации за изложението.
цитирай
5. tera - Благодаря за коментара,
09.04.2016 12:28
въпреки че изобщо не съм мислила за класация на тези изключителни гласове.
Всяка е прекрасна по своему.
Всъщност клиповете ги добавих после и ми хрумна тази идея, за да може и четящите да вземат отношение.
Иначе тексът на поста е основно за премиерата на "Норма" и най-вече за тази, които имат интерес към класическа музика, за да се наканят да я посетят.
Поздрави
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653407
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930