Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2014 23:39 - Валкюра - едно прекрасно произведение!
Автор: tera Категория: Музика   
Прочетен: 2641 Коментари: 4 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



Да, наистина прекрасно и нарочно пускам подобен пост в противовес на всичките простотии и дивотии, които се вихрят в блога!

Да, защото извън този блог е реалният и прекрасен живот (естествено кой както си го направи), където се случва Вагнеровият цикъл "Пръстенът на нибелунга".

Вчера беше втората част, която изключително много ми хареса, а утре ще е третата част "Зигфрид".

Краят на цикъла е във вторник със "Залезът на боговете".

Има и доста голям интерес от чужбина, доста немци, а също и англичани са налице. Но основно си е нашата публика меломани, които наистина са възторжени от представленията и определено има защо.

Няма да коментирам "Борис Годунов" на площада наскоро, според мен беше доста посредствено като изпълнение и постановка. Просто беше доста рекламиран за нЕма нищо!

Докато тук  - определено има защо да бъде посетен този цикъл. Интересна постановка, интригуващи режисьорски решения и прекрасни певци. Струва си!

За да не съм голословна, вижте клипа по-долу

http://www.operasofia.bg/component/k2/item/35









Гласувай:
7



1. tit - Вагнер ми е тегав, честно казано,
25.07.2014 23:47
но ще те подкрепя в името на културата!:))

Не, че нещо...но два часа немски лично на мен в момента ще ми дойдат множко.:)
цитирай
2. tera - Не са два часа, а са пет часа с два антракта
26.07.2014 00:04
Колкото до тегавостта - всеки си е в правото да се отегчава и след два часа.

Лично за мен в случая, след като бях прочела либретото, а и следях надписите, въпреки това, за мен си беше доста интересно, защото бях "вътре в действието". Наистина е малко протяжен, но тук е необходима предварителна подготовка. Либретото е въз основа на германски митове и легенди, всичко е много по-дълбкоко, отколкото сагата на пръв поглед. Има смисъл човек да се позадълбочи в нещата и тогава му става интерсно.

Не случайно Вагнер има много фенове по цял цвят и със сигурност вече съм една от тях!
Не бях го слушала преди именно поради тези предразсъдъци за дъъъъъългите и протяжни опери. Даже се чудех, когато бях в Линдерхоф как кралят си е построил там изкуствена пещера с езеро само за да слуша Вагнер?! Сега вече ми е ясно.

Не ми е необходима подкрепа в името на културата, всеки сам трябва да е наясно дали едно нещо му харсва или не.

Лека вечер! :)

цитирай
3. tit - зная либретата и доста съм чела за Вагнер.
26.07.2014 00:59
Познавам и популярни мелодии от оперите му.
Говорех за личното си светоусещане в момента... Знаеш, че е важно в какъв момент ще се "сблъскаш челно" с една велика музика. Не мисля, че "Пръстенът..." се нуждае от реклама! Просто ти се радвам!:))
цитирай
4. tera - Напротив, мисля че се нуждае :)
26.07.2014 13:16
Залите са препълнени, но не е лошо повече хора да знаят за какво иде реч и да не се плашат като чуят, че продължителността е 5 часа.
На пръв поглед звучи доста ужасяващо по принцип. :)


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648676
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031