Харесвам Теди Москов, доста е необичаен, може и да не се харесва на всички, но според мен е дързък, непредсказуем и самороден талант. Има специфичен начин на мислене и изразяване и при всички случаи е интересен.
Представлението ми хареса, въпреки че по средата нещо се зацикли, но успя да финишира успешно! :) Все пак това е 2 часа и кусур представление без антракт, според новите правила и да задържи вниманието на публиката за толкова време си е предизвикателство.
Но като подминем еднин известен спад, представлението е много приятно, да кажем на места злободнево, като цяло иронично, пародийно, или накратко - има на какво да се посмеете, замислите и после да ръкопляскате от сърце, както и ние направихме.
След като го гледах, нещо не го отразих тогава, защото се занимавах с оборване на тъпотиите на анти-ваксата, което си беше чиста загуба на време и усилия. Пък и те горкинките пиеси на живо не могат да гледат, дали защото ги няма по селата, дали защото предпочитат да са зомбират пред компютрите, тяхна си работа.
Да спориш с латерна или радиоточка е абсолютно безсмислено занимание, но тогава ми се струваше важно за каузата, понеже твърде агресивно се опитваха да си налагат мнението на аудиторията.
Сега си казвам - за чий хикс аз да ги наритвам, след като животът ще ги нарита достатъчно и без моя помощ?!? Има време бол напред, за да се убедим в това, както вървят нещата. Пък и не сме тръгнали да се гътаме, както ни го прогнозират постоянно, че и даже ни го пожелават. Простено да им е! Има кой да ги съди, както се казва.
И тук малко отзиви за пиесата:
ГЕНИЯТ ПО ВРЕМЕ НА ЕПИДЕМИЯТА
„..Чумата се появила в Лондон през лятото на 1592 година. Няколко години по-рано преподобният Т. Уилкокс доказал, че „причината за чумите, ако се вгледате добре, е грехът, а причината за греха са драмите, следователно причината за чумите са драмите“.
Независимо дали пиесите и представянето им са докарали чумата или не, властите били с основание загрижени за опасностите, пораждани от театъра по време на епидемия. Те решават, че обществените събирания, включващи безделници, проститутки, и други отрепки, да не говорим за многото нещастници „с открити язви по тях“, носят „опасност от зараза“. Когато броят на умрелите достигнал застрашителни размери, Тайният съвет се намесил, за да се забрани да се играят пиеси пред публика. „Смятаме за уместно – пишат мъдрите старци до градската управа – „да бъдат забранени всякакви струпвания и събирания на хора в театри, арени, игрища за кегли и други подобни места за развлечения. В името на Нейно Величество незабавно да бъдат преустановени представянията на пиеси, а също и борбите с мечки и бикове. Това да се направи чрез строга прокламация и да се изпрати строга стража и надзор над местата, където най-често се стича множество за такива забавления.“
През пролетта на 1594 година театрите отново започнали да приемат зрители, но на следващото лято властите се обезпокоили да не би заразени лица, жадни за забавления поради продължителното затваряне вкъщи „да се озоват на подобни многолюдни места“ и да разнесат заразата „благодарение на горещината и навалицата“. Това наложило бездействие, най-дългото в лондонската театрална деятелност, което причинило тежки поражения сред актьорските трупи. Те трудно съумявали да запазят цеостта си при безкрайните провинциални турнета и свързаното с тях мъчително съществуване от ден за ден. Тъй че когато голямата епидемия най-сетне се усмирила напълно през 1594, актьорите били изправени пред задачата да подредят отново разсипания си живот и да възкресят своите трупи.
Какво е правел Шекспир по време на тази дълга, принудителна ваканция. Една примамлива хипотеза ни го представя бродещ из Европа. Предполага се, че той може би е опознавал водните пътища на Северна Италия, при което е проникнал по река По от Ферара до блатистите земи на Венецианската република. Такова преживяване би му дало възможност да добие знанията, които е имал относно италианските обичаи, национални черти и топографята на северните градове, както и да понаучи езика. После, завърнал се в Лондон след чумата, той пресъздава атмосферата и ароматана Италия – на Венеция и Верона, на красивата Падуа и Ломбардия, „тази китна градина на Италия“ – в поредица пиеси, наситени богато с местни багри.
Ала със същия успех той би могъл да обогати въображението си с тия материали за своето изкуство от книги, записки на завърнали се оттам пътешественици или от разговори с италианци, живеещи в Лондон. Напълно е възможно това да е станало в „Слонът“, странноприемница в Крайбрежния квартал, обслужвала клиентела от италиански произход, която най-вероятно е продължила да посреща посетители и по време не епидемията“.
Самуел ШОНБАУМ
„…Чумата била нещо много неприятно, но много от тогавашните лондончани мислели същото като нас, днешните пушачи, за белодробния рак – че засяга само другите. Шекспир и приятелите му от трупата всъщност нямали никакво желание да бягат от Лондон. Щели да бъдат по-доволни ако останат в „Роза“ и играят, докато каруците на смъртта трополят по улиците навън. Може и да са се постреснали, когато се наложило да затворят публичните домове, а обитателите им били изнасяни на тарги. През тази опасна 1593 година Шекспир е могъл спокойно да умре от чума, но той останал в Лондон, за разлика от другарите си. Всъщност през 1593 година завършил първият етап в кариерата на Шекспир като изгряваш драматург“.
Антъни Бърджис
Приятно гледане, ако решите да посетите представлението! :)
90 години от рождението на големия бълга...
Знае ли някой днес нещо за Тота Венкова?
2. ИМПЕРИЯТА
3. КУСКО
4. МАЧУ ПИКЧУ
5. ТИТИКАКА
6. ЛА ПАС
7. ИГУАСУ
8. БУЕНОС АЙРЕС
9. РИО ДЕ ЖАНЕЙРО
10. И ПАК РИО
11. Пътеводител
12. Гласуването
13. Мания или "инвентаризация"
14. SUNCUS ETRUSCUS
15. ТОП 22
16. ПОРНО С ПАНДИ
17. Прекрасен творец
18. Приказка
19. Едни велики думи...
20. ВЕЧЕ СЪМ И ТУК
21. AKO VI ZALIPSVAM ... :)))