Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2012 10:48 - Един чудесен филм
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 2562 Коментари: 9 Гласове:
9

Последна промяна: 19.11.2012 12:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg






Поне на мен много ми хареса:

http://www.imdb.com/title/tt1521197/

 
Към пиесите на Шекспир (или по точно към пиесите под това име :) имам особен сантимент още като тийнейджърка 16-17 годишна. Тогава, както се знае, човек започва да търси смисъла на живота и прочее щуротии... Бях в някакво тийн-депресивно състояние, когато майка ми ме замъкна на "Както ви харесва" в театър София, който тогава си беше зад канала. Играеше Коста Цонев като Орландо, другите не ги помня. Декорът се състоеше от проточени въжета, символизиращ гора. Понякога ги връзваха в центъра на сцената, демек - "дърво".

Въпреки мизерния мизансцен, много се впечатлих от пиесата. После си спомням, че изчетох всичките му комедии в прекрасния превод на Валери Петров. Бяха събрани в два тома, взех ги от библиотеката.
Между другото това, че съм ги изчела, много ми помогна като гледах "Сън в лятна нощ" в Народния театър преди десетина години, постановка на Ал. Морфов. Той беше избачкал такъв тюрлю-секс-гювеч, дето само за чукане ставаше дума, че ако не бях чела пиесата изобщо нямаше да разбера, какво се случва на сцената. То не че щеше да е особено фатално, но представлението си беше пълна идиотия. Не мислете, че съм против Морфов, когато прави хубава неща. Неговият "Дон Кихот" преди доста време, беше новаторски и много ми хареса. Както и "Хъшове"  беше интересно представление в театъра, за онова по ТВ вече съм писала.

Та така, да се върнем на филма. Преди малко, като търсих линка към филма, за мое учудване разбрах, че актьрът който прави много силна роля като Едуард де Вер - 
Rhys Ifans е онзи същият, който играеше слаботелесен идиот в "Нотинг Хил" редом с Хю Грант и Джулия Робъртс.
Много е пораснал оттогава във всяко едно отношение, да ти е драго да го гледаш! Бравос!

Няма какво повече да хваля филма, ако искайте го гледайте. Според мен си заслужава двата часа отделено време :)





Гласувай:
11



1. ka4ak - "имам особен сантимент още като тийнейджърка 16-17 годишна"?!!
19.11.2012 17:22
Щот съм си склери,явно много яка комсомолка с капиталистически уклон,си била!!!:)
цитирай
2. tera - ка4ак,
19.11.2012 17:24
бай ти Шекспир не е бил капиталист, нещо си се объркАл. Бил е "прост" актьор, абе направo си е бил пролетариат за онова време в Англия. :)
Верно си склери... :)))
цитирай
3. ka4ak - Някой да ти коментира,Бай Шекспир??!!:(
19.11.2012 17:50
И,адаша ми,Свинтила,ще ти каже,какво си била на 16-17 години!!!:)))

http://www.youtube.com/watch?v=HhllDK6C6eQ

поздравчееее!:)))
цитирай
4. tera - Къде набърка и Свинтила тука?
20.11.2012 11:29
Ти да не би да не си бил комсомолец?
цитирай
5. ka4ak - 4. tera - Къде набърка и Свинтила тука? И аз си спомням!:)
21.11.2012 22:31
tera написа:
Ти да не би да не си бил комсомолец?

"После си спомням, че изчетох всичките му комедии в прекрасния превод на Валери Петров."
Пък можеш и сама да си отговориш,защо точно Владимир Свинтила и по въпроса с комсомола!!!
" 1. ka4ak - "имам особен сантимент още като тийнейджърка 16-17 годишна"?!!
19.11 17:22
Щот съм си склери,явно много яка комсомолка с капиталистически уклон,си била!!!:)"
обърни внимание на"тийнейджърка"!?!?!
цитирай
6. tera - Е та какво?
21.11.2012 23:41
Това за "тийновете" си е на ингилизки.
Какво съм виновна, че освен десетопръстната метода за комуникация, други говорими езици не владееш, освен български и то не особено блестящо? :)

Колкото до Свинтила, сигурно имаш предвид нещо такова:



Желаем цвят от свежите цветя,

за да живее вечно красотата.

И нека вехне розата, но тя

оставя свой наследник на земята.

А ти, пленен от свойта красота,

отдавайки й всеки жизнен сок,

богатството превръщаш в нищета,

свой собствен враг, безмилостно жесток?

Ти, с който тоя свят е украсен,

в нетрайното на пролетта съперник,

погребал в пъпка бъдещия ден,

еднакво си прахосник и скъперник.

От жажда за живот на смърт предаваш

това, което само предвещаваш.

...

Да не би да си го чел?:)



цитирай
7. ka4ak - Познавах се с него и точно защото комунягите,не го дишаха,реших да ти го понамекна!:)
22.11.2012 01:05
Познавах и от съюза на писателите,разни председатели,та ако си спомняш,за това бях в заблуда,защото превеждаха пари на Максуел,за Шекспир???!!!
Усмихната нощ!:)))
цитирай
8. ramone - гледах.
26.11.2012 12:31
бива го филма.
цитирай
9. tera - Ъхъ,
26.11.2012 15:22
бива си го.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653793
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930