Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2008 23:58 - Ромео и Жулиета с каски
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 3051 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 30.09.2008 00:49




image



И това може да се види, когато става дума за модерен балет. С това представление преди малко повече от час беше закрита седмицата на Sоfia Dаnce Week – в зала 1 на НДК. Спектакълът беше действително впечатляващ, естествено за ценителите.

Това, което ми направи неприятно впечатление, че по време на представлението, „трафикът” беше много усилен. Все едно някой насила ги е закарал разни хора и се чудят какво дирят там. Предполагам, че са били от онези с поканите или пък от учениците на Хореографското, понеже доста младежи имаше наоколо, а някои сякаш се чудеха къде да се денат, говориха, подхилкваха се. Въпреки, че бъдещите балетисти трябва да са доста заинтересовани от такива неща, още повече, че ставаше въпрос за най-голямата, най-изтъкнатата, най-известната италианска трупа – Aterballeto. По едно време даже някакъв екземпляр цъфна на пътеката, почна да се оглежда и ослушва и не даваше признаци да се мръдне оттам. Бях въздалечко от местоположението му, но в един момент се канех да отида да му кажа, че не съм броила толкова пари, за да му гледам главата. Точно се наканих да стана и той се омете нанякъде. Мисля, че ако си купил билет сигурно имаш идея какво ще гледаш и няма да се разшматкваш из залата и да пречиш на останалите.

Дотук с критиките – да се върнем на представлението. Хореографията беше доста интересна, много изобретателни поддръжки и майсторска трактовка на сюжета. Естествено спазена е само сюжетната линия и то не буквално. Писах миналата година за гостуването на Холандския балет в НДК, тогава скенирах снимки от брошурата, за да дам някакво онагледяване – защото за балет как да пишеш ?!? Просто трябва да се види и да се усети атмосферата. Лично аз на такива представления се чувствам чудесно, но това си е въпрос на вкус. 

Във Франкфурт примерно гледах представление по хореография на Уйлям Форсайт, за което прочетох, че е направило фурор в Париж. Представлението се състоеше от три части, първите две не ме завладяха чак толкова, въпреки че във втората имаше много интересен елемент – нямаше музика, балетистите танцуваха под съпровод на пляскане с ръце. Такова нешо не бях виждала и чувала. Но третата част беше фантастична – естествено най-доброто за десерт! И тогава ми стана ясно, защо са имали такъв грандиозен усоех в Париж. Но цялата пълна зала на Новата опера във Франкфурт седяха притаили дъх и изобщо не видях разхождащи се персони наоколо, нито чух разговори или шушкане на пликчета със солети. 

И за обогатяване на впечатленията малко отзиви от пресата:

”Aterballeto е трупа от поразяващо добри танцьори, които се движат с буйна обсебеност, която те държи на ръба на мястото ти
London Online Review 

Контрастната му работа само подчертава неговата музикалност, чувственост и майсторство в различните хореографски стилове. В тази прекрасна младолика трупа всички танцьори са солисти сами по себе си.
Scoop Independent News, Australia 

Буйно, страстно, дръзко
Dance Magazine 



image







"Влюбените носят каски, а на лактите си имат предпазители, но цялата екипировка се оказва безполезна срещу любовта, която опустошава всичко по пътя си и се цели право в сърцето. Освен това Ромео и Жулиета не са двама, а три, шест, дори десет двойки, които демонстрират бойно и агресивно поведение един към друг на сцената. Изключение правят любовните моменти, открояващи се с дълбока нежност - един от малкото моменти в този спектакъл, които напомнят класическата балетна интерпретация на най-известната любовна история.


Декорите са извънредно впечатляващи - огромни вентилатори, гигантски блокове, които оформят пропаст."

А тук открих и клип от постановката, за да не мислите че ви говоря празни приказки :)))

http://www.aterballetto.it/video_romeo_and_juliet.htm


P.S. И да напомня накрая на ценителите, че утре от 19.00 часа в зала 1 на НДК ще се представят "Звездите на руския балет" - този пък класика в жанра :)






Гласувай:
0



1. анонимен - Ще чакаме отзиви за руския балет. Аз ...
30.09.2008 07:41
Ще чакаме отзиви за руския балет .Аз пък за Тин Лизи може да кажа нещо ,ако отида.
цитирай
2. tera - Живи и здрави, gen :)
30.09.2008 08:54
Руският балет както отбелязах ще е класически, пък това си е направо "мръсна дума" за този блог. Ще ме линчуват, ако тръгна за класически балет да пиша, опазил ме Господ!
:)))
цитирай
3. fenris - леле
30.09.2008 12:54
не останах с впечатление да се плашиш лесно! Иначе изпълнението на италианските балетисти беше невероятно!
цитирай
4. tera - Шегувам се,
30.09.2008 13:30
знаеш, че хич не ми пука! :)))

И ти ли беше там ?
Особено последната част с "водопада", въпреки че аз направих асоциация с река Лета, ако се сещаш.
И изпълнението във "вентилатора" беше невероятно, но просто не може да се обясни. Затова изнамерих и клипчето :)

А какво става с "рицарската новела" ?
цитирай
5. fenris - ами още се пече
01.10.2008 13:34
трябва да направя нещо оригинално! Не като другите такива, разбираш ли търся различното, но в главата ми вече има сюжет! Все пак не искам да е история в стил крал артур и златния му....абе разбираш ме! ;)))Ще те уведомя като я публикувам!:)
цитирай
6. nrithya - Впечатляващо е, мога само да ви завиждам :)
01.10.2008 21:27
Благодаря, че поне отчасти бях там!
цитирай
7. tera - Радвам се, че ти е харесало :)
02.10.2008 09:11
Лично мен тези неща много ме вълнуват и се чувствам чудесно там. Затова после и пиша за тях - заради хората, които също се интересуват, но по една или друга причина не са ги посетили. Пак заповядай! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648543
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031