Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2008 10:16 - "Филип Кутев" на "Кръстопът"
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 4987 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 07.08.2013 21:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Налага се да направя корекция на предния си пост за аплаузите, въпреки че не си носех подходящ уред ми се струва, че наште биха „мойсеевците” по точки в това отношение.

 

image




Ами българското си е българско – ако ние не си го оценим, кой се очаква да го направи. Въпреки че съм сто процента сигурна, че после ще се пише за грандиозния успех на този спектакъл, ако не другаде, поне в братска Япония. Много си падат по нас японците открай време, сигурно от благодарност за нашия „патент” – киселото мляко и не могат да ни се нарадват. Спектакълът ще обиколи и Европа, но нещо ми подсказва че японците най-много ще луднат по него.       Но да се върна на самия спектакъл "Кръстопът" – вчера за пръв път от пет години ансамбъл „Филип Кутев” представя спектакъл на сцената на НДК. Тази премиера е един от най-интересните спектакли, който съм гледала и то не само заради мултимедията. На три огромни екрана се сменяха най-различни картини и синхронът между тях и леещата се музика беше забележителен. Много модерна сценография, изпълненията на симфоничния оркестър се съчетават с тези на народния, танцьорите са облечени в стилизирани костюми, без да се свързват с определена националност. Интересното е, че се представя не точно българският, a балканският фолклор. Оттам е и името на спектакъла, затова може да се чуят и звуци на инструменти, характерни за други страни от региона. Сиртаки – но не точно в обичайния му вид, на места са вплетени и сюжетни картини. Имах чувството на моменти, че гледам исторически филм, а не танцов спектакъл. Много ми хареса, че вчера публиката беше предимно от млади хора, радва ме техния интерес към фолклора. 

    Както виждате този път не звуча нахъсано патриотично, а по-скоро оценявам нетрадиционния подход на хореографа - Ивайло Иванов, както и на композитора - Георги Андреев за създаването на нещо наистина интересно и впечатляващо. Надявам се на предстоящото им турне по света да бъде оценено по достойство, да се върне ансамбълът за пореден път окичен със световна слава, за да ви се прииска и на вас да видите този спектакъл. :)




image






 



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Ще
27.05.2008 11:33
го играят ли пак тук преди да тръгнат нанякъде?
цитирай
2. tera - Доколкото знам - не,
27.05.2008 11:54
както четох след премиерата тръгват на турне из Европа и Япония. Затова не ми се искаше вчера да изпусна спектакъла, кой знае кога ще го поставят пак. Но може би ще има запис по Канал 1, не знам дали обаче на целия спектакъл, може би само на част, както беше при "Мойсеев".

Действително беше доста интересно и необичайно - приковава вниманието, но като си тръгвахме и си говорехме, някакъв чичка се заслуша и казва "На мене не ми аресА!". Аз му казвам "На нас пък ни аресА". Той очаквал хора и ръченици, както обикновено и това новаторство явно му е дошло в повече.
Доста се рзличава от това, което са свикнали да виждат хората като фолклорен спектакъл, но мисля че точно това ще привлече публика, както навън така и тук, и то предимно млада.
цитирай
3. eleni - ...
27.05.2008 12:23
Жоро Андреев е удивително добър композитор. Беше ми интересно да видя какво се е получило, но не успях да вмъкна и това в програмата. Имам някакви резерви към "мега"- продукциите по принцип, но съм отворена за приятни изненади, така че ще ги чакам да се върнат обратно след турнето. Почти сигурна съм, че ще има и втори спектакъл тогава.
цитирай
4. tera - Сигурно ще има,
27.05.2008 12:27
но аз не обичам да чакам :)
Не знам какво имаш предвид под "мега" - продукции, но за мен изненадата беше приятна. Още повече, че съм гледала и предния им спектакъл "Диви ягоди". Също много ми хареса, но е коренно различно от това, което видях вчера.
Поздрави :)))
цитирай
5. eleni - ами... мега продукциите за мен са неща
27.05.2008 12:35
от типа Ансамбъл Българе в комплект с Николина Чакърдъкова (ако правилно й помня името) и други подобни неща принципно появяващи се на сцената на Зала 1. Ще ми трябват доста повече думи за да дефинирам точно и разбираемо какво имам предвид. Мисля, че народната ни музика е прекрасна, но рядко се интерпретира и изпълнява добре. Радвам се на Георги Андреев, защото има едновременно уважение и разбиране към народните извори, но и чудесен подход към по-съвременното интерпретиране на тази музика.
Усмивки:))
цитирай
6. tera - Българе съм ги гледала поне 2 пъти,
27.05.2008 12:39
но не в комплект с Николина Чакардъкова, даже и постове съм им пуснала, защото ми харесаха - имам някои забележки естествено, но ми харесва възрожденския дух на Христо Димитров.
Лек ден! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4647828
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031