Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2021 20:53 - Хор "Турецкий" в София - 25.06.2021г.
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 1092 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 27.06.2021 08:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 


Вчера имаше концерт на хор „Турецкий“ пред Паметника на съветската армия. Хорът е гостувал в България в зала 1 на НДК предишни години, така че – нищо ново под небето.

В случая обаче новото е, че представлението беше обявено на 17 юни, че ще се проведе на площада пред Александър Невски. За това ми каза една приятелка, която го е видяла някъде в нета. Обаче вчера пуснах търсачка и установих, че друга информация няма и се зачудих дали изобщо ще има такъв концерт. Пълно затъмнение освен информацията от 17 юни, което ме изненада. Обаче аз добре боравя с търсачките и накрая открих, че концертът е преместен пред Паметника на съветската армия. Помислих си – щом аз го разбрах, сигурно и всички други са го разбрали. Да, ама не.

Оказа се впоследствие, че сума хора напразно са чакали на площада, не са разбрали за смяната на мястото и са се разотишли.

Това ми напомни времената на соца, когато по Великден даваха по телевизията изпълнения на западни групи, за да не ходят младежите на църква. И какво – след 30 години демокрация сме си пак там – при цензурата и информационното затъмнение!

Това е хор все пак, става дума за изкуство, това че пеят песни за победата по случай 80 години от Втората световна война, прави ли ги по-малко артисти и следва ли да бъдат цензурирани?

Хората всъщност пяха не само песни за победата, а също и класически репертоар. Дамите от формация Soprano пяха също шансони, популярни песни, там победата изобщо не се споменаваше.

Но всичко е отишло под политическия знаменател и са им сменили мястото в последния момент, за да присъстват по-малко хора. Ами йок! – хора достатъчно имаше. Е, не, не беше като на BIG BLUE DEMO на 7 юни 1990, на което и аз съм присъствала с мъжа ми и малкото ни дете, защото бяхме много възторжени от промените и смятахме, че ей сега ще ни озари демокрацията и ще цъфнем, та ще вържем!

Е, няма що … за повече от тридесет години пак я докарахме до цензурата. Нали сега живеем уж в демокрация?... Въпросът ми е реторичен, не се хабете да ми отговаряте.

Та, ако някой не е разбрал – постът не е за политика, а за изкуство, цензура и информационно затъмнение, обслужващо нечии интереси.

Ако някой ще ми пуска гаднярски коментари – мигом го трия, не ми се занимава с тъпотии.










Гласувай:
5



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648010
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031