Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2013 22:23 - За плуването...
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 1877 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




Плувам си достатъчно добре, точно колкото да не се удавя.:)

Да, такова нещо ми се случи преди бая години на Албена. Мъртвото течение ни завлече доста навътре. Беше късно  - след 17 часа, нямаше вече спасители по плажа, но отървахме кожата, а и не бях нагълтала и грам вода.

Плувам някакъв вид брус, при който главата ми е винаги над водата. Не бях слагала очила за плуване допреди месец, когато се записах на едни курсове с инструктор, да ми усъвършенства плавателните умения, дет" се вика.

Отивам на басейна и се започва обучението за начинаещи. Правете това, онова... Явно добре се справях, защото инструктура все ми викаше: "Браво!". После реши да не се занимава много с мен, след като добре се справям и Айде сега - направи 4 дължини на гръб, после айде сега малко кроул с дъската... Оттук замахваш, после дишаш, издишаш във водата, после пак същото...

И аз се старая с дъска, с плавници, с к"вото дойде...

Нещо ми идва уморително... Плавниците вместо да ме улесняват ми пречат, щото едни такива големи.... Абе, става си драма...

Дишането! Е, те това си е голЕм проблем!  Като си свикнал главата да ти е над водата си дишаш както ти е кеф! Ама тук при кроула не става така. Трябва да вдишаш като замахваш от едната страна, после издишваш във водата, после пак ръцете, вдишване, издишване, ами краката - къде останаха?...ТрЕбе да си плескаш и с тях нон-стоп... Синхронизация му е майката ...

Вчера ми беше последният урок. Накрая да обобщим - всичко иначе ти е ОК - ми казва тренера, ама краката се мяткат в различни посоки. Добре, де - репликирам го аз, ти защо веднага ме хвърли там на дълбокто, докато тука гледам другите се плацикат с "макароните" на плиткото и им обръщаш много повече внимание? "Ами ти не си нечинаеща" - ми казва той и аз го гледам малко невярващо, защото онези мои самодейни занимания изобщо не ги броя за квалитетно плуване.

Затова заставам горе над басейна и гледам от неговата гледна точка кой и как плува. Когато си във водата си мислиш, че едва ли не, никой не вижда какво правиш под водата. Оказва се, че отгоре се вижда прекрасно как всеки се справя, дори и по-далчните коридори. Погледах известно време и тръгвайки си пак го срещам и му казах: "Да, прав си. Сега като ги видях, действително не съм начинаеща." Той ми кима - Нали ти казах!  И после каза най-същественото нещо, заради което пиша този пост:

"ПЛУВАНЕТО Е НАЙ-ПРОСТИЯТ СПОРТ! ЕДИНСТВЕНО ТРЯБВА ДА ПОЧУВСТВАШ ВОДАТА!"

Да, де, казвам му - така си е, оттам сме тръгнали. Трябва само да си го опресним! :)

Такааааааа........

Този пост не е само за плуването, ако сте разбрали.

Този пост е за всичко наоколо.

Този пост е за всичко, което желаете да направите или научите. Всичко започва с това. После продължава с натрупване, после да изпробвате уменията си. После да ги упражнявате. Не става ли? Пробвай пак, после пак, после пак... Пак ли не става? Не правиш нещо както трябва. Корегирай се, опитай отново. Стана ли? Чудесно!
Сега го направи отново. 4 дължини, не по-добре нека са 6!...

Шегувам се, но само малко. :)

Това е и начинът да научите всичко останало, което ви интересува. Танци, чужди езици, бойни изкуства...каквото и да е.

Естествено, че по този начин няма да научите тепърва класически балет или да свирите на пиано, цигулка и пр. За тези неща се започва в крехка 5-6 годишна възраст. Ако четете това, вече безвъзвратно сте я изпуснали... :)

Но за повечето останали занимания, с които искате да си доставяте удоволствие - тази техника би следвало да сработи.

Идеята ми е - правете каквото ви е кеф, обаче разчитайте на професионалистите. Не за друго - ами по-бързо се случват нещата. Никога не е късно да се забавлявате. Запомнете това! :)














Гласувай:
5



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653036
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930