Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2012 17:51 - Светът е ОЛИМПИАДА - светът е на младите! :)
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 3899 Коментари: 10 Гласове:
6

Последна промяна: 28.07.2012 20:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Просто е чудесно! :)

Не съм разглеждала тука постовете, сега влизам и ми се иска да отразя духа на Олимпиадата.

Гледах вчера откриването - по обясними причини заспах на два пъти, щото много се проточи. Видях някои неща, пропуснах други ...

Днес случайно като се прибрах по обяд забелязах, че повтарят откриването, нооооо... много късно, само сър Пол Маккартни ми попя, но аз и без това не съм му фенка.

Така - моите впечатления са като цяло положителни. Лично аз проследих началото с много голям интерес, още повече че много харесвам Дани Бойл и гледах наскоро "Франкенщайн" - едно наистина забележително представление.

Бях много впечатлена от неговия "разказ" за Англия в миналото, защото това си беше точно онагледен разказ. Много въображение, изключителна техника, още по-
изключителна режисьорска и артистична работа... Изобщо прекрасно!

После еидва един момент с изпълнението на музиката на Вангелис и включването на Мистър Бийн. Това за мен беше разделителната граница в шоуто. Този мистър
никога не ми е бил смешен и направо се чудя какво му харесват хората, както и да е - въпрос на вкус.

После започнаха едни потпури на популярни песновки и шоуто за мен беше дотук.
Не че не ми харесаха, но първата част беше на много по-високо ниво. После, с извинение, нещо на халтура ми заприлича.

Сетих се как в Сидни бяха наизвадили някакви платформи и там Дънди Крокодила и всичките им световни забележителности. Много смешно ми се видя - като панаир някакъв.

Англичаните и те май не се опазиха от този дух, въпреки чудесната концепция на Дани Бойл. Явно това е номерът - всичко да се извади на сергията.

Освен това смятам, че тази традиция с дефилирането на отборите трябва да се преосмисли. Навремето са пуснали отборите да дефилират, защото са били 25 на брой и не е имало с какво друго да си запълнят програмата.

Ама сега - 204 отбора! Вярно, че са много готини и усмихнати, ама е адски досадно това представяне.

Да се върна и на българския отбор с униформите му по "английски модел". Лично аз се шашнах направо! Такива каренца съм носила навремето в детската градина!
Как пък не съм разбрала, че били по английски стайлинг?!? Голям пропуск! :)

Явно пак някой е спечелил недомислено държавната поръчка за облеклата на олимпийския ни отбор. Нашата репортерка в Лондон заяви, че била получила 2 -словом - два) есемеса за униформите и хората били впечатлени! Естествено, че ще са впечатлени и аз също бях впечатлена! Просто не са споделили точно от какъв сорт им е впечатлението :)

Като цяло - едно чудесно откриване! Всеки би следвало да е намерил нещо за себе си. Лично аз харесах първата част, други хора сигурно са предпочели други неща, нормално е - вкусовете са различни.

Лондон ми е много на сърце, там се чувствам като у дома си. Била съм два пъти за по седмица. Доста неща съм видяла, но пак ще отида, защото самата атмосфера там ми е много приятна.

Надявам се на успехи на нашите спортисти, въпреки, че ми стана малко болно при дефилирането от нашата малобройна делегация. Също ми стана болно, че показаха единствено Росен Плевнелиев да ги приветства. Да не би да е бил сам на стадиона, покрай него друг българин/ка нямало ли е ? Не питам за "първата дама", там е ясна работата, ама все пак не е бил сам там. Забелязах, че при преминаването на отборите показваха на трибуната поне 2-3 души правителствени лица, които ги поздравяват. Имаше и една много сладка гледка, но не се сещам сега за коя държава беше, мъжът махаше гушнал едно малко детенце, до него жената и пр. Тогава си помислих - милото как ли деяни там на тази шумотевица... Не са го накарали по протокол да го заведе там, но беше трогателно, сигурно и за спортистите им най-вече. (После се надявам набързо да са го евакуирали в креватчето :)

Това са си моите впечатления, пиша на прима виста, сигурно има маса правописни грешки в бързината, ама хич не ми пука, сега няма да го редактирам.

Пожелавам много успехи на нашите спортисти и нас много интересни състезания за тези две седмици Олимпиада! :)


P.S. Тук намерих клипове от откриването в Пекин.

След малко ще търся и от Лондон.

Третият клип е за китайски атристи с увреждания, които съм гледала в София. Поклон пред таланта и самоотвержеността им!

Даже съм писала вече за тях:

http://tera.blog.bg/video/2010/10/03/my-dream-edin-zashemetiavasht-spektakyl.614826

Изненадващо, но в Youtube не намерих нищо за откриването, затова ще дам два линка:

http://bnt.bg/bg/news/view/81432/grandiozno_otkrivane_na_olimpiadata


http://www.telegraph.co.uk/sport/olympics/olympicsvideo/9326706/London-2012-Olympics-Opening-Ceremony-details-revealed.html

















Гласувай:
6


Вълнообразно


1. karambol5 - :)))))))) Единствената издънка им ...
28.07.2012 18:39
:)))))))) Единствената издънка им беше сър-а накрая ;))))))))))
Уважвам Пол Маккартни , но има едно НО .. вече пределено не е онова ,което е бил и аз искам да си запазя хубавите спомени ,а не да слушам леко фалшивееща версия на негови песни , изпълнени с глас ,който някога е има сила :)
Та това и тягостното точене на делегациите натежаха :)
Може би МОК ще помислят за съкращаване на тази част , ограничавайки я до един знаменосец :))))
Всичко останало на мен много ми хареса . Дани Бойл се е спарвил с една " мислия невъзможна " -да зсенчи Пекин :)
Успя !!!! Опредлено :)
цитирай
2. tera - За съжаление откриването в Пекин не съм го гледала - мой пропуск!
28.07.2012 18:52
Сега ми надуха главата със сравненията и ще пусна търсачка да видя колко е било импозантно.
Сърът и мен ме разочарова, защото точно него го хванах накрая на повторението. Нищо против - ама си е стара слава и гласчето нещо изпускаше...

За делегациите - ами както навремето са започнали тази традиция, така си мисля че е време да я прекратят! Да дефилират носители на флаговете и без това само техните имена ни споменаваха. Иначе казват - има 2 спортисти, а гледаш още 10 души се хилят и махат с кунки... За чий хикс е това смешно дефилиране?!? Пък и маса пари ще се спестят от кичозни олимпийски костюми за делегацията. Ако някой ми рече, че наш'те пепитчета са били на ниво, хич няма и да му повярвам!

Дани Бойл си е велик, но със сигурност е трябвало с маса други мераци да се съобразява. Все пак това не е негов филм или постановка, ами мероприятие с ранг на държавна политика. Кой знае колко хора е трябвало да му одобряват концепцията и после са я префасонирали.
Но резултатът си беше впечатляващ! Макар и малко от сорта - за всекиго по нещо - но това си е наистина мащабно събитие и би следвало всички да се чувстват съпричастни.
Лондон се представи наистина чудесно! :)
цитирай
3. karambol5 - :))))))))))) Това за пепитчетата ...
28.07.2012 19:40
:))))))))))) Това за пепитчетата ме развесели много :)))))))))))))
Ниатсина бяха доста недомислени костюмите ))))) А каскетчетата в стил " другаря Ленин " бяха потресващи :)))))))))) Хамер'канците поне бяха се бяха барнали с баретки , та им отиваха ;))))))
И с каренцето като попрекалиш става ...не съвсем добре :)))))...а не - пепитче беше ...не ги разбирам аз тези работи .. :)))))))))
А в нета май няма пълнта версия на откриването в Пекин ,а само на тази в Атина )
цитирай
4. tera - Не ми трябва пълна версия от Пекин :)
28.07.2012 19:59
Не мога да изтърпя пак да ми дефилрат 200 отбора.
Само кратичка - преди дефилирането, ако има, ме устройва чудесно.
Дай линк, ако имаш, ако не - ще се пробвам с разни търсачки.

цитирай
5. usandthem - Ще си позволя едни леки обяснения,
28.07.2012 20:26
надявам се, че няма да ми се разсърдите ! Във втората част изпълненията бяха много внимателно подбрани, нямаше нито едно парче, което да не е знаково за британците и което да не носи своя много удачно използван контекст. Това важи не само за музиката, за чието развитие по цял свят британците имат огромно влияние. Не знам дали забелязахте оживлението при появата на Секс пистълз - то не беше само защото бритите обичат пънк рока. Вица беше в това, че преди години Сид Вишъс и Джони Ротън изпяха пънк версия на "Боже, кралицата пази". Не беше приятна версия, всички очакваха бурна реакция от кралския двор, но кралицата и тогава беше на висота. Само за сравнение - в Русия една момическа пънк група - Пуси Риот отслужи пънк-молебен под наслов - "Богородице, изгони Путин" ! Повече от половин година са заключени в ареста и ще са там най-малко до 25 януари, защото делото нарочно е насрочено чак за тогава. Прокурора иска седем години строг затвор и за трите момичета. Обвинението е " в разклащане на хилядолетните устои на църквата и държавата " ! :)
цитирай
6. tera - Благодаря сърдечно за леките обяснения :)
28.07.2012 20:49
Също и аз забелязах, колкото и да ми се спеше точно тогава :), че всички парчета са емблематични. Естествено, че Дани Бойл не би допуснал нещо неемблематично . :)))
Мисълта ми беше, че лично на мен първата част повече ми хареса. Защото имаше повече за гледане. Хората са различни - на някои по-силните сетива са очите, на други - ушите, така по-елементарно казано. На мен повече ми харесва когато има нещо за гледане, въпреки че обичам и музика. Затова любимото ми изкуство е балетът (или танцът по-общо), а не операта или концертите. Ходя с удоволствие и на тях, но определено танцът ми е най-интересен, както и изобразителното изкуство. Всеки с мераците си... :)
цитирай
7. karambol5 - :) Не мисля, че някой ти се сърди :...
28.07.2012 20:56
:) Не мисля,че някой ти се сърди :)))
Напротив , ясно е ,че всеки един детаил е внимателно подбран и на мен определено ми харвса ;)
Казвам само ,че сър Пол Маккартни само щеше да спечели от това да не пее толкова слабо :) Инак ,поколон пред него и творчеството му !!!
Тера , гледах по Евроспорт пълната версия от откриването в Пекин ,без дефилето на спортистите . Но в нета я няма ;)) Мисля ,че китайците биха спечелили само ,ако пуснат пълната версия в този момент :)) Всекиправи сравнения и търси какво е билопреди четири години :)
Церемониите са различни :) Тази опресделено е напарвена не само с пари и масовка , а и с много вус ;)) Имаше и един скандал в Пекин с момиченцето ,което пееше националния химн . Оказа се ,че изпълнителката е друга малка принцеса ,която обаче има леко криви зъбки и не е била достаръчно " красива " за д абъде показана на света .
Казвам го само , за сравнение с тов а, че детенцето ,което носеше нашата част от цветето за букета- огън , бе в инввалидна количка и това не притесни никого !!! Това имам впредвид , когато казвам ,че тази церемония имаше човешко лице и много мозък :)))))))))))))
цитирай
8. tera - Ами, както виждаш паралелно с нашия разговор намерих поне 3 клипа за Пекин :)
28.07.2012 21:11
Разбрах какво са имали предвид хората за импозантното откриване, поне отчасти.
Нямам пълната картинка. Тези "барабанчици" от клиповете са много впечатляващи, но ми мязат на роботи.
Тук в Лондон определено бяха заложили на различията и не случайно децата пееха по пижами.
Лондон си има една негова си харизма - не мога да я обясня, но аз лично още първия път се почувствах много добре там. После разказвам това на една моя колежка, която е била в Лондон и тя кима разбиращо "Като вкъщи?" Значи магията на Лондон не ми действа само на мен по този начин... :)
Затова може би бяха "заложили" в един момент на мед.сестрите, леглата, децата с пижамите... едва ли някой друг може да си го позволи без да изпадне в претенциозност, а тук си беше съвсем естествено.

Няма начин да няма човешко лице и мозък, след като Дани Бойл се е заел с това. :) Гледай неговия "Франкенщайн", ако имаш възможност, наистина мега-представление!
цитирай
9. karambol5 - Барабаните присъстват и на трите ...
28.07.2012 21:32
Барабаните присъстват и на трите церемонии - в Атина и в Пекин с тях се открива церемонията. Бих сравнил звукът им с ударите на сърцето ...:))))
В Лондон - те са почти през цялото време - и по време на дефилето на спортистите барабанчиците бяха акривни участници :)
Това с пижамите .. беше изключително точно попадение :)))))) Да, в Лондон си " Като в къщи " :))))))))) и тази магия, харизмата на този град не действа само на теб :))))) определено ;)))))))))))))))))
Ще гледам определено " Франкенщайн " :)
И само да допълня за човешкото лице и мозък :)) ))
Онов а,коео в Атина , в края на церемонията беше само бременна жена ,ноеща слънцето в себе си , тук се появи като голямо бебе ;)))) С човешко лице и гголяма глава с ..мозък :))))))))))))))))))))))))))
Така ,че има приемственост и развитие на идеите в отделните церемонии ;))))))))))
цитирай
10. tera - Да, много барабан, много нещо :)
29.07.2012 11:35
Имах предвид втория клип с компютрите, за тях казах че са като роботи.
Явно доста внимателно следиш церемониите, нямам спомен от Атина.
Тази церемония май е първата, на която обърнах подобаващо внимание и много ми хареса.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4647676
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031