Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2012 18:06 - Господ е велик, обаче попОвете долу!
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 2764 Коментари: 8 Гласове:
9

Последна промяна: 08.07.2012 18:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg





Току-що гледах интервю на Варненския митрополит, този човек толкова глупости изговори, че пак според неговите думи "Господ трябва да го съди!".

Разбира се, че не го каза за себе си, ами за знайните и незнайни грешници.

Но според мен да изръсиш толкова много глупости, би следвало Господа да го съди!

Неведнъж съм казвала, че съм вярваща, но не съм религиозна в традиционния смисъл. Може и да звучи като оксиморон някакъв - затова обяснявам. Вярвам в онази неведома сила, която е създала цялото това мироздание! И понеже е възприето тази сила да се нарича Бог - да, аз вярвам, че има такава сила и мисъл, която е сътворила всичко това, а не са само физически и химически процеси, пръкнали се от нищото или от онази нова "Божествена" частица! Все пак съм инженер - учила съм всякакви математики, физики и химии. Те обаче обясняват процесите, а не първоизточника.

Такаааа... Това си е моето мнение по въпроса. Освен това смятам, че в сферата на духовното, малко неща могат да се обяснят само и единствено с тези процеси. Да, четох една много занимателна статия как влюбвнето  се състои от чисто химически реакции. Наистина доста забавно четиво, жалко че някой го изхвърли, иначе можеше и да цитирам някой пасаж.

Според мен всеки, който се е влюбвал, много малко му дреме какви точно химически реакции му протичат в организма.

Ами ето това е разковничето - науката не може да обясни любовта с чисто химическите си формули, а от друга гледна точка - това точно движи света.

Както и да е, да си се върнем на основната тема.

Запитан, дали църквата осъжда небогуприятните постъпки на служители (да си го кажем направо - педофилията, заради която бяха обвинени много свещенници) , той отговори "Всеки сам трябва да понесе божието наказание."... Не"ам думи просто..., щото се оказва супер просто - демек на никой не му дреме!

А за това, че е писал доноси -" Ами те ме накараха  да кажа къде съм бил, но аз не съм злепоставил никого." Последното сигурно може да се види в досието му.

Накрая, ами аз съм просто отвратена от това божие словоблудство. Не се чувствам излъгана, защото никога не съм го приемала за чиста монета. Когато ходя в църквата отдавам дан на една по-висша сила, независимо от името й, а не на служителите й (или слугите й). Наречете я Вселенския разум, ако искате.

Но не целувам ръце на попове, не целувам икони. Моята вяра не е свързана с целуване на материални неща, защото я нося в сърцето си. Влизам в църкви, защото ми носят някакво успокоение, а по чужбина са и доста интересни за посещение.

Дълга история се получииии, кой каквото разбрал, разбрал....







Гласувай:
10



1. valena - Изповядвам същата като твоята вяра ...
08.07.2012 19:22
Изповядвам същата като твоята вяра в Бог. Но ако зависеше от свещениците, нямаше да имам тази вяра. За съжаление, повечето от тях подкопават авторитета на църквата. Разбира се, има и изключения. Но важно е, че носим вярата в себе си.
цитирай
2. tera - За съжаление неговите "наместници на земята"
08.07.2012 19:31
не са на нужното ниво.
Не мога да правя големи обобщения, примерно много уважавам покойния папа Йоан Павел II. Ходих и на поклонението в София, един наистина велик човек по моето мнение.
цитирай
3. mamas - Поздрави!
08.07.2012 21:14
Съпричастна съм с написаното от теб.
"Моята вяра не е свързана с целуване на материални неща, защото я нося в сърцето си. Влизам в църкви, защото ми носят някакво успокоение."
"Когато ходя в църквата отдавам дан на една по-висша сила, независимо от името й, а не на служителите й (или слугите й). Наречете я Вселенския разум, ако искате."
цитирай
4. karambol5 - И аз така мисля - Господ трябва да го ...
08.07.2012 21:44
И аз така мисля - Господ трябва да го съди !
И не само него де ..
цитирай
5. tera - mamas,
09.07.2012 17:00
поздрави! :)
цитирай
6. tera - karambol,
09.07.2012 17:01
трябва, ама ...
цитирай
7. hristo27 - Как се стига до висок сан ако си бил ...
09.07.2012 22:16
Как се стига до висок сан ако си бил безразличен към оная власт? Глупости на търкалета - така могат да шикалкавят и остналите митрополити от "оня" списък. Стига да има кой да им вярва...
цитирай
8. tera - hristo,
10.07.2012 20:34
разбира се, че шикалкавят - точно това е дразнещото.
На всеки въпрос цитират я Стария, я Новия завет. Грам собствена мисъл не изказват, защото е по-лесно.
Били са, а и сега са подлоги на властта.
Затова и не целувам попски ръце, въпреки традициите. Гнус ме е!
цитирай
9. pevetsa - Нека Господ Бог благослови дните ти с ОБИЧ и ЗДРАВЕ, ВЯРА и НАДЕЖДА!
13.07.2012 17:33
Евреи 11
1 А вярата е даване твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, - убеждения за неща, които не се виждат.
2 Защото поради нея за старовременните добре се свидетелствуваше.
3 С вяра разбираме, че световете са били създадени с Божието слово, тъй щото видимото не стана от видими неща.
4 С вяра Авел принесе Богу жертва по-добра от Каиновата, чрез която за него се засвидетелствува, че е праведен, понеже Бог свидетелствува за даровете му; и чрез тая вяра той и след смъртта си още говори.
5 С вяра Енох бе преселен, за да не види смърт, и не се намираше, защото Бог го пресели; понеже преди неговото преселване беше засвидетелствувано за него, че е бил угоден на Бога.
6 А без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят.
7 С вяра Ное, предупреден от Бога за неща, които още не се виждаха, подбуден от страхопочитание, направи ковчег за спасение на дома си; чрез която вяра той осъди света и стана наследник на правдата, която е чрез вяра.
8 С вяра Авраам послуша, когато бе повикан да излезе и да отиде на едно място, което щеше да получи в наследство, и излезе без да знае къде отива.
9 С вяра се засели в обещаната земя като в чужда, и живееше в шатри, както и Исаак и Яков, наследниците заедно с него на същото обещание.
10 Защото очакваше града, който има вечни основи, на който архитект и строител е Бог.
11 С вяра и сама Сара доби сила да зачне в преминала възраст, понеже счете за верен Този, Който се бе обещал.
12 Затова само от един човек, и той замъртвял, се народи множество, колкото небесните звезди и като крайморския пясък, който не може да се изброи.
13 Всички тия умряха във вяра, тъй като не бяха получили изпълнението на обещанията; но ги видяха и поздравиха отдалеч, като изповядаха, че са чужденци и пришелци на земята.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653762
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930