Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2011 22:59 - С такива приятели, ...
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 4956 Коментари: 17 Гласове:
18

Последна промяна: 18.12.2011 00:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



неприятели не ми трябват.

Случвало ли ви се е човек, когото броите за приятел и с когото наистина сте си помагали, услужвали и сте имали приятни моменти заедно, да ви го набичи така в гърба и да ви заболи, както никой враг няма да успее да го направи?

И това под формата на майтап. И после ще те пита - "Ама ти за какво се впрягаш? Аз се пошегувах."

Случи ми се и на мен (не за пръв път, by the way). В такъв случай - връщам си го моменталически. Този път не успях веднага, а малко със закъснение. Просто първият път бях навън и беше доста шумно, за да отреагирам по телефона. Лошото е, че аз в такива случаи рядко давам втори шанс - просто такива хора престават да съществуват за мен. Виждам ги, поздравявам ги, но за мен те са мъртви.

Питам се - кому е нужно това? Ако един човек не ти е приятен или просто му завиждаш за нещо, необходимо ли е да му се обаждаш и да го поздравяваш по някакъв повод. Чисто лицемерие си е, ако същевременно ще му кажеше нещо, от което ще му стане неприятно. Тогава за какво изобщо му се обаждаш?

Връзките между хората са толкова ценно нещо. Може би най-ценното. Това, да имаш хора около себе си, с които да се разбираш и да държат на теб, е най-важното в този живот. Има ли друго по-важно? Дори и да имаш неземни богатства, ако нямаш хора, с които да споделиш щастието си, ти си по-зле от последния просяк!

Затова се чудя на хора, които така с лека ръка заличават подобна радост - това за мен е белег на глупост, а аз с глупави хора не бих желала да имам общо.

Това си е белег на простотия и типично българската грубост. Това, което  тука се брои за "бъзикня", откровеност  или уж някакво чувство за хумор си е чиста проба невъзпитание и замаскирана завист. Затова до никъде не можем да я докараме, защото всеки простак смята, че всички трЕбе да са равни. Нищо, че си прост, тъп като галош, необразован, ами се чудиш защо хората взимат повече пари от теб или защо една картина струва повече от една крава? (това е истински случай, чувала съм подобен въпрос).

Като започнах работа като млад специалист- инженер навремето в един полиграфичен завод, бачкаторите взимаха повече пари от мен. Дори един ми каза "Аз за твоите пари няма да мина през портала на завода!".

Според мен една от прокобите на бившия социализъм е тази - насадиха в тъпите тикви идеята, че всички сме равни. С какво сме равни, ако ти си тъп бачкатор, а аз имам две магистратури примерно? Едно време се смяташе, че само бачкаторите бачкат, а останалите само търкат столовете зад бюрата. За съжаление, пак има тъпанари дето така си мислят. Ми баце, кат си бил толкоз тъп и не се е учило, кой ти е виновен?

Не съм се отклонила от темата, ако това си мислите. Голяма част от хората завиждат на останалите именно в тази връзка. Щото се спука онзи сапунен мехур. че уж всички били равни. Когато съм положила доста усилия да се образовам, да науча няколко чужди езика, нямам намерение да се чувствам виновна, че печеля повече от някои други хора. ДГД накратко!

Изпуснах пАрата, ако се чудите какво сте прочели - ами т"ва е! :)))






Гласувай:
18



1. анонимен - Усещането да те предаде приятел е ...
17.12.2011 23:40
Усещането да те предаде приятел е познато на мнозина.Причини,дал бог!Само не мога да се съглася с това ,че знанието на няколко езика и прочие те прави по-стойностен човек.Май,даже съвсем не е така!
цитирай
2. tera - Кое не е така?
18.12.2011 00:14
Тука не говорим за това, кое те прави по-стойностен човек, а по-скоро "по-конвертируем" бих казала. И това е само част от темата и не най-важната. Като знаеш няколко езика можеш да работиш за международни компании и да взимаш по-добри пари.
Ти колко езика знаеш?
Научаването на един език на добро ниво отнема поне 5 години. Имам предвид не само да го научиш, ами да проговориш и да общуваш на този език. Това е доста време, което си отделил, за да получиш съответните резултати. Ако не си и не желаеш - твоя си работа и няма защо да се сърдиш, че другите, които са го направили печелят повече.
Не говоря за теб конкретно, а хипотетично. Естествено, че има и хора, които не знаят никакъв език, дори и български говорят пет за четри и пак правят мангизи, но това е съвсем отделна тема. :)

Лека вечер.
цитирай
3. cocolina - разбирам те:) хубаво е че си изпуснала парата, за да продължиш
18.12.2011 08:46
права си за връзките, че са най-ценното нещо. Аз (винаги) се сещам за песента на Росица Кирилова "Приятелите винаги остават", като си я затананикам дори наум, и ми става хубаво. Макар че, честно казано, се сещам за нея в моменти, когато приятел направи жест за мен. В другите моменти - отчитам, но не загърбвам хората, просто разбирам доколко мога да разчитам на тях.
цитирай
4. cocolina - не се притеснявай:) ще ти мине, добре че си изпуснала парата
18.12.2011 08:47
пусни си песента на Росица "Приятелите винаги остават", и моментално ще ти оправи настроението! Поздрави и хубав ден!
цитирай
5. cocolina - пропуснах линка:)
18.12.2011 08:49
http://www.youtube.com/watch?v=hYoUek_saKo&feature=related
цитирай
6. анонимен - Не ми си спори с ядосан човек. Друг ...
18.12.2011 10:52
Не ми си спори с ядосан човек. Друг път.
цитирай
7. tera - cocolina,
18.12.2011 11:02
приятелите не винаги остават, даже много рядко.
Много компромиси трябват, а аз не съм от най-търпеливите. Казвам "Баста!" и дотук. За сметка на това съм доста общителна и има достатъчно хора около мен. Пък дали са приятели - времето ще покаже :)
цитирай
8. tera - Куш, ти ли с излязъл като анонимен?
18.12.2011 11:03
Вече не съм ядосана, но и на мен не ми се спори. Лек ден!

цитирай
9. spook - Здравей Тера,
18.12.2011 14:13
за жалост, броят на истинските приятели е обратнопропорционален на изживяните години...:)
Ти да си чувала, мъдрец да е имал приятели...
Поздрави и горе главата!
цитирай
10. pcelata - Виж мила,
18.12.2011 18:54
до тук казаното,е на 100% истинско.Имам в предвид,че тази болка и това предателство-не се откупва с прошка.Обаче,си права,че нямаш нужда от такива приятелства.Хубава вечер.
цитирай
11. tera - Здрасти, spook,
19.12.2011 09:49
аз затова не злоупотребявам с думата "приятели", използвам "познати". В конкретния случай нищо кой знае какво не е станало, просто усетих, че го направи нарочно, за да ме засегне. Затова ме заболя.

цитирай
12. tera - pcelata,
19.12.2011 09:52
не беше чак предателство, казах го и в предния коментар. Но ми стана неприятно. Затова се "доизясних" да другия ден. Има един готин лаф "хората се отнасят с теб така, както им позволиш". Просто не исках да го позволя.
цитирай
13. furiika - :)))
19.12.2011 11:43
:)))?
цитирай
14. meiia - И аз така :)
21.12.2011 10:57
мился, че и правя:")
цитирай
15. anlov - Сочна както винаги! :)
22.12.2011 21:39
Приятелски поздрави!
цитирай
16. tera - Браво, бе! :)
23.12.2011 10:21
Мине, не мине година и се появиш :)))
цитирай
17. anlov - Ама нали се появявам, все пак?
23.12.2011 13:31
Мразя да съм ежедневен досадник... та затова... :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648717
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031