Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 00:21 - Защо не обичам България
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 3608 Коментари: 14 Гласове:
20

Последна промяна: 07.07.2011 00:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




Признавам, че заглавието е антипод на един друг пост.

Тук не става дума, че ИЗОБЩО не я обичам, щото си живея тук, откак съм се родила. Не съм емигрирала, но за сметка на това пътувам поне 5-6 пъти годишно извън нея, белким ми залипсва! :)

Започвам подред:

1. Не я обичам, защото шуробаджанащината е водещата държавна политика. Това и преди съм го казвала и смятам, че е на 100% вярно.

2. Защото хората не си търсят правата или не знаят как да го направят или защото ги е страх - виж точка 1.

3. Защото се знае, че в България всичко става с връзки, беше преди така, сега е пак така. Ако не ми вярваш - справка точка 1. Как се урежда човек на работа освен с връзки? Намирала съм си работа и по обява, но това е по-скоро изключение, отколкото правило.

4. Защото в България е мръсно, даже супер мръсно! Дори и да си сложиш торбите в кофата, после ще дойдат джипситата да ги претарашат и да изхвърлят останалото извън кофата.

5. Защото хората са груби и невъзпитани.

Била съм доста време със "студените" немци - болшинството са много любезни и учитиви хора. Проблеми с неучтиви хора съм имала само по нашите географски ширини - примерно в Италия. В Лондон нямахме никакви проблеми, дори и да спреш някой много авангарден елемент със сума пиърсинги и татуировки, те упътва любезно към мениджърката. Явно не може да се насили дотолкова да ни каже как да стигнем до Уестминстърското абатство, щото може и да не го знае човекът! Тя и мениджърката му не знаеше, та добре че други хора знаеха - това ни беше първият ден в Лондон. После не сме питали никого, ориентирахме си се само по картата. :)))  Това си беше лирическо отклонение, да продължим по същество.

6. Защото сградите в София, като изключим центъра с Народния театър, посолствата по "Цар Освободител", Парламента и още много малко красиви барокови сгради или стил "Сецесион", пак по центъра, останалите са изключително грозни. Има два паметника в София, които са естетически издържани - на Васил Левски и на цар Освободител. Също още няколко - на Патриарх Евтимий, Докторския и Руския паметник.  За другите не ми се говори, за един от последните - на Гарибалди и пост му посветих!

10. Сега се усетих, че май повече за София говоря, но това се отнася и за по-голямата част от българите, защото те по собствена воля и желание са дошли в София.

11. Като се върна от чужбина и видя олющените фасади и направо ми призлява.

12. За какво ли съм тук, като всичко това ме дразни - да отговоря на нездадения неминуем въпрос.

Причината е, че през далечната 1991 наивно вярвах, че нещата в България ще се оправят. Точно тогава карах едни курсове към Delaware University и можех спокойно да кандидатствам за Masters в Щатите. Не беше изобщо невъзможно, сума хора го направиха, после кой-как се е уредил е съвсем друга тема.

Лично аз като цяло без да връткам собствен бизнес и да си играя с пачки и милиарди, благодарение на образованието ми и най-вече на английския език, работя преди всичко за чуждестранни фирми, така че не се оплаквам. Печелила съм много, после съм печелила два пъти по-много, после нещо нормално за българския стандарт, както и в момента. Криза е... :)

13. Това е и другата тема - работила и съм за български фирми (две на брой след демокрацията), да не им цитирам имената, че са известни. НЕ са ме осигурявали на нормалната ми заплата, ами разни цигански работи - "на прагове по заетостта". Естествено, че ги зачуках тези тъпанари!

Докарахме до числото 13, така че ще прехвърля на другата тема:

Защо съм тук?
 
Като допълнение към точка 12:

Колкото и тривиално да звучи - тук са родителите ми. Брат ми почина миналата година, само аз им останах. Писах за това, но по друг повод.

Не повтарям онази баналност за приятелите - имам ги тук и в чужбина и т.н. Не е това причина.

Като съм била за повече време в чужбина, примерно както бях в Германия, не мога да кажа, че чак носталгия ме беше обхванала.  Но адски много се зарадвах  на един руснак - шофьор на автобус от онези "Екатерининските руснаци". Даже май някъде писах за него, ще го потърся. Като се разбра, че сме си "наши", голяма еуфория настана... :)))) Наистина е така, когато си принуден месеци наред да говориш на чужд език. Тогава и сърби, и руснаци, и поляци ... ти стават "братя". :)

А ИНАЧЕ БЪЛГАРИЯ СИ Я ОБИЧАМ ПО МНОГО ДРУГИ ПРИЧИНИ:

1. Защото съм си вкъщи
2. Защото съм си вкъщи
3. Пак  така....

Да продължавам ли?  Има ли друго място като "вкъщи"?
 
Ако го намерите на друго място - "Вe happy"!









Гласувай:
20



1. анонимен - Малко табиетец и парици не дости...
07.07.2011 08:01
Малко табиетец и парици не достигат. Даже и в бедните румънски селца, всяка пролет белосват къщите и правят градинки на тротоара. У нас и да го направиш, още първата нощ ще изпишат стените и ще стъпчат цветята. Нямам обяснение, защо е така, но смятам, че маже да се оправи само с активна образователна дейност от медиите. Да се показва красивото и да се дават непрекъснато добри примери от света. Тогава може и българите да поискат да живеят красиво. А сега единственото, което правят нашите медии е, непрестанно да мачкат самочувствието ни до степен, да станем абсолютно безразлични към всичко и насаждат безнадеждност.
цитирай
2. tera - Скоро бях в Румъния,
07.07.2011 08:58
в сравнение с тука - направо блести от чистота.
По селата имаше и много хубави, големи и нови къщи, малко бяха претруфени даже - нещо като румънски нео-мутро барок. Но пак по-добре от сивотията и еднотипни къщета по нашите села.

Не е само до парите, загубил се е естетическия вкус на българина - за справка новите сгради строени с много пари. А пък на онези шарените за масова употреба им пада мазилката още преди да ги заселят.
цитирай
3. svoboda64 - :)
07.07.2011 10:19
А... това стана нещо заразително :)
Много точно казано: "Обичам България, защото съм си вкъщи!"
Това изчерпва темата. Означава, че си сред всичко, което обичаш и/или мразиш, без да е необходимо да се обясняваш и аргументираш на всяка крачка. Това най ме дразни в чужбина... че непрекъснато трябва да се обясняваш, защото другите имат друга "обща" и "частна" култура и в най-добрия случай се питаме "Do you know that...?", макар между интелектулното познание и чувстването... пропастта да е огромна :)))))
цитирай
4. tera - Направо заразно :)
07.07.2011 10:34
Ами какво ще се прехласваме от природата като сме се заринали в боклуци до ушите!
Един от любимите ми манастири е "Седемте престола", там наоколо е толкова чисто все едно не си в България. Как звучи, а? :)
А в чужбина колкото и да са любезни все си си чужденец, за Европа говоря, в Америчко може да е друго, там нали всички са "заселници".

Тази мания с емиграцията също е заразна, все едно ако си останал тука обезателно си скапаняк, "елитът" се бил изселил. Наистина и кадърни хора емигрираха, но и доста народ отиде без език по чужбина за долнопробна работа, няма какво да се лъжем.
Едно време българите са си изучавали децата по чужбина и те после са се връщали в България, защото тука са си дОма. Пътували са по чужбината и после пак са се връщали. Тарикатите българи и те така правят, разграбиха държавата с масовата крадизация и тук си им е много гот. Като им скимне - ей я чужбината де е. :)
А тука е "дей зората" ... :)))
цитирай
5. svoboda64 - Знаеш ли, Тера, след Испания си имам готов отговор :)
07.07.2011 13:15
tera написа:
Ами какво ще се прехласваме от природата като сме се заринали в боклуци до ушите!
Един от любимите ми манастири е "Седемте престола", там наоколо е толкова чисто все едно не си в България. Как звучи, а? :)
А в чужбина колкото и да са любезни все си си чужденец, за Европа говоря, в Америчко може да е друго, там нали всички са "заселници".

Тази мания с емиграцията също е заразна, все едно ако си останал тука обезателно си скапаняк, "елитът" се бил изселил. Наистина и кадърни хора емигрираха, но и доста народ отиде без език по чужбина за долнопробна работа, няма какво да се лъжем.
Едно време българите са си изучавали децата по чужбина и те после са се връщали в България, защото тука са си дОма. Пътували са по чужбината и после пак са се връщали. Тарикатите българи и те така правят, разграбиха държавата с масовата крадизация и тук си им е много гот. Като им скимне - ей я чужбината де е. :)
А тука е "дей зората" ... :)))


Там хората не са "по-чисти", просто си има служби по чистотата... които ходят по задника (с извинение) на всички местни и неместни "г***ве", за които е чест да хвърлят боклуците си по земята :( Но въпросът е не толкова в службата по чистота, а в инспекторите и че повечето са гастарбайтери, които разчитат да останат на служба месеците, в които ще получават заплата, за да получат след това социални помощи :) Абе, пак тоягата и моркова :)))

Не само в Европа, навсякъде си "чужденец" :) За Америка е много болезнено, ако се заровиш в историите на първо-второ емигрантите :) Не вярвам в "преселването"... ако наистина не си притиснат от канска мизерия... за да изтърпиш всичкото унижение Там... Явно някои хора могат, аз - не :(

Има "мизерия" и мизерия... Не съм/не сме емигрирали, защото аз не исках - знам езици, но това не е "разковничето" - поне не за мен :) Тук се ядосвам много, но ако не бях го видяла и навън, как си "ограничен" от машината, никога нямаше да повярвам, че съм взела правилното решение :)

цитирай
6. tera - Испанците са южняци като нас, сиреч мърлячи :)
07.07.2011 13:55
Не е само до службите по чистотата.
Забелязала ли си колко сиви и мърляви са българските села като цяло. Какви са дворовете на къщите - като складове за непотребни боклуци.
Бях миналата година в едно селце в Бавария, беше като приказка, не е заслугата на службите по чистотата. Ами в Швейцария? Прилича на илюстрована картичка и на живо - това също ли е заслуга на въпросните служби? :)

Ти в Испания на гурбет ли отиде? Ние тук как ги гледаме чужденците от бедните страни, като цигани все едно. Сигурно там и на българите така гледат.


цитирай
7. svoboda64 - :)
07.07.2011 17:50
Стига бе, :))))Последният човек съм, който ще отиде на "гурбет" :) Може би защото не смятам, че моята сила е ... да обяснявам "какво е човешко достойнство"... чрез език :)

Не споделям основните постулати на този свят :) Което ме прави "уязвима", но и безкрайно свободна... Да са живи и здрави роднините ми, които все още материално ме издържат :))))))
цитирай
8. tili - Пиши ме в отбора!
07.07.2011 18:17
Понякога се чудя дали съм си вкъщи!
цитирай
9. tera - Свобода, що пък не?
07.07.2011 18:49
Ако си осигуриш оттук добра работа за още по-добри мангизи. :)
Да си призная честно не ща никой да ме издържа. Мен пък това ме прави свободна - да си печеля парите и да ги харча както намеря за добре без да питам когото и да било. Имам една приятелка, издържа я гаджето й и е като безгласна буква. Но понеже е хитра, знае как да го четка. Все му вика "Ти си шефа, ти решаваш." и той я води нагоре-надолу по света.
На мен понеже не мож ми се обърна езика да го река, предпочитам да си печеля парите и да ходя където ми е кеф. Не ми е изтрябвало някой да ме води. Няма безплатен обяд дет се вика. :)
цитирай
10. tera - тили,
07.07.2011 18:50
щом казваш :)
цитирай
11. hristo27 - СУПЕР!
08.07.2011 09:15
СУПЕР!
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Голяма си сладурана. Ами друго си е ...
08.07.2011 23:45
Голяма си сладурана.Ами друго си е да си си в къщи.
цитирай
13. atopalova - Много ми хареса този постинг!
14.07.2011 12:41
И коментарите също!:)...
Поздрави!
цитирай
14. tera - Постингите от 2007-ма са по-интересни :)
14.07.2011 16:34
Както и тези в блог-рола.
Поздрави и на теб!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648290
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031