Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2009 15:09 - Иновации в градския транспорт
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 16043 Коментари: 47 Гласове:
1

Последна промяна: 08.07.2009 13:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

За електронните карти и джиджавките до вратите става дума. Отскоро пътувам с такава карта, защото тримесечните карти за цяла градска мрежа са само в такъв вариант. Плащам си я до септември, но според новите правила трябва като се кача да се „валидирам”. Преди човек с карта се качва и се вози с чиста съвест, сега йок – не стига, че съм платила за три месеца напред, ами все трябва да се валидирам, а аз забравям защото нямам този навик. Един пък случайно се бях валидирала и ето ти контрольор, установи че съм перфектна пътничка и реших да го питам, аджеба какво ще стане, ако не съм си валидирала на апарата картата, въпреки че съм платила до септември. Органът вдигна ръце и каза изчерпателно „Глупости”. Страхотно обяснение.

 

Днес в жегата се качвам в един тролей, на спирката имаше контрольорки, но като се качих мигом забравих за тях и се втурнах към едно свободно място. Сядам, а те вече започнали акция, до мен наблизо няма устройство и си подавам НЕвалидираната карта, без да се обяснявам. Хем да видя какво ще стане. Ако се заядат току-що се бях качила, картата ми е валидна до септември, глоба няма да платя, ако ще … Тя слага картата на устройството, поглежда изпитателно в него -  явно всичко е ОК, защото ми я връща с благодарност. А сега де, ако това е номерът защо трябва всеки път да се валидирам, не че е трудно и сложно, ами забравя човек. За всеки случай на една следваща, която напира да ме проверява, й казвам че вече са ме проверили и я питам, каквато съм любознателна – „Имам тримесечна карта, ако пропусна да я валидирам на апарата до вратата, при вас какво ще покаже? „Че не е валидна”- казва ми тя – и после пишем акт”.

 

Хъх, ами как преди малко не показа, че е невалидна по тази логика. Но няма да седна да споря с хора без чувство за хумор, че не съм си валидирала картата на апарата преди проверката, а пък не е показала, че е невалидна. Излишни емоции не са ми изтрябвали.

 

Обаче изненадата тепърва предстои. Понеже овършах половин София преди обед, качвам се на един трамвай, точно да апарата съм, що пък да не отчета както трябва. Един човек пред мен си слага картата на апарата, дава му един пиюкащ продължителен сигнал и му светка на червен фон „Невалидна карта! Закупете си билет от апарата.” После се пробвам и аз, получава се същия надпис. Пробвам отново, и пак не става, викам си - много важно, на другата спирка слизам. В този момент за късмет – ето ти насреща контрольор и аз се изнизах през вратата, защото наистина, ако тази карта и на неговия апарат покаже, че е невалидна, както на този, въпреки че е платена до септември, как аз ще докажа че е така?

Да си нося с мен копие от фактурата ли? А и как ще докажа, че за тази карта е тази фактура? Ще ходим на проверка в бюрото ли да проверяват на компа по подадената молба за електронна карта, ако правят такива проверки. Понеже и молба подаваш, не че има друг начин. Хем те задължават, хем молба. Изобщо все едно можещ да попаднеш в зоната на здрача, благодарение на тази иновация. Ако устройството рече – невалиден си иди доказвай „че нямаш сестра” като в оня виц.

Обаче пък ме хвана яд, казах си не стига че съм си платила, ами трябва като Джингиби да се изплъзвам от контрольорите. Да си гледат работата, ще се разправям, ако трябва. Качих се от предната варта, тамошният апарат ми рече, че съм „валидна”, та се поуспокоих душевно. Иначе щях да ида до бюрото да ги хокам, че са ми пробутали нефелна карта. Ама я си представете, че онзи „орган” по време на проверка ви каже – „Картата ви е невалидна, ще пишем акт” – как ще му докажете обратното???


P.S. Специално за eien - "Натъпквачите на влака" - 1 серия :)


 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Тая система
07.07.2009 16:27
струвала 7 млн. лева. И аз говорих с контрольори, според които скоро системата ще изпуши. Вече дава дефекти.
цитирай
2. tera - Както виждаш,
07.07.2009 16:46
жив свитетел съм, че вече е избушила.
Но наистина се зачудих как ще докажа, че съм права, ако апаратът дава "невалидна карта" и ако неговият апарат покаже същото. Направо на Параграф 22 ми замириса цялата работа.:)) А и на големи разправии.

Между другото точно такава система не съм виждала по чужбината. Къде е била внедрена преди някой да ни я пробута и да напълни джеба с излишните нам 7 милиона?
В Рим бях с електронна карта, но там я пъхаш в някакво устройство и тя се изврътква вътре, а не ти пиука така при допир. Или пък онези автомати, които слагат печати на билетите съм виждала по-често.
цитирай
3. legriv - Да не говорим, че
07.07.2009 16:52
все още има трамваи, в които валидаторите не работят и показват надписа "До пускане на системата в употреба валидаторът няма да работи". Не знам за кога го планират това пускане, ама от няколко месеца вече уж работи :) При това положение какво правим с картата, която имаме и не сме валидирали?? Караме се с контрольорите като последните мизерници...

Толкова елементарна система, а и нея успяват да опропастят...
цитирай
4. tera - legriv,
07.07.2009 17:01
случвало ли ти се е това на практика? Ако не им работи системата кой им е виновен?

Окзазва се, че не е толкова елементарна обаче, когато сложиха валидаторни апарати в метрото се оказа че картите не били активирани за метро ?!? А до момента само за наземен транспорт. Трябвало да се отиде до бюрото, за да е активира допълнително!!!!
На мен бюрото ми е под носа, дето се вика, но пък иначе е изнервящо - хем си платил, хем още един път трябва да ходиш, защото някой не го е измислил както трябва. Като добитък някакъв, каквото ти кажат - това да правиш!
цитирай
5. benra - аз
07.07.2009 17:13
ползвам само метро, по която причина си купувам старомодна хартиена карта, обаче ги гледах тези с модерните карти и ми направи впечатление, че валидадорите,които носеха контрольорите явно не са много в ред,защото ми се е случвало да чуя как пътници да задават въпроса -ама как така е невалидна, тя ми е за три месеца???
ЧУдя се от какъв зор беше нужно подобно нововъведение.
Разбирам да направят почасови билети с излишни цени, които да валидираш в специални машинки, които съм виждала по чужбината-това го разбирам, ама-хем плащаш хем валидираш...
цитирай
6. tera - benra,
07.07.2009 17:22
предполагам, че в скоро време ще минеш и ти на модерна карта. :)

Понеже съм чувала, че такива карти могат да се зареждат за определена сума. В такъв случай има логика да се валидираш всеки път, значи си изчерпваш сумата. И накрая пак трябва да я заредиш.

Но като си платил за три месеца напред и броя на пътуванията нямат значение, за какво всеки път трябва да я валидирам пущината не ми е ясно. На оня "орган" не му ли дава индикации на апарата така или иначе, че е валидна? Ей това се опитах да разбера, но голяма мистерия се оказа :)))

А от това нововъведение са намазали сигурно доста хора и ще продължат да намазват "свързаните лица", тези които правят картите, апаратите внасят и поддържат и т.н. После като вдигнат цените пак, ще ги платим още веднъж тези нововъведения.
цитирай
7. benra - за
07.07.2009 17:51
тези, които са заредени с определена сума-ясно, там е логично,че трябва да се валидираш, в началото ползвах такава. Но тези, които са аналог на сегашните карти с определен срок...не виждам логика във валидацията
Много ми хареса системата в прага-купуваш си билетче, което е валидно за 75 минути, има такова,което пък е валидно в рамките на 40 и можеш да смениш колкото искаш транспорт и на практика за тези 45 минути можеш да обиколиш града. Влизаш в първото транспортно средство-валидираш билетчето и съответно ти се отпечатва стартовата дата и след това не валидираш.Когато времето започне да изтича цметът на датата се променя от син в червен-простичко и удобно...и смислено
цитирай
8. thomas - @tera
07.07.2009 18:35
Има подобни системи за валидиране по света, но тук просто не са реализирани с мисъл. В Хонконг или Лондон (съответно системите Octopus Card и Oyster Card) изискват валидиране и са безконтактни (т.е. доближаваш ги до джаджата, както описваш, че се прави и тук), и то не само при качване, ами и при слизане. Идеята на това обаче е, че по този начин системата разбира каква сума да ти свали от баланса на картата. Т.е. там тези карти са по същността си дебитни карти, които ти можеш да си дозареждаш, когато им изчерпиш всичките кредити. Освен това там е почти невъзможно да забравиш да се валидираш, защото картата или ти осигурява достъп до метрото, където минаваш през бариери и само след валидиране системата ще те пусне да влезеш, или ако става дума за автобуси или трамваи, ти се качваш през предната врата и си валидираш картата под зоркия поглед на водача, т.е. той пак няма да те пусне да влезеш вътре без валидиране.

Сигурно в някоя държава като Германия или Швеция и нашият тип валидиране ще е ОК, защото там, даже и да не доказваш пред шофьора, че си си платил, ти ще го правиш пред всички останали пътници, а те са достатъчно бдителни, за да те подсетят, ако забравиш, или да предупредят шофьора, ако решат, че пътуваш гратис. Но очевидно в нашата страна, в която Андрешко е положителен герой, подобна система, разчитаща главно на будната гражданска съвест, няма никакъв шанс за успех.

Така че при нашата система единствената полза от това валидиране остава в събирането на статистическа информация за това колко често се возят собствениците на електронни карти :-)
цитирай
9. krotalka - Тая система е някакво недоносче?!
07.07.2009 18:59
В Германия си перфорираш билет и той важи 1 час, независимо колко превозни средства ще смениш. Отпечатва се часа и номера на превозното средство и си пътуваш спокойно. Не можеш да го използваш за отиване и връщане, можеш само да стигнеш от т.А до т.Б. Картите са си хартиени и само подменяш марката с нова за съответния месец.
Някой явно доста се е нагушил с въвеждането на тоя вид таксуване в София.
цитирай
10. watchtowerman - Някои са се облажили с милиони...
07.07.2009 20:39
Помните ли финансовия м-р Муравей Радев - по времето на Костов, "га" задължиха и продавачите на сергия с две щайги домати да си закупят касови апарати и да раздават касови бележки. Е, и тогава, и само с тази техника, се облажиха някои. И, кво, де са касовите апарати днес или дори в края на мандата "Костов"?
Има ли пари, има и начин на кого да ги дадат...Законно...
цитирай
11. tera - benra,
07.07.2009 21:44
тука нещата не се правят, за да ти е удобно, а защото на някой друг му е удобно ...:)
цитирай
12. tera - thomas,
07.07.2009 21:53
за метрото е така и в Рим и на много други места, през бариерите не можеш да минеш никъде без карта или билет. Не се прави на слизане обаче и не са безконтактни, а ги пъхаш в апарат, както и в автобуса. Системи да искаш, колкото щеш.

Говорим за надземния транспорт, където никой не може да те спре да се качиш. Била съм в Германия доста време и никой не ме е подсещал за нищо, не разправяй вицове :) Откъде ще знаят дали не ми е картата в чантата, за да ме подсещат! :)))

А пък за събирането на статистическа информция -странно ми е, за чий хикс им е. Те и с наличното инфо не се справят, това пък за какво ли им е :)))
цитирай
13. tera - Kroti,
07.07.2009 21:57
не мой така. Поне аз като бях в Германия си имаше и месечни карти за цялата градска мрежа, които даже ти даваха някакви отстъпки като пътуваш из страната. Поне аз спестих разни пари като си показвах картата и исках да си купя билет до някъде си през няколко зони. Запозната си със системата сигурно.
Иначе имаше и карнетки с по 10 билета с намаление и хората, които не пътуват чак толкова редовно основно тях ползваха.
цитирай
14. tera - watch...
07.07.2009 21:59
тези подозрения ги изразих в комент 2 :)))
цитирай
15. thomas - @tera
07.07.2009 21:59
Казах ти, че в Германия в подобна система би имало хляб, а не че сега там действа такава.

В Лондонското и Хонконгското метро със сигурност билетът ти минава през машината (или ако си с безконтактните карти, за които ти споменах, се доближава само до четеца) и на влизане, и на излизане, иначе не можеш да излезеш. Логиката на последното е, че билетите имат различна стойност в зависимост от зоните, през които минаваш, и така системата проверява дали си слялъл в района, до който ти е валиден билета, респективно ако си с карта с кредити, ти отнема толкова, колкото трябва за съответното изминато разстояние.

А събирането на статистическа информация изобщо не го подценявай. Тя е много полезна, за да анализират натоварването на отделните линии в различните часови пояси, което пък е изключително важно за правилното планиране на броя и капацитета на превозните средства, които трябва да се пуснат по тези линии. Друг е въпросът дали някой я обработва и още по-друг - дали прави промени в организацията в зависимост от това, което му казва статистиката.
цитирай
16. thomas - P.S.
07.07.2009 22:04
В Германия никой не може да те спре да се качиш в метрото винаги и в автобусите и трамваите през деня (защото тогава има контрольори - от онези с дългите палки и терминалите, с които да ти проверят някой по-специален вид билет, да ти издадат билет/добавка или документ за глоба). Вечер нормалното поведение изисква да се качиш от предната врата и да си покажеш доказателството, че имаш право да се возиш, на шофьора. И все пак и там между отделните градове има доста различия в практиките - на едни места билетът се валидира с пъхане в принтер, на други се разчита на напечатаните върху него дата и час по време на купуването. Но на всичките места системата работи. А за тук - просто не мога да си представя какво всъщност са искали да постигнат.
цитирай
17. tera - thomas,
07.07.2009 22:07
в различните страни системите са различни. В Париж си купих хартиено билетче за метрото и не съм запозната дали и как се отчитат с карти.
В Рим - само на влизане си таксуваш картата.
В Германия бях със "старомодна" хартиена карта, сега не знам как е.
В Прага пак с билетче бях.

Статистиката не я подценявам, изучавала съм я и изпит съм държала :) Въпросът е, че все пак трябва да има система, по която да се оцени и приложи тази информация в конкретния случай. Пък като им гледам скапаната организация, много се съмнявам, че за момента са дорасли до там. Както и в близките години.



цитирай
18. tera - @16 thomas,
07.07.2009 22:15
обичам темата за Германия и можем да си приказваме, колкото ни душа иска :)
Наистина има различни практики и което важи за Брауншвайг, който е сравнително малък град, не важи за Франкфурт или Берлин. Но там гратисчии моного няма, защото глобата е към 30 евро.
Контрольори с палки не съм виждала, но съм виждала онези с червените барети, които обикновено вървят по двойки и им виках "червените шапчици" и по принцип проверяваха S-bahn-ите, а не метрото.

Какво са искали да постигнат ли? - Подозирам и не само аз, също и коментар 10, че да напълнят нечии джобове и своите покрай тях :)
цитирай
19. thomas - @18
07.07.2009 22:21
Точно тези с червените барети, поне във Франкфурт, носят понякога и едни много дълги черни палки на кръста. И да, винаги са по двойки. Не само за по-оперативно обработване на пътниците и евентуално "загащване" на гратисчия в един вагон, който при нашата система просто би се придвижил в следващия, когато се появи контрола, но и за да има винаги втори за свидетел.

И извинявай, но на S-Bahn-а аз си му викам метро, защото поне във Франкфурт той си е почти изцяло подземен. А U-Bahn, който сигурно ти смяташ за истинското метро, прилича много повече на нашите трамваи, пък и също не се движи само под земята. Честно казано, на последното съм пътувал относително малко и не мога да се закълна дали и там съм виждал контрольори, но все пак ми се струва, че да - все пак за мен те не са първи приоритет, защото никога не се возя нащрек. :-)
цитирай
20. tera - thomas,
07.07.2009 22:28
сега с теб различни категории няма да измисляме :)

S-bahn-а си е подземен само в същинската част на Франкфурт, понеже работех на летището мога да ти кажа, че по-нататък си е все надземен. Както и към сателитните градчета около Франкфурт.

Контрольори в U-bahn-a (което не само според мен, а и според немците си е тамошното метро) съм виждала само веднъж.
Понеже пътувах с карта за всичко що се движи и аз не съм пътувала нащрек, но ми направи впечетление :)
цитирай
21. furiika - В нашата държава всичко може да се очаква.
08.07.2009 08:27
Вместо да ни улесняват, се чудят как още повече да ни затрудняват в и без това трудния в днешно време живот.
БГ - запазена марка!
цитирай
22. krotalka - Малко отклонихме темата
08.07.2009 08:52
Въпросът беше: защо при нас в София е така и кой се е нагушил от въвеждането на тая система.
Това явно няма да разберем, но добре са си напълнили джобовете някои.
Прави ми впечетление, че почти всички "нововъведения" у нас, са някакви недоносчета! Копират се най-неудачните...
цитирай
23. legriv - tera,
08.07.2009 09:33
Лично на мен не ми се е случвало понеже аз точно заради това не си купувам такава карта. Но много пъти ми е правило впечатление, че апаратите не работят в даден трамвай и ми е много интересно как биха реагирали "органите" в такъв случай. И както всички знаем как се държат в болшинството от случаите просто не ми се разправя постоянно с тях :)

А иначе за простотата на системата - имах предвид, че самата реализация би трябвало да е елементарна, не сегашното положение. Чисто технически не е възможно да има такива проблеми при положение, че хората са си свършили работата (което очевидно не е станало). Та в почти половината от случаите, в които съм виждал хора да си валидират картите, валидаторите са показвали съобщения за грешка! А в същия момент хората казват, че са си им валидни. Е как да разчиташ на такава система :)
цитирай
24. tera - Furi,
08.07.2009 09:37
забелязала съм, че на запад гледат да направят на хората удобното, защото иначе те ще започнат да роптаят. А тука гледат само как да ни затруднят.
Примерно трамвай 11 преди ходеше до Княжево, сега върти на Горнобански път. Ако си тръгнал за Витоша слизаш там и чакаш петицата. Ако се забави псуваш цялата Управа на Градски транспорт и Общината, заедно с най-близките им роднини! :)))
цитирай
25. tera - Кроталка,
08.07.2009 09:38
Колкото по-недоносени, толкова повече средства за промени и поддръжка изискват - следователно джоба пак се пълни. :)
цитирай
26. tera - legriv,
08.07.2009 09:40
точно това се запитах вчера, когато апаратът ми каза, че ми е невалидна картата, а насреща се зададе Органът. Направо в небрано лозе се почувствах. За малко да стана "героиня" от театър на абсурда! :))
цитирай
27. анонимен - Шокар бути
08.07.2009 10:06
а булгари! :-D

\m/
//
цитирай
28. tera - zlika,
08.07.2009 10:15
това какво ще рече преведено?
цитирай
29. анонимен - Хубава работа
08.07.2009 10:44
ама байганландска! :-D

\m/
//
цитирай
30. tera - Това
08.07.2009 11:12
имах предвид! :)
цитирай
31. анонимен - В Бургас
08.07.2009 11:15
системата за продажба на билетчета от 2 години е перфектна - във всеки автобус има контрола която продава билетчетата на място - осигуриха се много работни места и приходите от транспорт са се увеличили - няма нередовни пътници също. Защо не се въведе това и при вас ми е много интересно - всяка година се измислят нови системи за софийски градски транспорт и те все неефективни.
Но това е само мнение на една " провианциалистка" . Какво разбираме ние от провинцията за проблемите на голяма София :)
цитирай
32. tera - darling,
08.07.2009 11:30
това за контрольорите в Бургас го знам, също и по Слънчев бряг е така и наоколо.
За София май не е много приложима тази система, защото кондукторът не би могъл да издебне и таксува всички пътници в гъчканицата в пиковите часове. А ако трябва само отпред да се качват, за да бъдат таксувани, сигурно ще се стигне до революционна ситуация. :)

А как стои въпросът с картите за цялата градска мрежа? Това е основната тема на постинга.
цитирай
33. thomas - @darling
08.07.2009 11:36
В Амстердам са постъпили по абсолютно същия начин, да ти кажа. Но честно казано, е малко гадничко. Първо, това е тотално разхищение на човешки материал за абсолютно непродуктивна дейност (при безработица някой може да каже, че това е полезно, но то от подобни "полезности" обществото ни тъпче на едно място много години). И второ, поне от наблюденията ми там, тази практика сериозно затормозява графика на градския транспорт, защото качването през една врата и ръчното подпечатване на билета на всеки понякога беше причина превозното средство да не може да тръгне от спирката по 3-4 минути, което пък прави опашките от пътници за следващия трамвай още по-големи. А и вътре в трамвая спирка след спирка хората се налага да се придвижват все по-далече от вратата за качване, за да освобождават място на новите качващи се. Смятам, че използването на една хубава електронна система е много по-добро от това. Но говоря за правилно проектирана и смислено използвана електронна система, която наистина да контролира достъп да имат само редовните пътници, а не за това недоносче, за което ни разказва Тера. Както вече споменах, такива са системите в Лондон, Хонконг, такива бяха и в Сингапур, Токио, Сидни. Положителни примери има достатъчно по света, просто сме пратили да копира модел някой, който си е прекарал времето по казината, вместо в истинско проучване.
цитирай
34. thomas - @32
08.07.2009 11:41
Картите за цяла градска мрежа се валидират на много места - и или автоматично устройство ти дава достъпа, или водачът, покрай когото се качваш, слуша звука и знае дали си редовен. Това е най-бързият начин да бъдат проверени качващите се пътници. В повечето бели държави качването става само през предната врата и контролът става за секунди. Вярно, никъде няма така претъпкани превозни средства, даже и в Токио, въпреки легендите за обратното. Но аз силно подозирам, че ако у нас започнат да се качват само редовните пътници, претъпканият обществен транспорт също ще остане спомен от миналото. Ако пък натоварването се запази, то при увеличените приходи ще може да се купят и липсващите допълнителни превозни средства, които да облекчат претоварените направления.
цитирай
35. анонимен - Не съм казала че
08.07.2009 11:50
контролата седи на вратата. Те са в автобуса и минават през целият автобус да продават билетите, понякога са и две. Вярно е че в час пик е малко гадничко, но пък си е ефикасно. Картите за цялата градска мрежа са си в старият картонен вид, продават се на почти всички автобусни спирки и се проверяват от контролата, единственото което май е гадното, че ако ползваш карта за намаление / ученик, пенсионер/ трябва да носиш едновременно старата / изтеклата/ и новата.
Аз съм много доволна откакто се въведе този начин на продажба на билети. Не кисна при шофьора за билет нито се страхувам, че ако не съм си купила билетче от автобуса ще ме свалят.
Скоро ми се наложи да ползвам градски транспорт в София, не успях да си купя билет от спирката , като се качих в атобуса се оказа че шофьора няма, а пък аз като съм чувала какви са гадни вашите контроли , слязох на следващата спирка да си купя, шофьора не ме изчака и си обърках плановете :)
цитирай
36. eien - И да нема 'ора, па че се бутам
08.07.2009 11:58
Аз съм за електронната система.
цитирай
37. tera - thomas,
08.07.2009 12:53
това звучи интересно: "...че ако у нас започнат да се качват само редовните пътници, претъпканият обществен транспорт също ще остане спомен от миналото."
По-скоро, пътниците имащи доброто намерение да са редовни :)
Ако искаш да кажеш, че е пълно с гратисчии, не е така. Зачестиха проверките и повечето пътници са редовни, понеже съм свидетел на доста проверки. Е хващат и по някой, колкото да има тръпка. :)

Примерно наскоро и в метрото имаше проверка, вече си минал една и после те проверяват лично. Никого не сгепсаха, народът си беше изряден отвсякъде. :))
Така че не е това причината за претъпкания транспорт.
цитирай
38. tera - eien,
08.07.2009 12:55
мернах един клип някъде, сега ще го намеря и кача, мисля че е от Япония, а ти ще кажеш дали е така.
Аз също съм за ДОБРЕ ФУНКЦИОНИРАЩА електронна система.
цитирай
39. tera - sim62,
08.07.2009 13:58
ако пък мислиш, че по Европата не стават такива далавери се лъжеш :) Лошото е, че при нас само такива стават.
Иначе и стриктните немци, могат да спечелят търг, пък после да си хванат португалска фирма подизпълнител или нещо подобно. Навсякъде е така - докато има балъци, ще има и тарикати. Ама при нас всички за тарикати се пробват и после целокупно духаме таратора. :)
цитирай
40. compassion - За удобството на хората мислят в Холандия
08.07.2009 14:18
Експериментираха в Ротердам система за плащане в обществения транспорт без билети, а директно от пин паса (не знам на български как й казвате на картата, с която плащане в магазините). Така си плащаш и паркинга, ако си с колата. Та значи големи суперлативи бяха и доволни хората, докато не се намериха две българчета с някакво апаратче да засичат на хората кодовете на картите и после да им измъкват големи суми от банковите сметки. Беше голяма паника и по телевизията чак ги показаха (не знам дали в България сте чули за интелекта на българските младежи, които се оказаха студенти в Германия, но май ще поотложат следването, че първо трябва да престоят в нашия затвор. Тук пипат здраво, но пък затворите ни са като почивни станции. Един руснак (пак по телевизията) обясняваше, че нарочно правел малки провинения, за да отиде в затвора и да си живее спокойно без да се чуди какво ще яде довечера и как да си плати наема. Да се смееш ли, да плачеш ли... Но системите работят безотказно.
цитирай
41. rpatel - Това с електронните карти си е го...
08.07.2009 14:24
Това с електронните карти си е голяма глупост. Качил си се едвам щото автобусът е препълнен като за светвно, че ще мислиш как да се добереш до машинката за валидиране! Или качва се някоя баба пенсионерка, с бастун, едвам успява да преодолее стълбите, автобусът потегля, а тя вместо да си седне, трябва в движение да премине през половината автобус за да си валидира картата! Бе тъпотии! А вече за такива неща като неизправни машинки, които отказват да ти валидират картата няма да говоря. Изобщо, който го е измислил това хич не е мислил дали е в полза на пътниците или не.
цитирай
42. tera - compassion
08.07.2009 14:34
българският интелект е всепризнат по света! :) Явно момчетата са били доста умни, но нещо са си използвали интелекта в погрешната посока. Нищо, като си "починат" в холандския затвор, може да променят приоритетите.
цитирай
43. thomas - @sim62
08.07.2009 14:37
Хо-хо-хо. Сещаш ли се кмет на коя община е бил Бойко при въвеждането на тази система!? :-) Ако пчелите спрат да събират мед...
цитирай
44. tera - rpatel,
08.07.2009 14:40
по принцип не е глупост системата с картите и не се опитвам това да кажа с този постинг. Такива системи набират скорост по света и сме в 21 век, нормално е да се използват техническите новости.
На бабата що ще й се налага да минава през половин автобус, като валидатора е до вратата?

Тук пак въпросът е същият - пенсионерите ползват месечни карти и защо е нужно всеки път да се валидират, както и в моя случай.
Ако системата е измислена както трябва и за тези с месечните карти проверката на контролата да показва, че са валидни и да не се налага всеки път валидиране, кактo и всичките им апарати да са изправни, нещата биха били нормални.
цитирай
45. tera - thomas,
08.07.2009 14:42
не говори така за "батюшка-царю" :)))
цитирай
46. rpatel - tera,
09.07.2009 13:19
Може и да си права, че не е глупост, но определено нещата са недомислени. Аз самата не ползвам такава карта, защото за мой късмет ми се налага рядко да използвам (гр)адския транспорт, но просто съм виждала за какво става дума. Възрастна жена се качва в автобуса с много багаж. Първо отива до някоя седалка за да остави багажа, после започва да си търси картата и едва след това, когато автобусът вече е потеглил, отива да си валидира картата. При това положение й се налага да пази равновесие докато стигне да апарата. За млад човек не е проблем, но за възрастните хора...
Основната ми идея не е да се премахне системата, а да се намери начин тя да е по-удобна за хората.
цитирай
47. tera - Ами недомислени са,
09.07.2009 13:50
сега даже ще напиша жалба до Масовия транспорт, заради неработещите им апарати. Вчера пак един ме обяви за "невалидна", но съседът му ме призна за "валидна". Няма да обикалям по целия тролей да търся работещ апарат!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4654114
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930