Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2008 15:35 - Зависимости
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 2906 Коментари: 7 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Различни видове са, даже не си даваме сметка, колко сме зависими от много неща. На някои им казваме мании, на други - пороци, на трети - фобии. Различни думи, описващи едно и също състояние – в което сме сега всеки ден - изнервени, надпреварващи се с времето, в желанието да свършим много неща наведнъж,а в крайна сметка не вършещи това, заради което сме тук – да живеем, а не да съществуваме или вегетираме .   Чудя се дали не сме зомбирани, като чувам изказвания от сорта: „Ах, не мога да си представя как преди съм била без GSM!”. Вярно - Ах,ах,ах…Аз пък мога и чудесно си живея и без него – метна го някъде или го забравя. Чудо голямо. Няма да свърши светът, я. „Wer sucht, der findet” – казват немците. Дори с риск да ви скандализирам – и без часовник чудесно се справям – най-хубаво ми беше като се разхождах без часовник и GSM. Както казваше един познат - „Само болните трябва да носят часовници, за да знаят кога да си изпият лекарството”. Е не само, това е на шега.   Не знам доколко са ви пресни спомените по физика, но има едно понятие – нарича се „степен на свобода”. И всеки такъв допълнителен уред или „аксесоар” ви отнема някоя степен на свобода. Прави ви зависими. Но понеже си има и добрите страни, хората не само доброволно приемат тази зависимост – те просто копнеят за нея. И си спомням когато бях малка, се беше развалил вкъщи телевизора. Тогава поради липса на видео и дивиди-та, плей стейшъни и тям подобни, това си беше най-масовото развлечение за децата. Баща ми, понеже все повтаряше колко е вредно постоянно да се гледа телевизия, реши на инат да не вика техник. А тогава телевизорите си струваха пари, а не като сега по два за лев, дето се вика. Пък и „с връзки” се купуваха – цяла сага си беше. И така си преседяхме близо шест месеца без телевизор. Най-интересното е, че това се отрази благоприятно на „микроклимата” в семейството. Вместо да чуваш „Шт, шт, пречиш ми, не сега, после като свърши филма’ и т.н., настана мир и спокойствие. Изведнъж всички вкъщи имахме много повече свободно време – да си говорим за разни неща, книги да четем или кой каквото иска. „Домашният дух”, скрил се в телевизора ни беше направил зависими до такава степен, че не можехме да си представим вечер без „Детското” или филма примерно. Хората в крайна сметка се събират, за да живеят заедно и да общуват, а не да гледат рамо до рамо телевизия и да си шъткат.   Но тогава изкушението беше преди всичко телевизията – сега са много повече, знаете ги кои са да не изброявам. Но пък дали си давате сметка до колко сте зависими от тях и дали един-два дни в планината без компютър и интернет няма да ви докарат до абстиненция.   Дори и да кажа като Жан-Жак Русо – „Назад към природата”, няма кой да ме чуе. Освен тези, които мислят по същия начин и не ме чакат мен да им го казвам. А и още нещо – пак от Русо "Човек се ражда свободен, а навсякъде е в окови". Но някои от тях сам си ги поставя …    



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anlov - А пък златните окови
26.11.2008 19:01
са по страшни и от железните, както е казал Махатма Ганди.
цитирай
2. tera - Благодаря,
26.11.2008 19:04
че ме разбра :)
цитирай
3. martiniki - ...много добре сме си живели -
26.11.2008 19:38
по-простичко, с книги и игри, а сега децата от училище - на компа, хранят се и едното им око в лаптопа :(, аз така четях на масата като бях малка, също е вредно

никак не ми трябва gsm, все по-често го оставям у дома, направо го забравям, но виж с интернета имам проблем - навън никак не ми липсва, изключвам го, но върна ли се и не мога да не надникна, а надникна ли, може и да се заплесна - поне преди година-две ми се случваше да се забравя, бях станала "загори тенджера" по едно време...чак е опасен за здравето
цитирай
4. tera - Нали каза,
26.11.2008 19:47
че и на това си му хванала цаката - лаптопа на прозореца на кухнята :) Нямам нищо против техническия напредък - защо по-скоро някой не измисли как лаптопа да се свързва с хладилника и печката, да им задава рецепти и да си готвят тримката? Е - тогава вече ще ги призная :))) Пък аз ще си джиткам по планините през това време :)
цитирай
5. martiniki - аха
27.11.2008 18:06
на прозореца в кухнята ;І, хлапето го инсталира там, за да не губи - или както казва той да не "хаби" време за ядене
цитирай
6. tera - Ами, тъй де :)
27.11.2008 18:47
Къде по-важни неща има в този живот от яденето :)))
цитирай
7. mathilda - аз съм "за"
29.11.2008 15:08
живот в планината сред овцете на някой пастир, природата и липсата на всяко нещо, в което има чип. но точно техниката ме свързва с най-добрата ми приятелка, която живее на 150 км от мен и заради това я виждам веднъж месечно. както почти всичко на този свят, техниката също си има и плюсове, и минуси.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648292
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031