Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2011 20:33 - Материализира ли се мисълта?
Автор: tera Категория: Забавление   
Прочетен: 5613 Коментари: 19 Гласове:
15

Последна промяна: 03.07.2011 20:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



Може би сте срещали теории, че мисълта има способностите да придобива "материален" характер, или казано другояче да се случва.

Или казано по-просто, мислиш си разни неща, пък те после взели и се случили.

Със сигурност заклетите привърженици на "диалектическия мат"риализъм" биха ги отрекли, щото Маркс за таквиз работи не е споменавал. Това в рамките на шегата.

Сега накратко ще ви разкажа една моя история и ако имате и вие такива, ще се радвам да ги чуя.

Това се случи преди близо 16 години, тогава работех към една американска фирма. Нивото ми по английски си беше "advanced", както си го пишеше и по дипломите ми, но имах проблеми с рзговорите с х"мериканците, щото много не им вдявах скоростта и акцента. Шефът ми ме гледа веднъж докато си водих записки от една среща и после ми каза: "Ако разговорният ти английски беше като писменния, щеше да е фантастично!".  Да, ама не беше...

В резултат на това ме изпрати в една школа да си поизпраксам разговорния ингилизки, която се оказа наистина много готина школа и обучението се водеше на малки групи до към 5 човека. Основната задача беше да си дърдорим на инглизки и ни даваха и домашни работи. Едно от домашните беше да опишем нещо, което много ни е изплашило. Пропуснах да отбележа, че курсът беше сутрин, а следобед пак бях във фирмата да си върша работата. Така че много време за писане на домашни не ми се отваряше.  И така, чудейки какво да си изсмуча от палците, за да си напиша домашното съчиних една "страховита история" със засядане в асансьор!  Сега да поясня - в нашия блок има един "нормален" асансьор и два с фотоклетки, където ако заседнеш не можеш да се измъкнеш на "собствен ход". Трябва да дойдат техниците от фирмата и да те извадят, докато береш душа там. Има едни малки отдушничета горе перфорирани - към десетина дупчици, колко въздух влиза оттам един Господ знае...

И така ... написах си аз домашното, прочетох си го както подобава и ... забравих за това. Обаче други нек"ви сили във Вселената явно не бяха забравили това "предизвикателство"...

Втората случка се случва може би десетина дена след първата. Все още ходя сутрин на разговорен инглизки курс, качваме се двамата със съпруга ми в асансьора и потегляме надолу.... Ние сме на 15-ия етаж и не знам дали голямо ускорение е придобил асансьора от директния маршрут, защото никой друг не се качи, но в един момент се забихме на кота -0.5. Демек пропаднахме под първия етаж на път за мазето и асансьора не ще да отваря, също загасна и тока. Ега ти късмета!

Беше месец март, ама в тази ситуация няма как човек да не се сгорещи! Мъжът ми реши моментално да предприеме кардинални мерки и "разчепи" вратите на асансьора, оказа се че сме на половин метър под "морското равнище".  Поне там на първия етаж се шматкат много хора и един донесе камИк да пОдпрем вратата и да можем да дишаме все пак. Междувременно сума хора минавайки, обещаха да се обадят на сервиза, за да ни извадят.

Тук имаше и доста смешни моменти - примерно казвам на един съсед да се обади, че има заседнали в асансьора и той ми отговаря - "Ми аз съм тръгнал да си купувам вестник, като се върна, тогава ще се обадя."
Браво, бе! :)))

Имаше и една друга блоКова ( а не блоГова:) клюкарка дето ни пита, щото ние сме долу в тъмното и не ни вижда кои сме.
"А вие кои сте там?"
Отговарям й кои сме и тя пита:
"Ами детето?".....

Мъжът ми беше готов да разчепи тотално асансьора още от самото начало, но аз му викам: "Сакън, недей така да рушим общата собственост!"

Обаче като минаха 45 минути от тези гореописаните, му казвам: "Давай да излизаме, иначе май няма да стане!"

Напъна се човекът отвори ги по-широко портите на асансьора и аз успях да се измъкна, после и той. И какъв е изводът - помогни си сам, за да ти помогне и Господ!
Иначе сигурно трябваше да чакаме "спасителите" още часове...

Такаа ...  ако сте се позабавлявали  със забавната история, която не е била на ваш гръб, предлагам да се върнем на изначалния въпрос, а именно:

Случвали ли са ви се неща, за които сте имали "неблагоразумието" да си помислите, после да ви се случат?

И ако да - моля, давайте по- подробно ... :)))))))











Гласувай:
16



1. анонимен - Уффф!
03.07.2011 20:55
Никак, ама никак не те бива за разказвач!
цитирай
2. tera - Сигур си прав, ми що щеш тука
03.07.2011 20:57
? :P

Особено като се има предвид ти колко си занимателен разказвач и никой не те е чувал или чел...
цитирай
3. анонимен - "Троловете" без мисъл в блога? Знаете ли ги?
03.07.2011 21:12

Панто - самоопределил се трол лайно! Пише дълги безмислени разказчета и се мисли за оригинален. Мозъчни гънки - 2-3, получени от удари по главата. Социален статус - неграмотен, самотен, нещастен и пристрастен към социално-клюкарските мрежи. Пъзлив, обидчив, не може да даде адекватен отговор, върти латерната с познати фрази. Ако го хвалиш си добър, който и да стои зад ника. Ако го плюеш, си враг, нищо че пак си ти, но зад друг ник. Модерацията - задължителна!

Рустам - нещастен, остарял, парясан даскал, прекарващ времето си пред допотопна щайга с тумбест монитор. Както се казва "Барабар Петко с мъжете". Умствено ограничен, но по селски мазен и хитър. За да не го плюят, предпочита да лиже плюнките на плюещите на далеко. Трол мечта, но само негова си мечта. Модерацията - задължителна!

в основата на всички разправии в блога е оня даскал олигофрен от Бургас - Рустам и клонираните му профили. Гответе се да го трепаме. Намерих му адреЗа и ИП-то. Рустаме, пази се. Като те свършим ще почнем Турбото.
IP address: 93.155.227.200 в училището
IP address: 77.77.128.127 дом.
цитирай
4. evrazol - Абе не вярвам аз в теорията за положителното мислене
03.07.2011 23:26
Веднъж употребих цял ден за да мисля положително една деликатна работа, а вечерта ме попитаха: Ти само толкова ли можеш? :))))
цитирай
5. karambol5 - Всъщност на мен са се случвали. Но не ...
04.07.2011 09:35
Всъщност на мен са се случвали. Но не е за разказване :)
цитирай
6. tera - evrazol,
04.07.2011 10:55
тя оная работа с мислене не става. Ако беше понапънал мишци и пр. друго щеше да е :)))
цитирай
7. tera - karambol,
04.07.2011 10:57
не е честно, 'начи.
Айде разказвай, на никого няма да кажа. :)
цитирай
8. cocolina - да, със сигурност
04.07.2011 13:10
случвало ми се е
цитирай
9. magicktarot - И на мен са ми се случвали подобни неща:)
04.07.2011 13:34
Дълго ще е да разказвам в коментар, но ще добавя нещо друго по въпроса -
не знам дали е правилно, аз го приемам за такова - не можеш да осъществиш нищо, без преди това да си помислил за него... Т.е. каквото и да правиш, и да реализираш в живота си - неминуемо първо трябва да помислиш за него... Звучи малко простичко, но ми се струва, че е така. На пръв поглед не се вижда връзката с темата, но според мен я има... Поздрави!:)
цитирай
10. tera - cocolina,
04.07.2011 14:19
дай подробности, поразкажи малко, не се измъквай с два лафа :)
цитирай
11. tera - magic,
04.07.2011 14:31
има връзка с темата, но по-скоро става дума за цели, които искаш да постигнеш. С други думи - да знаеш какво искаш.
Ако знаеш, ще впрегнеш усилия и ще го постигнеш, но ако не знаеш... тогава става сложно... :)
Случвало ми се е и това, въпреки че са ми се случвали и други работи. Примерно в една ситуация бях изпипала всички подробности, обаче накрая се случи друго и язък ми за организацията. :(
Все едно Господ рече: "Е, те това нЕма да стане!"
Оттогава много планове не правя.

В случая обаче е друго - не съм си поставяла за цел да "спирам" асансьора в мазето. :) Но все едно предизвиках съдбата със съчинението по английски.
А на теб какви подобни са ти се случвали, дай малко инфо :)))

цитирай
12. magicktarot - Тера, напълно разбрах още от поста ти за какво става дума,
04.07.2011 17:38
просто вметнах още един пример за това, че мисълта винаги предшества материализацията...:))) Независимо дали съзнателно мислиш или не...

Ще дам един много смешен за мен пример от моя опит - още петгодишна забелязах тази "закономерност"...Имам много случки на несъзнателно материализиране, но тази е първата, която помня...
Бяхме на почивка с баба и дядо във Велинград. Тогава нямаше хотели, а имаше само 1-2 обществени минерални басейна-плажове... Та там, в квартирата, аз излъгах едни деца, че плувайки под водата съм хванала за краката едно дете и съм го съборила във водата...Не бях виждала това да се прави, просто ми беше дошло наум, че може да стане. Още на другия ден на мен ми направиха този номер в басейна едни съвсем непознати момчета, които ме закачаха. Голям смях!:))) Тези деца нямаха никаква връзка с децата, които излъгах...
цитирай
13. cocolina - помислих си за това, но ще ми е по-лесно да напиша цял роман, не може с две думи
04.07.2011 17:41
нито пък в две изречения:)
цитирай
14. tera - magic,
04.07.2011 22:58
много отрано си натрупала ценен опит.
:)))

цитирай
15. tera - cocolina,
04.07.2011 22:59
ще очаквам с нетърпение романа :)
цитирай
16. valsodar - Има такива моменти. Всичко, което ...
07.07.2011 00:44
Има такива моменти.
Всичко, което съм си пожелал вече се е случило, така че се научих много, много да внимавам с желанията които си намислям, за да не се оказвам после в обрано лозе. :)

То, докато си го мислиш изглежда по един начин, ама после като се случи разбираш какво е чувството за хумор на съдбата. Така човек се учи по-внимателно да си преценя, кое от съществена важност и значение за него и да не си насилва прекомерно късмета :))
цитирай
17. tera - Хм, интересно...
07.07.2011 00:50
На мен, надявам се има още мноооооооого неща да ми се случват, защото имам все нови идеи.

Все пак е "преценява", а не преценя. За насилването на късмета не знам, доверявам се на интуицията . :)


цитирай
18. valsodar - :)))
07.07.2011 04:02
преценя ; — преходен глагол от свършен вид
Сегашно време 3 лице пре-це-ни

Tака по-добре ли е?

:))
цитирай
19. tera - Да, ама не :)
07.07.2011 09:03
В случая е по-подходящ несвършеният вид, понеже говориш по принцип.


Изявително наклонение
[редактиране]Сегашно време
единствено число множествено число
1 лице пре·це·ня·вам пре·це·ня·ва·ме
2 лице пре·це·ня·ваш пре·це·ня·ва·те
3 лице пре·це·ня·ва пре·це·ня·ват

Айде дотук с граматиката :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4659699
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930