Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2009 23:27 - Магията на Родопите
Автор: tera Категория: Туризъм   
Прочетен: 2354 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 05.05.2009 11:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

  Там наистина има някаква магия, невероятна при това. Но как да я опишеш с думи – трябва да отидеш, да я видиш, да я почувстваш.... Трябва да се потопиш в онази атмосфера, гледайки къдравите зелени хълмове наоколо, смълчаната тишина и да си мислиш как преди хилядолетия е имало тук други хора, които са стоели храмове, гробници, градове. Как са ходели по същите тези места, по които ние и сега ходим, за да зърнем знаците, които са оставили. А те не са ги оставили случайно. Знаели са или са предполагали, че някой после ще върви по техните стъпки и ще се опитва да ги разчете или по-скоро разгадае.   Едва ли са предполагали обаче, че пълчища археолози и иманяри ще са толкова заинтригувани от тяхното наследство. И едните и другите си вадят хляба от това, макар и по различен начин. Не слагам знак за равенство, така че ми спестете коментари в тази връзка.   За съжаление не мога сега да ви покажа снимките, които направих на тези наистина вълшебни места. По чисто технически причини, може да стане по-нататък, което обаче ме води до идеята, че е много по-лесно да покажеш снимки. Те говорят сами за себе си. По-трудно е да пресъздадеш емоцията, които тези места са предизвикали в теб. Не съм там за пръв път, била съм няколко пъти и съм обиколила много места, далеч не всички обаче. Но магията я почувствах съвсем осезателно когато бях на Перперикон. Също и на Чудните мостове. Сигурна съм, че човек и всяка седмица да ходи по Родопите винаги може да открие много нови неща. И не е задължително да са провъзгласени за забележителности.

Вие примерно чували ли сте за пещерата „Вулвата”? Или пък за скалните феномени и праисторически структури, които датират от преди седем хиляди години? Много преди траките да се заселят по тези земи. Има и такива там, но са малцина ентусиастите, които знаят за тях и са отишли да ги видят. Е, ние сме едни от тях, може би сме даже първите, като изключим археолозите които са ги открили преди четири години и са направили нарочна изложба тази година в музея „Земята и хората”. Затова давам линк за изложбата и аз не съм я виждала, по-късно научих за тези древни артефакти.
 
http://kulturni-novini.info/news.php?page=news_show&nid=7207&sid=2

Но това не е най-същественото в случая, покрай тях видяхме и много други интересни неща, запознахме се с много нови хора. Много ми беше приятно, че там се срещнахме с хора от цяла България – от Гоце Делчев, Пловдив, Кърджали, Асеновград и мнго други места. И може би ни беше завладял духа на Алеко, защото както се срещахме и след обичайния въпрос кой от къде е, започвахме да си разказваме кой какво е видял за последните дни, да си препоръчваме и да се съветваме. Имаше и толкова много малки деца, щъкащи наоколо и радващи се на красотата и волността. Палави, малки, любопитни, надявам се духът на Алеко да се е вселил във всяко едно от тях. :)







Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. skribezium - tera,
05.05.2009 12:00
Изпитвам задоволство, а понякога и гордост, когато гледам от цяла България да обикалят нашите заблежителности и исторически места. Струва ми се, че нещо се променя в нашето отношение към миналото и че все повече искаме да знаем за него.
Радостното е, че край тези места можем да видим и тинейджъри и възрастни хора.
Дано посещенията по тези места имат резултат в посока на национално самочувствие и патриотизъм. Неща, които ни са нужни.
Поздрави за постинга!
цитирай
2. tera - Да,
05.05.2009 16:13
прав си от една страна да се гордееш, но от друга -те не са "ваши". Колкото са ваши, толкова са и наши, както и на всички люде по земята :)
Но след като си от този край, по-добре ми кажи - виждал ли си тези неща, за които говоря - праисторическите ниши, работилницата за кремъчни сечива край Момчилград? Пещерата "Утробата"? Искам за това да си поговорим, ако пак се отбиеш :)
Поздрави и на теб! :)))
цитирай
3. skribezium - tera,
05.05.2009 16:33
Под "наши" имам предвид български, национални, а не регионални забележителности. Що се отнася до праисторията - това ми е любима тема, но нямам намерение да я обсъждам в телеграфни изречения тук.
цитирай
4. tera - Сори,
05.05.2009 16:44
ако нещо си се засегнал.
Защо да не пообсъдим темата, на мен лично ми е интересна. В крайна сметка това е тук начинът - може и да не са телеграфни изреченията, няма ограничения за квадратурата :)
Но след като нямаш желание - твоя воля. Пък и да не си помислиш, че гоня коментари - опазил ме Господ! :)

Приятен ден! :)
цитирай
5. villa - ООО да. . . определено прекрасна ...
05.05.2009 23:25
ООО да...определено прекрасна статия и съм съгласен с написаното за Родопите!
цитирай
6. tera - Здравей,
06.05.2009 10:54
попрегледах ти блога и разбрах защо ти е харесала статията - обичаш магичните и райски кътчета, нали? :)
Пожелавам ти много такива да обиколиш - навсякъде по света! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4652883
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930