Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2014 14:37 - Гледам си кротко съботно олимпийските игри и се кефя!
Автор: tera Категория: Спорт   
Прочетен: 788 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 22.02.2014 14:41







Ама наистина много се кефя на тези хора, които правят страхотни неща!

Преди малко беше паралелен слалом - адреналин на макс за публиката. За спортистите - не знам.

Сигурно са обръгнали и успяват да се концентрират къде по-добре, къде по-зле.

Медалите се делят примерно за 12 стотни от секундата! Страхотно е!

На мен зимните спорове са ми малко тера инкогнита по принцип, защото само веднъж карах ски на Пампорово и толкова много се напрегнах, че бях вир-вода и добре, че имаше сгодна кръчма с камина наблизо, та разминах настинката или пневмонията, или каквото друго.

Не ме кефи студа и зимата, мога да си гледам тези спортове само по телевизоро или пък да отида в планината, но без екстремности.

Моите спортове са други. Сега непоследък тренирам билярд и ме кефи. Няма да кажа, че много ме кефи, защото се оказа доста сложно, а не както масово се прави - да се чукат топки или да се бутат топки .:)

Билярдът си е направо вид изкуство. Всичко трябва да е изключително добре позиционирано, стойката на играча, щеката под правилния ъгъл, брадичката над щеката, ръката да е на 90 градуса спрямо щеката и пр....

Бях играла билярд преди време съвсем любителски и точно това правехме - чукахме топките, за да влязат в дупките. Ама как, какво, защо ... има ли значение, нали влизат?!

Обаче се оказва, че това си няма нищо общо с играта. Тази игра си има правила и в основата й е геометрията и пространственото мислене. Понеже все още съм начинаеща, най-много ме кефи това, че изпълнявайки целия предварителен комплекс от условия - стойка, щека, ъгъл и пр., когато вече удариш топката като че ли сама влиза в дупката. Това, разбира се не е така. Ти си й създал всичките необходими и достатъчни условия за това. И когато вече сложиш кредата на щеката, концентрираш се и изпълниш както трябва удара, естествено, че топката ще влезе в джоба.

Тогава се позамислих - това си е същото като в живота, за да постигнеш нещо, което искаш, но колко хора правят предварително цялата тази подготовка? По-скоро карат по принципа на пробите и грешките.

Само да обясня за лаиците - има различни видове удари, в зависимост от това дали удряш в горния или долния край на бялата топка. Както и простото геометрично правило, че ъгълът на удряне е равен на ъгъла на отражение. Така се вкарват топки с това, което на прост език му се казва рикошет.

Та така, защо ли смесих различните видове спортове? Ами защото - със сигурност тези състезатели в Олимпийските игри са ги правили стотици хиляди пъти в техния спорт нещата, които аз правя сега в билярда.

Но понеже техните спортове зависят и от много други неща - какво е времето в момента - метеорологичните условия, каква е пистата след тези, които са се спускали преди теб и още куп други неща, задачата им е още по-сложна.

Затова страшно много ме кефят с техния хъс и самоотверженост!

Другото, за което се запитах - разрешено е на Олимпийски игри да се състезава човек за друга държава и да печели медали. Ето сега за Русия печелят медали кореец и американец. За мен това е странно, някак не ми съответства на олимпийските принципи. Мирише ми нещо на търгашество, но е разрешено.

По моето мнение - би следвало да печелят за страната си медали хора, които поне са родени там. Иначе какви са тези отличия за страна, спечелени от на"м кой си.
Но явно бизнесът има повече дума пред Пиер дьо Кубертен.

Приятно гледане, че останаха броени дни! :)






Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4651930
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930