Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2012 15:48 - За мусаката...
Автор: tera Категория: Рецепти   
Прочетен: 2885 Коментари: 7 Гласове:
6

Последна промяна: 22.09.2012 16:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg






Споменах за мусаката в един по-преден пост, но поради други теми не остана време за нея.

Затова сега ще я компенсирам. :)

Няма какво да разсъждаваме от чия точно кухня е мусаката, има турска, гръцка, кой знае още каква, това е лично моят принос по темата.

Направила съм някои "нововъведения", предвид моя начин на готвене.

Да започваме:
Първо глава лук и един морков на ситно, после се задушават. Не казвам запържват нарочно, защото не пържа, а задушавам, Което ще рече слагате ги в тенджерка със сгорещено олио и после сипвате водичка. Можете и да намалите котлона, за да си къкрят кротко. Когато омекнат и се поизпари водата слагате каймата. В случая - 400 гр. кайма е напълно достаъчна. Тък има следния ПИНИЗ - научих го от едно телевизионно предаване, защото всъщност това ми е на мен "готварската школа". :) Като се омъжих, изобщо не можех да готвя, после се самоообучих и много ми хареса. Готвя с кеф, изобщо не ми тежи и затова сигурно манжите ми винаги се получават! :) Да се върнем на въпросния пиниз - каймата е най лесно да я размачкате в тенджерката с лука и морковите като използвате онзи уред, който е предназначен за мачкане на картофи. Може и с вилица, но с оная джаджа става по-добре, сигурация.:)

Сега за каймата - лично аз предпочитам да е 100% телешка. И един съвет - НИКОГА не купувайте кайма в хартиена разфасовка по 250 грама. Там изобщо не е ясно какво има! Веднъж купих такава, защото ми трябваше малко кайма за един вариант на лазано-баница, това е друга тема обаче. Та въпросната кайма се оказа с интензивен червен цвят, който не се промени и по време на термичната обработка - ерго, била е нафрашкана с всякакви оцветители и какво ли още не. За радост, нямахме стомашни проблеми след това, но по-добре я избягвайте.

Каймата след като се препържи трябва да стане кафява на цвят, ако е истинска. Иначе си е менте.

Да продължим нататък. След като ви е готова смеската от лука, морковите и каймата, взимате една по-голяма тавичка. Добре е, да е незалепваща или в краен случай емайлирана. Ако готвите в алуминиева тава, имайте предвид, че след като сте сготвили трябва да прехвърлите манджата в други съдове, защото не е добре да остане там, алуминият отделя вредни съединения и ви скапва манджата.

Значи - в онази по-голямата тава слагате горната смеска и нарязани на дребни кубчета картофи около килограм, може и килограм и половина, зависи от тавата. Моето нововъдение е - слагате и нарязани, обелени тиквички на кубчета, две по дребни или една по-голяма. Разбърквате всичко това, наливате водичка и във фурната - на 200 градуса.

Понаглеждате от време на време и разбърквате.

Може и да ви е направило впечатление, че няма никакви подправки. Подправките са по избор. Лично аз предпочитам натуралния вкус на храната, а не да ми идват в повече подправките. Ако слагате - по малко, те затова са и подправки. А не да ръсите с шепи, както прави мъжът ми примерно. :)

Другият номер е - докато готвите, трябва да опитвате, може да сложите солчица, но понякога каймите са солени, затова я спестих.

Ако някой пита - ами къде са доматите? Може с домати, може и без. Доматите придават кисел вкус, който не за всички е приятен. Затова давам "базовата" рецепта, каквото искате може да си го добавите. Но и така си става супер!

Лично аз съдя по успеха на една рецепта, за колко време ще се изяде манджата вкъщи. :) Тази не се заседява изобщо!

В рецептата заливка няма, защото синът ми не обича, поради опита му с мусаки по ученически столове сигурно. То и моят опит е същият - столовата манжа явно не се е променила от миналия век! Там правеха една изключително гадна заливка с брашно вътре, дето приличаше на мутирала гъба някаква. И за да си изядеш мусаката, първо си трЕбе да махнеш "гъбата". След това, обаче и за съжаление, не оставаше много за ядене!

Затова, ако много ви се е приискала заливка, направете я по-добре само с яйце и кисело мляко, може и кашкавал да поръсите отгоре. Без брашно! :)

Става си сгодна манджица, ако искайте опитайте и вие! :)




Гласувай:
6



1. karambol5 - Старателно записвам ишпосле ще ...
22.09.2012 16:56
Старателно записвам ишпосле ще кажа дали ми е харесало :))
цитирай
2. tera - Ами аз имам много критична публика вкъщи и след като там се котира...
22.09.2012 16:59
Дано да се хареса и при теб! :)

цитирай
3. injir - Заливката е супер! Благодаря за ...
23.09.2012 01:15
Заливката е супер! Благодаря за рецептата!:)
цитирай
4. tera - Моля!
23.09.2012 09:34
Пробвай, пък после ще благодариш :)
цитирай
5. janabel - Заливката
23.09.2012 15:22
Една супена лъжица препечено брашно, две яйца и ако съм сложила домати в мусаката, добавям прясно мляко, ако не съм добавям кисело мляко. Това за ,, заливката ''. Пробвайте! Що се отнася до подправките, ядох муска в моя близка севернячка. Имаше на всеки ред голям слой мерудии така и не разбрах какви са, но беше върховно! Така, че всичко е въпрос на вкус.
цитирай
6. rossi9 - Благодаря, Тера!
27.09.2012 04:22
Тъкмо утре ще правя мусака, та си припомних хитринките :)
Но заливка ще има, за съжаление - с кисело мляко, но идеята с препеченото брашно е супер, благодаря, janabel :)
Ще докладвам.
цитирай
7. tera - Всеки си има своя начин на готвене :)
02.10.2012 09:42
Пък и синчето ми е по-мило от заливката, затова се съобразявам. :)))
Между другото забелязах, че когато човек не обича нещо, няма смисъл да го насилваш да го яде. Примерно аз ненавиждам сутляш, затова разбирам хората, които не харесват разни храни и не мисля, че е глезотия. Просто организмът не ги приема. Всеки трява да се съобразява с желанията на собствения си организъм. Също не ми е приятен и вкуса на магданоза и го избягвам.
Та така - всеки с мераците си. :)

Мерси за коментарите и лек ден! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653908
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930