Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2011 23:23 - Салата с броколи
Автор: tera Категория: Рецепти   
Прочетен: 15463 Коментари: 20 Гласове:
524

Последна промяна: 28.03.2011 23:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Понеже чета навсякъде колко било полезно броколито, се изкушавам като видя такова свежо в магазина, да го купя.

Сварявам го на пара със специалната кошничка в тенджера, защото така било най-най- ама супер най- здравословно и.... оттук насетне се чудя какво да го правя...

Естествено, че както е вече сварено може да си го ръснете с малко солчица и така да си го рупате, нооооо.... не е много вкусно за съжаление, колкото и да е здравословно. Сигурно без сол ще е още по-здравословно, но честно казано на мен мазохизма ми е чужд и по отношение на храната. Не мога да се мъча да джвакам нещо гадно на вкус, ако ще да е най-суперски здравословно, сори.

И така... решавам да го докарам до вид  "удобен за логаритмуване", както му казвахме навремето като студенти.

Я, първо да ви кажа няколко думи за броколито все пак - Там му казват броколите, няма значение - "намалявали риска от сърдечносъдови заболявания и катаракта, действат добре при анемия, имат високо съдържание на хранителни вещества и антиоксиданти, полезни са за храносмилателната система и черния дроб, подобряват настроението !!!! (сигурно това обяснява факта, че след салатата мигом ме обхвана неудържимото желание да ги възхваля в нарочен пост!:)))))), полезни са за кожата, притежават високо съдържание на фолиева киселина, която е изключително необходима за работата на нервната системе и кръвта. Броколите са едни от най-лесните за консумиране суперхрани."

Айде, стига толкова, че и на мен ми писна да ги славословя, да минем по същество.

Какво измислих по броколския казус:

Нарязах пресен лук на око, колкото ви се иска, после домати 2-3 според броя на желаещите да пробват тази уникална салата :). После нарязах и броколитЕ, пак на око. След това ръснах зехтин - екстра върджин естествено, няма да се излагаме с помаче. После малко сол, хрумна ми и малко вегета да му ръсна, моята е оригинална пиротска, но може и без нея или каквото друго решите.

Разбърках, пробвах и .... нещо липсваше. Сетих се за "нар ексиси", дето го донесох от Турция. Това е нарова киселина, май няма тука друг аналог. Слага се съвсеееем малко, но придава интересен вкус. Лично аз не мисля, че към салата с домати може да се добави оцет, но познавам хора, които така си я подправят. Въпрос на вкус.

Като разбърках установих, че съм го докарала на мой вкус. :)

Идеята ми е, че винаги може да се екпериментира. Примерно преди време правих салата с карфиол, чеснов сос и сирене и стана супер!

Не знам как биха се разбрали броколите с чесновия сос (въпреки че са от едно семейство с карфиола), но мога да пробвам друг път. Може сигурно и чесън да се сложи, едва ли ще навреди.

Експеримент му е майката на кулинарията, както и на много други неща. :)

Да не забравяме как се е стигнало до Кока Кола-та или пък химическото чистене, или... как е открит пеницилина...но да не задълбаваме чак толкова. :)

Лека вечер! :)





Гласувай:
524



1. novitejivotni - Че то,
29.03.2011 05:11
оцета даже си е задължителен за салата от домати :-))))
А иначе броколите с чесън вървят. И черен пиперец понасят.
Те са си зелен карфиол.:-))))
Само се съмнявам, че стават за туршия.
цитирай
2. tera - Да бе, задължителен :)
29.03.2011 08:56
Сигурно и с лимонов сок ще върви... Всеки да го прави по негов вкус в крайна сметка. :)
Майка ми прави една супа с гъби и слага ориз, което на мен ми беше много противно. Като я питах защо не слага фиде, ми каза: "Гъбите вървят с ориз", така било редно.
Вървят с ориз на манджа, в супа - не ми харесва. Всеки да си ги съвместява както иска. И без това онези принципи за разделното хранене - кое с кое върви, малко хора ги спазват или само като пазят диети. :)
А туршия от броколи - що не? Брат'чед им карфиолът се е утепал за туршия. :)))
цитирай
3. karambol5 - Тичам за броколи :)))
29.03.2011 12:06
Тичам за броколи :)))
цитирай
4. tera - Да не забравиш
29.03.2011 12:25
и ракийката :)))
цитирай
5. syrmaepon - Хубаво е да се експериментира - п...
29.03.2011 12:31
Хубаво е да се експериментира - побългаряване му е майката на броколито...макар,че аз честно да си призная мразя броколи.(
цитирай
6. tera - Мразиш ги, защото не си ги докарала на вкус :)
29.03.2011 12:34
Действително в натуралния си вид не са твърде вкусни, нещо на плява го докарват. Нали затова се заех да ги доразкрасявам :)
Можеш да опиташ авторската ми рецепта с карфиола и го замениш с броколи. Сигурна съм, че ще се получи, даже довечера мога и да пробвам. :)))

цитирай
7. benra - приготвям
29.03.2011 15:10
го задушено със сос от синьо сирене и сметана...ммм...ммм
цитирай
8. becksss - Щом си пробвала с чесън, пробвай и с ...
29.03.2011 15:13
Щом си пробвала с чесън, пробвай и с нечесън да видим какво ще се получи.
:)))))))))
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Чудесно си се справила, трябва и аз ...
29.03.2011 15:43
Чудесно си се справила, трябва и аз да опитам. Обикновенно подправям броколио след сваряване със зехтин или масло и го ползвам като гарнитура към основно ядене.
цитирай
10. tera - benra,
29.03.2011 16:00
я разкажи повече за соса със синьото сирене и сметаната, щом е мммм... :)

becksss - още не съм пробвала и двата варианта

Невена, в салата е по-интересно отколкото за гарнитура, прелива се с другите вкусове. :)

цитирай
11. benra - казвам веднага
29.03.2011 16:39
елементарен е- една кутийка течна сметана(размерът на кутийката според количеството броколи), в нея нарязано на малки парченца синьо сирене(може да добавиш и други сирена по желание, аз лично слагам и топено-пушено понякога), слагаш на котлона да заври,бъркаш леко на слаб огън докато стане гладка хомогенна смес и воала.Става бързо.Хубаво е да се направи непосредствено преди консумация.
цитирай
12. monaliza121 - Със синьо сирене и сметана е клас...
29.03.2011 16:52
Със синьо сирене и сметана е класика, но става и със сос бешамел с топено сирене.
И още един вариант - поливат се с кисело мляко разбито с чесън и сол.
Ох, огладнях!:))))
цитирай
13. tera - Браво, дами,
29.03.2011 17:13
интересни идеи :)
цитирай
14. tera - Щом казваш...
29.03.2011 20:16
:)
цитирай
15. morningstar1 - да...
29.03.2011 21:25
броколито ужасно си върви с чесъна!! Може да си полято само със зехтин и лимонов сок ( това вече и другите го казаха) но понякога здраво си го поливам и с ябълков оцет - обичам вкуса на оцета, а броколито определено си е безвкусно и според мен му трябват доста подправки.

Броколито го използвам като важна съставка към соса за спагети ( и всякаква друга паста). Предварително се сварява и накъсва на малки розички. В друг съд ( напр. тефлонов тиган) си правя доматеният сос, аз използвам консерва от смляни домати, хубави и ароматни, леко ги възварявам, добавям накълцан чесън, захтин, черен пипер ( други подправки по избор - босилек, риган) и накрая прибавям вече сварените розички на броколите, само за 2-3 мин. Супер става!! Вкусовете се допълват - домати, броколи, чесън, зехтин... залива се пастата и готово.

От броколи също правя и постна плънка за лазаня. Пак розичките се сваряват,нарязват, добавям им сметана, сирене - може да е Филаделфия, много чесън, подправки - получава хубава кремообразна консистенция, която разпределям между платките на лазанята.
:))

цитирай
16. tera - Уау! :)
29.03.2011 21:29
Без грешка си! Ще използвам познанията ти при сгоден случай!
Благодаря! :)
цитирай
17. novitejivotni - Аз пак при броколите
30.03.2011 05:57
се връщам. :-))))
Абе, замислям се, не е ли по-правилно да се каже броколиТЕ, а не броколиТО ?
Иначе се сетих за едно интервю с Роналд Рейгън, което не помня, четох ли го, гледах ли го...
Та интервюто вървеше горе-долу така: журналистът ( водещият ) си задаваше въпросите, а Ронълд Рейгън все клонеше към ( не че се оплакваше ) към това, колко е трудно да си президент. Колко е отговорно и колко е тежко. Как нямал никакво време за лични неща и т.н.
По едно време журналистът ( водещият ) шеговито го попита:
- Добре де, няма ли все пак нещо хубаво в това да си президент ?
А Ронълд Рейгън отговори:
- Разбира се че има - никой вече не може да ме накара да ям броколи ! :-))))
цитирай
18. tera - Дала съм в текста и двата варианта :)
30.03.2011 09:11
Но защо пък като завършва на "И" трябва да е множествено число? :)
Какво ще кажеш за Нефертити? :)))

РейгъновитЕ броколи сигурно са били като гарнитура - демек като плява, нормално е да ги намрази. :)
Но ако беше пробвал мойта салатка сигурно щеше да ги въздигне в ранг на държавна политика :)))

цитирай
19. narayana777 - juice
02.04.2011 00:41
1 kg dobre izmito brokoli se slaga v sokoiztiskva4kata.podpraven s sol ili ne soka se konsumira vednaga i edin pat sedmi4no.garantirano se zapazvat vsi4ki vitamini i ne e taka nepriaten za konsumacia.nazdrave.
цитирай
20. tera - Без сол е по-добре сигурно,
02.04.2011 12:08
но ще пробвам.
Прави ми впечтление, че по ресторантите готвят много солено, сигурно за да не кажат, че са им безвкусни манджите. Според мен трябва да слагат съвсем малко сол и който иска да си досолява. Сол можеш да добавиш, но няма как да отнемеш.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4652753
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930