Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2013 00:17 - Има ли хора, които все още не ползват кредитни карти?
Автор: tera Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1586 Коментари: 3 Гласове:
3








А има ли хора, които все още не ползват и дебитни карти? ...

Да, има такива, което за мен е изключително странно явление в 21 век.

Срещам се днес с моя приятелка - високообразована персона, патентен специалист на частна практика, която си е оборудвала частния офис с технически  и прочее джиджавки по последен писък на модата и когато стана дума за разплащане с карти, тя казва; "Не! Аз с карти не се знимавам".

?!? Да се чудиш и да се маеш...

Не че няма карти - показа ми поне 2-3, ама им била загубила ПИН-овете и т.н.

Казвам й - ами иди да ти преиздадат пластиките и ще ти дадат нови ПИН-ове. Какъв ти е проблемът?!?

Да, щяла да отиде и пр. ...

Ако ще да ходи, нейна си работа. Но аз наблюдавам подобно явление и при доста по-млади хора, които някак не желаят да са в крак с нещата. Една моя колежка предпочита да плаща по банков път, а не през банкомат, което е значително по-лесно. Не казва, че не знае как се борави с карта на банкомат, но според мен това е причината. Ако не знае - ще я научим, но - не! тя се е заинатила като магаре на мост, нищо, че е на трийсетина години и не ще да приема нищо ново!

Е това направо ме изумява!

Както познавам и хора, които минавайки границата не си настройват GSM-ите на местно време, ами предпочитат да си вадят по час назад. Не мога да си го обясня освен с непознаването на настройките на GSM-те, което е нещо супер елементарно!
Понеже явно ги е срам да си го признаят, не искат помощ, в резултат на което вият аларми поне един час предварително или ходят на закуска един час по-рано, когато няма никого в ресторанта. Виждала съм многократно такива изцепки на организирани екскурзии и не ми е ясно за какво ги носят тези тутурутки като не могат да се справят с тях.

Мисълта ми е за хора, които явно ги е страх от новостите, а другото по-кофти е че не жалаят да се научат!

На мен също ми беше странно преди 12 години в Германия, че не мога да отида на гише да си купя билет за S-бана или влаковете, ами трябва постоянно с автомати да се занимавам. Но като им хванах цаката, без никой да ме е учил, установих, че са супер-удобни и с тях можеш да си правиш всякакви справки за дестинации и цени. После докато обикалях по Германия ми свършиха доста работа. Има и гишета за влаковете, където те обслужват "на живо", но ако си наясно с автоматите не ти и трябват.

Та така... Идеята ми е, че човек трябва да живее в настоящето и да привиква с новостите. Не говоря все пак за пенсионерите, а за хора в активна възраст, особено младите хора. Понеже съм чула и от други хора - ами за какво ми е кредитна карта...?
Лично на мен ми е много необходима за да си запазвам хотели по чужбина, да си плащам билети за представления и пр. Понеже казват, че и дебитната VISA вършела същата работа, да ви кажа, че не върши!

Купих наскоро билети за мои приятели за Виенската опера, защото не стана номера с дебитната VISA, с която се опитаха да платят.

Тука понеже масово е пълно с всякакви критикари и комплексари, може да се появят и тъпи коментари от сорта, че не на всеки му трябва да си купува билети по чужбина или да си буква хотели и т.н.

Този пост е за хората, които имат подобни интереси и намерения. Останалите, какво правят - тяхна си работа.

Но според мен е жалко едно такова ретроградно отношение към живота в наше време. Всеки би следвало да се възползва от напредъка на технологиите и ако не го прави си е за негова сметка.

Е, надявам се да съм била полезна на някого в известен смисъл... :)





Гласувай:
3



1. aip55 - Малко съм
05.04.2013 19:11
Малко съм песимист Тера. Особено като знам, че хакерчета стоят с по часове на компа за да ти изкарат данните и после се чудиш как така ти е олекнал джоба. Не пожелавам на никой да се случва, но има много хора които се опариха от кредитни и дебитни карти. Не ги възприемам.
цитирай
2. tera - Значи има най-различни защити за плащанията
07.04.2013 01:40
Кажи за конкретни случаи за опарване, да стане ясна идеята ти.
Не твърдя, че не стават гафове. Лично на мен един хотел при все, че анулирах безплатна резервация в срок, ми дръпнаха стотина евро от картата. Свързах се с Booking, през които правих резервацията и след като им изпратих извлечението от кредитната ми карта, хотелът ми възстанови сумата. Да, неприятно беше, но засега не е измислен друг начин да си букваш предварително хотели или да си купуваш билети по чужбина. Затова приемам, че има риск, но за пръв път ми се случва гаф, а аз много неща плащам по този начин.

А какво ще кажеш за тези, които не си сменят часа на GSM-те, там риск определено няма. :)


цитирай
3. cliff - Кредитна карта е синоним на:
05.05.2013 22:30
Губене на определени суми: Лихви, комисионни, поддръжка от страна на банката и т.н. Затова някои хора предпочитат, да не са в крак с времето.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653097
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930