Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2010 16:41 - Аз съм много добър човек...
Автор: tera Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3216 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 03.07.2010 13:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg






Ей така като си се замисля съм си баш такава. Добра, разбираща, прощаваща, милозлива, съчувстваща, направо - душа човек...

Но, тука има едно голямо НО...

Като разбрах преди доста време, че всичките ми тези горе избоени качества ми трупат само негативи, а не позитиви, реших да "обърна палачинката".

Защото всичко, което изброих по-горе може накратко да се формулира като ГЛУПАК или пък БАЛЪК, или пък и двете, все тая.

Установих, че съобразявайки се със собственото си его, човек си живее много по-добре и по-спокойно. За какво ми е изтрябвало да се съобразявам с чужди мераци, след като мога да дефинирам своите си  и да карам хората са се съобразяват с тях?!?

Мисля си, че по нашите ширини още думата ""толерантност" не е на мода. Защото за това понятие се изисква една дъъъъъъъъъъъъъъъълговечна култура и начин на мислене.

Защото тук не можеш да се разхождаш и хора, които никога не са те виждали да те поздравяват. Просто ей така - срещат те и ти се усмихват, кимат ти "Добър ден". Правила съм го тук, като се бях върнала от Германия - гледаха ме като отровени или все едно съм им дала пари назем и чакам да ми ги върнат!

Айде да се разберем - аз съм българка и където и да ида по света гордо го заявявам като ме питат. Освен това говоря поне 4-5 езика и хората навсякъде много ми се радват като говоря техния език. Срещам такава добронамереност не само от случайни  хора по улиците, а също и като съм в някакви обществени институции, че чак се чудя на какво се дължи това ОВЪЛЧВАНЕ тука по родните земи.

Като съм в чужбина всичко си ми е на 6! Чувствам се превъзходно. Да, турист съм, тъгнал да харчи пари и да им вдига нивото на БВП (брутен вътрешен продукт :)))

Понеже обичам симерията от древно-гръцкото изкуство ще взема да отговоря на заглавието - какво общо има с това дали съм добър човек.

Мисля си, че би трябвало определението "добър човек" по нашите земи да не резвнозначно на тъпак, който всеки може да изпържи или пък на наивен балък, който просто си проси да бъде прекаран по един или друг начин.

Защото си мисля, че е най-важното в този живот, който е доста кратък,  е да си Човек и то добър...

Може и да греша, но така си мисля.






Тагове:   Много,   човек,


Гласувай:
8



1. kardamom - :)
02.07.2010 17:11

..мисля си, че съвсем точно си го казала:
"че е най-важното в този живот, който е доста кратък, е да си Човек и то добър..."
Поздрави и хубав ден!
цитирай
2. tera - Хубав и на теб :)
02.07.2010 17:19
Върнах се вчера от чужбина и ми е трудно да преодолея тази междукултурна бариера...
Аз съм си българка и се гордея с това, но защо ли в чужбина се чувствам по-добре отколкото тук? Едната причина е, че съм турист и ходя за кеф, но пък съм била там и за повече време и пак ми беше гот - всичко наоколо спретнато, подредено, даже няма за какво да се коркаш :)))
цитирай
3. анонимен - Ставам вече банален, но ще го кажа и на теб.
02.07.2010 17:23
Всичко което правиш, трябва да е такова, че да го одобри твоя морал. Ако си в хармония със себе си, значи постъпваш правилно. Самоуважението е критерият за нашите постъпки.
цитирай
4. tera - Ами да, така си е...
02.07.2010 17:31
Хората не оценяват като им правиш добро. Повече оценяват като ги спичаш и ги караш да се страхуват. Не случайно филмите трилър и хорър имат такъв успех.
За съжаление по нашите ширини доброта=глупота.
Ами и за това няма и добрина, понятието просто е девалвирало...
цитирай
5. анонимен - Работата ми е такава,
02.07.2010 17:39
че често ми се е налагало да ходя в чужбина и то по-често в развити държави. Разликата не само в стандарта, но и в манталитета е огромна - всъщност, това са две твърде взаимосвързани неща. Не знам откъде всичко започва - то е като приказката с кокошката и яйцето.
Факт е обаче, че в момента, в който слизам на летище София, вече не ми се продължава нататък...
цитирай
6. tera - Работата ми не е такава,
02.07.2010 17:46
аз ходя в чужбина със собствени пари и си карам кефа. Отивам, за да разглеждам и да се потопя в атмосферата.
Много ме зарежда и се чувствам прекрасно като съм там. Като се върна, веднага започвам да правя планове зе следващото пътешествие. Кръговратът на живота...
цитирай
7. kardamom - Върнах се вчера от чужбина и ми е т...
02.07.2010 20:54
tera написа:
Върнах се вчера от чужбина и ми е трудно да преодолея тази междукултурна бариера...
Аз съм си българка и се гордея с това, но защо ли в чужбина се чувствам по-добре отколкото тук? Едната причина е, че съм турист и ходя за кеф, но пък съм била там и за повече време и пак ми беше гот - всичко наоколо спретнато, подредено, даже няма за какво да се коркаш :)))

мисля, че много добре те разбирам...
бях в италия... и наистина е така, както казваш..
все още съм в шок..
как успяват хората да живеят спокойно.. да се усмихват.. да се радват на всичко..
не знам дали при нас е проблемът.. може би...
но истината е, че наистина там всичко е подредено някак си.. чисто...
няма завистливи погледи.. няма злоба.. поне на пръв поглед..
няма укори...
поне там дето аз бях... :)
може би и ние ще станем такива един ден.. и ще живеем в чиста и подредена държава, без озлобление ...
цитирай
8. sparotok - добро
02.07.2010 22:44
Изобщо не грешиш, най-важното е да успееш да останеш добър човек въпреки всички изпитания и разочарования.
цитирай
9. tera - kardamom,
03.07.2010 08:31
в Италия специално не ми се видяха много усмихнати и любезни, пък и не е много чисто, но все пак е по-добре от тука.
Хората живеят доста по-спокойно или поне така изглежда.
цитирай
10. tera - sparotok,
03.07.2010 08:32
поне се опитвам :)
цитирай
11. priqtel12 - Съгласна съм с теб:
03.07.2010 16:49
"най-важното в този живот, който е доста кратък, е да си Човек и то добър..."
Но има много какво да се желае още у нас по въпроса....прекалено озлобени, намръщени и негативно настроени са всички наоколо......но има и външни обстоятелства за това, не смяташ ли.....Да, важно е желанието на всеки, но.....
Надявам се постепенно нещата да се променят към по-добро!
цитирай
12. tera - Външните обстоятелства са следствие от вътрешните,
03.07.2010 20:32
т.е. от народопсихологията и начина на мислене.
Темата е дълга и широка... :)))
цитирай
13. kardamom - в Италия специално не ми се видяха ...
04.07.2010 16:25
tera написа:
в Италия специално не ми се видяха много усмихнати и любезни, пък и не е много чисто, но все пак е по-добре от тука.
Хората живеят доста по-спокойно или поне така изглежда.

бях в малко градче, в северна Италия, в Алпите..
може би,щото са в планината, там хората са други... не знам...
поне на мен така ми се видя...
и беше невероятно чисто и поддържано навсякъде..
и хората любезни.. и всеки те поздравява...
цитирай
14. tera - Aaaa,
04.07.2010 16:40
Северна Италия и Алпите са си по-друга работа. Там са като австрийците или немците. За по-южните части говоря, там са си мърляви, неособено любезни - южняшки манталитет :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4659887
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930