Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2012 22:25 - Тъпите български сериали
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 7517 Коментари: 18 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg




Не, не съм хейтър някакъв, дето нищо не му харесва... :)

Имам прееееедостатъчно постове в актива, за неща, които са ми харесали. И като ми хареса нещо не си скъпя адмирациите. Както и по никой начин не правя разлика между български, европейски или американски продукции.

Хубавото си е хубаво и толоз!

Обаче не мога да се стърпя пред заливащата ни псевдо - "чалга" - вълна на българските сериали. Това за чалгата нарочно го сложих в кавички, защото на пръв поглед няма общо с нея.

Но ако се позагледате в лавината от български сериали откривате именно "чалга" елементите - елементарен сценарий, нескопосен диалог, които дори и талантливата на моменти актьорска игра не може да спаси.

Това дето е "Стъклен дом", хич и не ми се говори за него, толкова е елементарно и шаблонно, че здраве му кажи. Мислех си, че онези "Седем часа ралика" ще донесат някакъв нов повей сред мухъла и застоя, на който се зациклиха сериалите. Да, имаше някаква свежа вълна поне в началото.

Нещо ново... Обаче сега е в период на полуразпад, много жалко... Изсмукан от пръстите сюжет, слаба актьорска игра, Милото вече съвсем не е никак мило, а пък Таня Стоева може да конкурира в гушата и 100-годишна костенурка. 

Но това не са най-съществените проблеми. Според мен, ако София изглежда по този начин като във филма или пък в Ню-Йорк цари такава тъпотия, както е представена в "култовата кръчма" Избата", софиянците вече отдавна да са се гътнали от скука и тъпотия, без да чакат да ги тресне нЕкое земетресение. А за онея горкинките от Ню-Йорк просто не и се мисли!!!  Щото от тоз филм излиза, че пъпът на света е едно кафененце и онази Изба прословута.

Хм "начи аз много съм наясно с метафорите и символиките, както и с липсата на средства като се снимат такива дивотии, ама не ми слагайте молим надписи Ню-Йорк 9:52 часа или нещо подобно.

Сложете му надпис "Мазе в Ню-Джърси преди ремонта". Айде нещо реалистично като "Новата вълна" в италианското кино едно време, ако разбирате за какво ви говоря.

Накратко - въпреки това, че някои хора от екипа на този филм са живели или продължават да живеят там ( у Америчко, де) , не им пречи да направят една пълна боза!

Ако не съм права, моля - вашите аргументи по конкретния въпрос! Който е -качеството на настоящите български сериали.



 



Гласувай:
11



1. graucho - Тъпи са не само българските сериали.
27.05.2012 23:04
Но са добра хранилка. Гледам, колко звезди участват в разни поредици. Аз, лично, не гледам нито една. Не може да са свестни сериалите, по простата причина, че един филм се прави трудно, добър, естествено, а те са поредица от филми-почти е невъзможно всички да са успешни:) Това е, като да си световен шампион 10 пъти по плуване, примерно, един след друг път. Едва ли:)
цитирай
2. graucho - И ако може, нещо по-позитивно преди лягане;)
27.05.2012 23:08
Лошото си го знаем, няма нужда от популяризиране, нищо, че не си хейтър, може пък да имаш талант за това, нещо като някои артистите, на които все им се падат ролите на лошите;) Искам да сънувам рози и маргаритки, последните не е задължително да са цветя.
цитирай
3. tera - Рядко гледам сериали,
27.05.2012 23:13
но ги хващам от време на време. За сериалите има един принцип - може и да пропуснеш 20 серии, ама си все в час, защото действието се движи доста мудно, за наш'те сериали също.

"Седем часа разлика" отначало ми се видя интересен, нещо по-различно. Ама... бозата нещо взе да вкисва и там, жалко ...

цитирай
4. zlodeika - Рядко гледам тв, а бг-сериали изобщо,
27.05.2012 23:21
но преди седмица налетях без да искам на "Отплата" - точно 4 минути ме хвърлиха в потрес и ми доказаха, че съм категорично права да не поглеждам към нито една от родните продукции.
цитирай
5. tera - 2@ Ха-ха :)
27.05.2012 23:22
Вече ти отоворих на единия комент и ти веднага - втори!
М'чи чакай малко, бе - станА кат сериал. :)))

Позитивно - бях на Витоша 2 дена, днес се прибрах. Валеше, имаше мъгла и въпреки това беше страшно гот! Всичко едно такова зелено, спокойствие, пеят птички... Даже направих и много хубави снимки. Чувствах се прекрасно!!! Като се прибрах и пуснах телевизорО - почнаха да се скапват нещата. Последните ми два поста са именно плод на "социализирането ми" след Витоша. Кофти работа... Там всичко е толкова хубаво, даже и катерица се мярна и едно сладко кученце пред ПСС на Алеко. Дойде един левент там и го питам "Колко е голямо кученцето?" А той ми казва: "Не знаем. Днес се появи. Новодомец е." А беше страхотен сладур! Такива ми ти позитивни работи... :)

Лека нощ! :)
цитирай
6. tera - @4
27.05.2012 23:25
Това е даже е под нивото, дет' го описвам и аз го мернАх веднъж. Плюй си в пазвата и бегай! - са казали хората :)))


цитирай
7. evrazol - Ми в последните 20-30-40 години не ...
27.05.2012 23:33
Ми в последните 20-30-40 години не станах свидетел на някакви особено мъдри български творения за масова потреба. Що баш у сериалите пък се вгледА. Тъпи са нарочно и превантивно. За да не ще никой да ги сваля от нет-а. Това е нашия принос в борбата с ентелектуалното пиратство :)
цитирай
8. graucho - надявам се нямаш нищо против повторението или потретването:))
27.05.2012 23:34
Сериалите са май заразни. Иначе, аз като по прост днес бях на театро- Трамвай желание, много стара пиеска, не я бях гледал. Никой сериал или филм не може да се сравни с живата игра. Изключителен актьорския състав, клише , ама вярно и разбира се прекрасна режисура на покойния Крикор Азарян, Бог да го прости. Лека нощ и успешна седмица от утре.
цитирай
9. tera - evrazol,
27.05.2012 23:40
направо ми четеш мислите! Това ми дойде наум като гледах рекламата с Асен Блатечки! :)

И си мислех - абе какво се пънат тези наш'те в борбата с пиратството, след като едва ли някой се е засилил да сваля незаконно точно техни филми! Според мен обратното би било твърде голям комплимент, ама - ще им се! :)
Направо трЕбе да черпят, ако някой реши да го направи! :)))

цитирай
10. tera - graucho,
27.05.2012 23:45
не те ли е срам да споделяш такива работи - че си бил на театър?!? Срам и позор! Остава да почнеш да ходиш на опера, балет и по музеи и падението ти ще е пълно!

"Трамвай "Желание" съм го гледала в онази емблематична лента с Марлон Брандо и Вивиан Лий по тв, на театър не съм. Просто този филм е такава класика и летвата е вдигната толкова високо, че не ми се иска да се разочаровам. Чела съм и пиесата. Естествено, че има място и за други трактовки, радвам се, че си останал доволен.
Лека да е!
цитирай
11. boristodorov56 - Класическа тъпотия - но поне говорят на български, а не на турски.
28.05.2012 07:18
Друго си е "На всеки километър"!
Що дамски мераци е насъбрал - кандидат вецепрезидента по онова време.
Пък беше по-млад и носеше къде-къде повече на поркане от сега.
цитирай
12. tera - Мъча се да се сетя за някой хубав наш сериал от близкото или по-далечно минало,
28.05.2012 09:23
но нещо не ми се получава. Сещам се само за хубавите детски филми по сценарий на братя Мормареви. Е, на това му се вика - класика в жанра! Страхотни филмчета бяха! :)
цитирай
13. syrmaepon - определено не съм съгласна
28.05.2012 10:36
сериалите са си на добро ниво,това че на вас ви се консумира екзотично меню,не топла пита със сирене е друг въпрос ))))))
Какво лошо има актьорите да имат работа?И какво по точно предлагате на мястото на сериалите? Реалити? Аз единствено се сещам за телевиизионните театри
А къде е националната телевизия?
цитирай
14. tera - Ами щом на това му викаш добро ниво...
28.05.2012 10:46
Пък и що обиждаш питата със сирене?!? То пита да беше - ядва се, ама ... айде да не се конкретизирам какво е. :)

Гледа ли вчера "Седемте часа разлика" - оттам тръгна разговора?
Тука не става въпрос само актьорите да имат работа. Номерът е това дето го работят да може да се гледа. Аз лично не бих си губила времето да гледам филми точно с презумпцията, че актьорите трябва да имат работа!?!?

Случайно да си гледала някои от детските филми, за които говорех в предния коментар? Да речем "С деца на море" или "Таралежите се раждат без бодли" и други подобни. Ами това са филми, които и днес да ги гледаш пак са свежарски. Или пък "Дами канят"? Като се връщах от Турция ни го пуснаха в автобуса, голям кеф, а и времето минава неусетно.

От друга страна пък - адмирирам тъпите български сериали! Хората случайно могат да се сетят да четат книги през това време! :)
цитирай
15. tsanynka - Подкрепям мнението ти!
28.05.2012 19:05
Гладала съм по 1-2 серии от тези сериали,колкото да добия представа и да затвърдя мнението си,че не си струва губенето на време!:)
Права си и за детските филми от миналото:)От старите сериали много ми харесва мини-сериалът"Почти ревизия"...и може би"Дом за нашите деца",в който имаше чудесни "попадения"...
Поздрави:)
цитирай
16. syrmaepon - аз обаче от вашите коментари
29.05.2012 09:40
така и не разбрах какво точно не харесахте и то точно в последния епизод )))))
сценарий,режисура,оператори ,монтаж ? дай нещо по-конкретно та да е ясно
Сценария доколкото знам е по действителни случай,за монтажа и аз имам някои претенции ...Друго? Старите сериали съм ги гледала - супер са си И?
цитирай
17. tera - tsanynka,
29.05.2012 10:36
поздрави и на теб!
цитирай
18. tera - syrma,
29.05.2012 10:44
нямам идея защо толкова го разнищваш, на теб като ти харесват - гледай си ги.:)

Специално за последния епизод - когато възрастния генерал в болницата обясняваше как били поръчали акцията срещу дъщерята на прокурорката и "пътьом" я поизнасилили , щото нещо се било объркало и пр. дивотии - тогава ми се видя цялата тази сюжетна линия толкова изсмукана от палците на краката, че няма накъде!!! Дали е по действителен или по-скоро по недействителен случай ( мн.ч. е случаИ) не знам, но беше плоско и съшито с бели кОнци.

Пък и въпроса ти звучи странно - "сценарий,режисура,оператори ,монтаж ?". Не съм тъгнала дисекция да му правя. Еле пък да се задълбоча за операторите и монтажа, много ми дреме. Важен е целият продукт - дали става за гледане, монтажът ми е последна грижа. :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4647666
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031