Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2011 22:36 - Иван Милев - един "неизвестен" гений
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 5917 Коментари: 4 Гласове:
8

Последна промяна: 05.05.2011 22:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg





image





Най-вече е известен с това, че ликът му краси банкнотата от 5 лева.

Въпреки, че съм ценителка на изобразителното изкуство и на мен не ми беше особено известен, освен с лика му на банконотата.

Една от неговите творби съм виждала отдавна "Майките ни ходят винаги в черно", сигурно я е имало по учебниците в школото. Но не е тя най-емблематичната за неговото творчество.

Затова наистина се изненадах днес, когато посетих изложбата "Парите разказват", за която вече писах, за втори път. Първият път в една от залите беше много задушно и не си довърших разглеждането. Но понеже тъй или инак ми е "под ръка" днес доразгледах експозицията. Продължава до 10 май и през почивните дни от 10 до 20 часа. Ако искате да я видите не се пошматквайте, няма много време.

Изложбата е доста интересна - мултимедийна или интерактивна.... няма значение, номерът е, че не е досадно да се гледа.

Да се върна на Иван Милев - докато разглеждах другите експонати, чух характерното щракане на шрайб-проектор, това е една джаджа от близкото минало за възпроизвеждане на диапозитиви.

Загледах се и много се впечалих, наистина - надарен творец!
В някои от картините ми напомни малко за Алфонс Муха, но той си е съвсем самобитен и различен. Определено е бил един от най-модерните ни художници от онова време. А пък злощастната му съдба малко ми напомни Модиляни... Не са странни тези асоциации, в крайна сметка това са художници, сродни души...

Не ми се иска да копирам статии, затова си пуснете търсачка в Уикито, където има биграфията му и няколко негови репродукции.

А това е един друг  линк с много интересни препратки:

http://kjelqzkov.log.bg/article.php?article_id=65190


И искам да завърша с магичния портрет на "Ахинора", жената в която навярно е бил влюбен...





image



А това сега го открих, мисля че най-добре го представя - сайт посветен на Иван Милев:


http://www.libvar.bg/art/milev/index.html










Гласувай:
8



1. trjufelihayver - :P
06.05.2011 02:36
Госпожа Оризова,тази която е била известна и в Монако,нали така :)
цитирай
2. tera - По-скоро Орозова :)
06.05.2011 07:37
Била е мис "Биариц" и мис "Монте Карло", значи е дила доста популярна личност. Говорят, че и Буров често се навъртал по Казанлък заради нея... :)
цитирай
3. gotzageraskov - Едно време имах албум с репродукции на негови картини,
09.05.2011 22:00
но останаха на предишния ми адрес, за съжаление. В същия стил са рисували Николай Райнов и Гео Милев.
цитирай
4. tera - Много интересен художник
10.05.2011 09:21
Колкото за стила - не намирам много сходства с Николай Райнов, чиято изложба гледах като дете на Раковски 125 и бях много впечатлена от станиоловите му чудесии :)
Сега ще потърся като как е рисувал Гео Милев, не съм запозната с творбите му.
Жалко за албума ти.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4652440
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930