Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2009 20:53 - Световноизвестният Тим Улрихс
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 4687 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 01.03.2009 13:41


  до вчера не ми беше хич известен. Интересувам се от изкуство, но някак си съм по на „ти” с класиците, ако мога така да се изразя. Гледала съм и доста модерно изкусто и всякакви щуротии, минаващи за изкуство. Някои са ми допадали, други – не.   Знаех, че е открита нова изложба в СГХГ, но не знаех на кого. Намира се на втория етаж на галерията. В първия момент се зачудих къде съм попаднала. Имаше и професионален фотограф, който снимаше работите, някакъв хаос от шматкащи се хора, но въпреки това реших да я разгледам.   Честно си признавам това е една от най-интересните изложби, които съм виждала. Не само за гледане, а преди всичко за замисляне. Изключително интересен „чешит” с голям размах и талант. Не случайно го наричат един от най-известните концептуални художници на 20 век. Представени са 60 рисунки, колажи и инсталации от колекцията на Роберт Симон. Доколкото разбрах и двамата са присъствали на откриването, жалко че не отидох. Симон казва за Улрихс : „Със своите произведения и със своята дейност той принадлежи към най-харизматичните личности на съвременното изкуство в Германия. Като автодидакт, анархичен и провокативен мислител Улрихс постави под съмнение много пъти не само естетическата рамка на своите творби, но струва ми се и преобърна изкуството като цяло с главата надолу, дори го разтърси безжалостно, за да тръгне по пътя на едно ново разбиране за изкуството.”   Има няколко снимки, на които е Улрихс като „произведение на изкуството”. Слагам го в кавички, въпреки че той даже се е регистрирал под номер 1535 регистъра на образците на районния съд в Хановер, където живее. И с това по закон запазва неповторимостта си като живо произведение на изкуството !?! Трябва да имаш голямо въображение да измислиш нещо подобно – както казах чешит и половина. :)   За работите му – какво да ви разправям, идете по-добре да ги видите. Иначе да разказвам за творбите му е все едно да разсъждавам по темата „Какво е искал да каже автора в това произведение?” - както издевателстваха над нас в училище в часовете по литература. Винаги в такива случаи ми е идело да кажа „Каквото е искал авторът го е казал!” Пък кой какво разбрал – друга работа.   Затова ще ви покажа някои от експонатите, ако ви стане интересно – отидете да видите изложбата, ако не – живи и здрави! :)))


 

image


Улрихс на откриването на изложбата, това отзад пак е Улрихс, но преди повече от 40 години


image


Паваж от глави


image




image


Брадвата  си е направо култова



image



Татуировка на клепач


image


А това пак е Улрихс, на табелата пише "Не мога повече да гледам изкуство" :)



Има още много интересни неща, но не си носих апарата, това намерих в нета. Ако пуснете търсачка с името му ще намерите интересни статии за него. Намерих и едни негови рисунки, които са показани на изложбата. Нещо сладникави ми се виждат, но и такива работи е рисувал :)

imageimageimageimageimage






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. furiika - Жива и здрава да си и ти!
01.03.2009 10:13
Честита Баба Марта!
Много усмивки!
:)))
цитирай
2. tera - O, Furi :)
01.03.2009 10:22
Много постове за мартеници гледам и поздравления всякакви - реших да не се включвам в калабалъка.
Честита и на теб! :)
Едно ми е такова весело и усмихнато и на теб ти го пожелавам! :)))
Хареса ли ти изложбата на Улрихс? Като си прочетох поста ми се стори, че не съм му отдала заслуженото. Но изложбата наистина е много интересна, ама как да "разказваш" изложба ???? :))))))
цитирай
3. furiika - Е, не бъди такава максималистка!:)))
01.03.2009 10:58
Изложбата наистина е страхотна.Няма нужда да разказваш, който има очи и усет, ще го види и разбере!
:))))))
цитирай
4. tera - Furi,
01.03.2009 11:19
добре че те има! Камък ми паднА от сърцето :))))
Изложбата продължава до 22 март - ако имаш възможност не я пропускай :)
цитирай
5. анонимен - !
01.03.2009 19:35
Тера, поздравявам те.Да си румена и засмяна.Теб поне не съм обиждал и няма да ти искам да ми прощаваш.Да питам знаеш ли какво значи конциптуалист?Честно не знам.
Някой път ме кефят такива хрумки,но когато гледаш само това омръзва.Аз в голяма степен съм зрител традиционалист в изобразителното изкуство.По някой път имам и изключения.Гледам и актови картини.
цитирай
6. tera - Здравей, gen,
01.03.2009 22:11
ами означава artist, общо казано, със собствена концепция за изкуството - какво друго? :))
В този случай действително за това става дума - съжалявам, че няма как да го представя пълно в тази светлина.
Трябва да се види - не го хваля напразно. Действително е много интересен и завладяващ. Тук от снимките и текста не може да се усети. Но и идеята на постинга е да провокира хората, които имат вкус към такива неща да го видят. При него не е самоцел и търсене на оригиналност.
Излишно е повече да обяснявам, но на мен много ми хареса.
Поздрави! :)))
цитирай
7. анонимен - !
01.03.2009 22:28
Щом толкоз го хвалиш ще се постарая да го видя .Има път към София моето тяло тези дни.
цитирай
8. tera - Ами виж го -
01.03.2009 22:34
няма да съжаляваш! :)
Не ми се вярва вкусовете ни чак пък толкова да се разминават. Няма значение дали е традиционно или авангардно изкуство - въпросът е във въздействието върху зрителя.
Спирам до тук, да не го прехвалвам, да отидеш с "голямата кошница" и после да кажеш - Абе тая какви ми ги дрОбеше... :)))))
Защото ми се случваало да отида на прехвалена постановка и да чакам 2 часа да стане страхотно, пък то не става и просто свършва. Защото съм отишла с прекалено големи очаквания заради хвалбите :)))
цитирай
9. анонимен - !
01.03.2009 22:39
Ама не се притеснявай от това ,че вкусовете може и да ни се разминат.Като е известно на уважаемата аудитория аз имам изграден вкус към лошото .Аз харесвам брутализма .Ти чувала ли си за този стил.
цитирай
10. анонимен - Чуй това парче.Какво ти е мнението.
01.03.2009 22:41
http://www.youtube.com/watch?v=XYKPyjH2sVQ&feature=related
цитирай
11. tera - Готино е :)
02.03.2009 01:01
Въпреки, че не си падам по 'lonely days" :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653097
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930