Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2008 11:10 - Модерен или класически балет
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 10588 Коментари: 16 Гласове:
0

Последна промяна: 01.10.2008 13:26



image



Препрочетох си поста и се засрамих от себе си... Sorry, във времена когато хората се вълнуват от цената на природния газ, от повишението на цените на парното и още по-следващо повишение веднага след Нова година, аз съм седнала да се чудя на кой вид балет да отдам предпочитание... Shame on me! Вече се засрамих - така че, продължавам нататък ... :)

Естествено отговорът е – и двете, но под впечатленията от италианския балет предния ден, началото на гала-спектакълът на „Звездите на руския балет” ми се видя малко постно. Пачки, палци, фуетета,  – позната история. Италианците от "Aterballettoме поразиха с въображението и необичайната трактовка на вечната любовна история на Ромео и Жулиета. Имаше толкова много изненади, че не може да не си заинтригуван и съпричастен през цялото време. Докато тука – откъси от известни и не толкова балетни произведения и то пред декор от две бели завеси. Можеше някой сценограф малко или много да поразвихри въображение и да придаде известна празничност на атмосферата. Но не би.   Това ми е само първото впечатление обаче. После нещата коренно се промениха и това, което мога сега да кажа е, че спектакълът действително беше фантастичен и зала 1 на НДК се пукаше по шевовете. Всъщност исках да попитам дали сред присъстващите към 4000 души е имало и някой блогър?  Ей така от любопитство питам.   Спектакълът е част от културните събития в рамките на Годината на руската култура. На сцената бяха големи имена от балета, като Татяна Чернобровкина, Елена Андриенко, Дмитрий Забабурин, Айдар Ахметов, Владимир Непорожний и много други. Общо 14 солисти и кордебалет. И тези 20 души успяха за два часа да ни пренесат в един друг вълшебен свят – този на голямото изкуство. Руската балетна школа има изключителни традиции – много преди чичко Ленин, така че няма общо с „постиженията на Партията”. Историята на Большой театр започва през далечната 1776 година. Нищо чудно, че с тази над 230 годишна история, той е синоним на изключително балетно майсторство и професионализъм. Това, което забелязах е плавната „мекота”, с която танцуват балетистите, все едно нямат стави. А това е плод не само на талант, но също и на много труд и изключително себеотдаване. Няма какво повече да ги хваля, който иска ще намери начин да ги види. Току-виж някой ме заподозрял в пристрастност.   За мен няма никакво значение, а и не би трябвало да им,а от каква националност са артистите – било италианци, руснаци, българи или каквито и да било други. Изкуството няма националност, то е над всичко това, а и е също над много други неща, защото задоволява една изконна човешка потребност – да се наслаждава на красотата и да се чувства щастлив.   В шоуспектакъла видяхме от една страна доста популярни „парчета’” - па дьо дьо от балета "Лебедово езеро", сцена от балета "Спартак" на Хачатурян, взривяващ фрагмент от балета „Кармен” и не по-малко пламенно изпълнение на гран па от балета „Дон Кихот”. Но също така и непознати не само за мен, но и предполагам за голяма част от публиката – па дьо дьо от"Дъщерята на Фараона" от Ц.Пуни, Адажието на Малер ,едно невероятно изпълнение на Фарух Рузиматов по музика на индийски композитори „Бахти” и хореография на Морис Бежар, адажио от балета „мадам Бовари” от Рахманинов и др.   И не ставаше дума само за класически балет както предполагах, защото присъстваше в някои от изпълненията много модерна хореография, което обогати пищността на спектакъла. Да се върна на заглавието – може би това беше разковничето за такъв гала- спектакъл – съчетаването на класическия и модерен танц допринесе за изключително високото качество на спектакъла и остави публиката със затаен дъх за близо два часа. И за да не съм голословна , ако сте пропуснали да го видите, насладете се поне на красивите снимки, а е възможно и да има запис по БНТ. 
Приятно гледане! :)
 



image





image





image






image






image















Тагове:   балет,   модерен,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fenris - ей безсрамнице
01.10.2008 13:30
защо ме дразниш, на това не успях да отидя!:)))))
Поздрави за страхотният постинг!
цитирай
2. tera - Айде сега -
01.10.2008 15:46
в първият абзац надълго и широко обяснявам защо и колко се срамувам, а ти - безсрамница ??? :)))))

А защо не отиде, нали пуснах анонс - ами, четете, бе хора!!! Наистина си заслужаваше, а и беше достатъчно дълъг спектакълът, за да ти напълни душата. Не да останеш с някакво чувство на неудовлетвореност, ако завърши "незавършено".

Сигурно ще го дават по Канал 1 в обозримото бъдеще, гледай да не го изпуснеш. Между другото не знаех, че си фен на балета. Вчера залата беше наистина пълна до дупка, имаше и много младежи, което е гот. Майтапът е, че след антракта повечето от "поканените" се ометоха, явно само протоколно са го посетили и после - по кръчмите сигурно. Но феновете останахме - добре че сме налице да пълним залите и да аплодираме. Иначе изкуството без нас ще загине :)
цитирай
3. fenris - фен съм
02.10.2008 08:04
на приятните и красивите неща, аз и на театър и оперета ходя, много съм обаче взискателен! Иначе ще следя по телевизията, макр балета да го предпочитам на живо, на телевизия някак си се губи тръпката много!
цитирай
4. anlov - Ох, ами аз да се изповядам тук,
06.10.2008 02:41
че с балета имам само едно общо нещо: най-голямата ми любов в гимназията беше балерина. Ако можех да го харесам това изкуство, трябваше да го направя тогава; сега вече за мен е фатално късно:)(:

Иначе - както винаги, ревюто ти е чудесно!
цитирай
5. furiika - Всепризната е руската балетна школа!
06.10.2008 04:52
Неповторима, бих казала!
Харесвам и модерния балет, но нали съм си традиционалистка...
Поздрав!
:)))
цитирай
6. tera - :)
06.10.2008 11:26
anlov - никога за нищо не е късно :) Изкуството си е много хубаво! Любимото ми предаване е "Мислят си, че могат да танцуват" то TV2. Дават го всяка вечер от 21.00 часа, пробвай някоя вечер може и да ти хареса, защото не е точно балет. Само жена ти да не се изненада прекалено и да си навлечеш куп подозрения ... :)))

Furi - айде сега пък - традиционалистка ?!? Като ти чета вицовете, не бих се изразила точно така :))))
цитирай
7. anlov - А ти,
06.10.2008 22:35
ти обичаш ли да танцуваш?

Аз, ако ме учи някой, трудно нагаждам стъпките, но иначе страшно си падам по импровизациите. Преди време по дискотеките някои нежни създания идваха специално да се запознават с мен, понеже много им допадало как диво съм щуреел по дансинга. Като го казвам на жена ми сега, тя все не иска да повярва. Обича да пее (пада си много по операта и оперетата), но не обича хич да танцува, затова не мога да правя вече старите изпълнения. Кефя се, като я карам отвреме-навреме да извие зноен глас на някоя стара класика:)
цитирай
8. tera - Обичам да, много съм добра :)
07.10.2008 08:59
Казвали са ми го. Но не мога да пея хич.
Гледам, че сте си паснали с жена ти - тя пее, ти дансиш - живот си живеете :)
Да илядите ви пожелавам! :)))
цитирай
9. anlov - Ние, добрите, трябва да сме се сблъсквали някъде по барове и дискотеки:)
09.10.2008 10:52
А иначе аз сега танцувам повече около бебето, което се оказа по-гласовито и от майка си и напоследък не й дава много възможности да се изяви.:)
цитирай
10. tera - Няма начин :)
09.10.2008 10:58
By the way - вчера беше финалът на любимото ми танцувално шоу. Направо - pure pleasure!!! Страхотно ниво, а пък и като за край - "преговориха" най-доброто! Жалко, че тук хората много не се интересуват от това - с колко хора съм говорила и препоръчвала, предпочитат си "Дансинг старс", Биг -брадъри, Сървайвъри и прочее глупотевини. Жалко, че нямат очи за красивото, при това на много високо ниво ... :((((
цитирай
11. glarus - Много
11.10.2008 20:12
хубав пост си написала. Възхитителен!!!
Поздрави!
цитирай
12. tera - Благодаря, glarus :)
13.10.2008 08:58
Ама не ме четкай така, че ще взема да продължа да пиша ! :)))
Тамън ми беше дошъл акълът в главата да взема да престана и ти - "Възхитителен!!!"
Шегувам се! :)
Прекрасна седмица ти желая! :)))
цитирай
13. waterlily - И аз ги пропуснах тази година. :(( ...
17.10.2008 16:55
И аз ги пропуснах тази година. :(( Мисля, че последно гледах Анастасия Волочкова в "Баядерка." Всъщност последният спектакъл, който гледах беше "Зорба гъркът", но в него няма руско участие.
При мен проблем е намирането на подходяща компания за такива "мероприятия." Вече съм решила да си ходя сама - няма смисъл да изтормозвам приятелите си... ;))
цитирай
14. tera - Като ти се прави нещо -
17.10.2008 17:12
просто го правиш, не е необходимо да навиваш никого. За какво да вземеш някой, който ще пъшка и ще се върти през цялото време, защото не му е интересно :)
цитирай
15. waterlily - Така е :))
17.10.2008 17:17
Така е :)) Имало е случай и на заспиване, макар че човекът уж беше ценител!
цитирай
16. tera - Сигурно
17.10.2008 17:20
по-скоро на теб ти е бил "ценител", а не на балета. Преуморила си човека с много култура, това е :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4655502
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930