Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2008 15:57 - Френският мим
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 2902 Коментари: 9 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Поканих ви на разходка в нощта на музеите, не знам колко души са се възползвали, но пък ние я запълнихме до дупка програмата. Най-фантастичното преживяване беше френският мим, който танцуваше върху фасадата на Галерията за чуждестранно изкуство, може и да сте видели нещо по новините, разбрах че са дали минутка-две.

Но да караме наред. Първо открихме вечерта в Археологическия музей. За мой срам отдавна не бях влизала там, въпреки че минавам покрай него ежедневно. Така че чак сега зърнах златният венец и главата на Севт. Тази глава е невероятна, дело е на някой изключително талантлив скулптор. Направо е като жива. Фактически тя най-много ме впечатли в музея, въпреки че има доста интересни неща.

 

После  в Градската галерия на концерт на Софийски солисти и една много млада и талантлива цигуларка Илиана Петрова. В галерията продължава изложбата на Пиер и Жил до 6 юни. После – бегом до Художествената галерия. Точно обсъждахме с една приятелка, че сигурно в Археологическия музей сигурно за цяла година не е имало толкова посещаемост, колкото народ се беше изсипал там вечерта. Същата картинка беше и в Художествената галерия. „Мен ме радва, че толкова хора са проявили интерес” – казвам. „Мен ме и радва, и изнервя – отговаря тя – Даже повече ме изнервя”.  А пък как скърца паркетът в тази галерия, чак не е истина! И този народ трополи като стадо бизони в сухо стърнище! Постоянната експозиция ми е до болка позната, така че наблегнах на изложбата на Асен Нейков – глави на прочути люде, предимно италианци защото е живял там дълги години и един уникален шах- правил го е специално за подарък на Георги Димитров. Но е направо страхотен. Топовете са слонове, царят седнал на трон, но царицата права – така и се пада, нали е много мобилна и властна.

После бърз набег в галерията на Художествената академия, нещо не ни задържа интереса и после попаднахме точно, където ни беше мястото – в Галерията за чуждестранно изкуство. Долу в зала Рьорих – пантомима в памет на Марсел Марсо. Не хванахме началото и не знам името на трупата, но бяха много сладки и талантливи момичета и момчета. Голямо удоволствие ми доставиха. След това ни евакуираха през задния вход, иначе цялата сграда е била опразнена още в 21.30, за да се загаси осветлението заради шоуто на фасадата. След няма и пет минути светнаха прожекторите и на дясната кула се появи мимът. Бях забравила в музея да си изключа апарата и батерията ми се беше изтощила, така че не снимах и по-добре, можех спокойно да се насладя на шоуто. Снимките са на Велко Ангелов.

А мимът е наистина невероятен, жалко че фотографът не го е заснел на въжето или пък когато в поза”паяк” подскачаше по фасадата под музиката на „Кармен” от Бизе. Даже се изживяваше като тореадор. Ето няколко снимки да придобиете представа, но усещането няма как да ви предам. Но само с една дума – невероятно!


image


image


image


image


image


image

Ето тук танцува в "Кармен". Беше изключително наелектризиращо и завладяващо.





Тагове:   мим,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. avangardi - Завиждам за преживяното с това
19.05.2008 16:57
много красиво и трудно изкуство.
Поздрави, приятелко мила!
цитирай
2. tera - Много беше хубаво :)
19.05.2008 17:10
Но няма как да се опише трябва да се види. Като го гледах се сетих за Жан-Мишел Жар и концертите му на открито с ефектите. Не съм била. но май нещо съм виждала по телевизията.
И това беше нещо такова, не буквално, но допир с едно наистина голямо изкуство.
Поздрави и на теб! :)
цитирай
3. anlov - Ти си направо родена за Париж и Виена,
19.05.2008 18:53
ама засега ще чофкаш по нещичко тук:)

Това с мима е било верно жестоко!!!
цитирай
4. tera - По този случай ме хвана яд,
20.05.2008 11:35
че не владея добре поетично-лиричните суперлативи, не ми се отдава този тип изказ и затова не можах да пресъздам цялостното въздействие на спектакъла. Но както и да бях опитала, друго си е да го види човек. :)
цитирай
5. natali60 - Голяма наслада
24.05.2008 07:49
и празник за душата е било!
Поздрави!!! :)))
цитирай
6. tera - Това
26.05.2008 10:48
беше едно от нещата, за които четем че се случват по света или ги гледаме по телевизията. Сигурно затова се впечатлих толкова, ако бях в Париж може би нямаше чак толкова да се въодушевя. Но беше много красиво и завладяващо наистина.
Приятен ден! :)))
цитирай
7. eleni - чудни снимки си направила:)
27.05.2008 12:26
човекът беше наистина добър, а покрай него доста хора разбраха, че в София има Галерия за чуждестранно изкуство;)
цитирай
8. tera - Снимките не са мои, а на Велко Ангелов,
27.05.2008 12:30
написала съм го, но може би си го пропуснала. А това за Галерията е вярно - сума хора, живеещи в София от години, даже и родени тук не я знаят. Но пък вече я научиха :)
цитирай
9. eleni - да, пропуснала съм, извинявам се за което:)
27.05.2008 12:37
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648290
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031