Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2008 19:04 - Мерилин Монро ...и ... Черноморските градини
Автор: tera Категория: Изкуство   
Прочетен: 11523 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 11.02.2008 09:49




image




Успях най-накрая да посетя изложбите в Националната галерия за чуждестранно изкуство и причината да пиша това е, че двете изложби приключват на 15 януари. Така че последната възможност за ценителите е следващия понеделник.

 

България е първата страна, в която се представят всичките 70 снимки от фотоизложбата "Мерилин Монро и Америка през 60-те години". Радостта си от този факт изразява техният автор - именитият американски фотограф Лорънс Шилър /1936/. В Ню Йорк са показани 15 фотоса, в Мюнхен - 20, в Пекин - 25. 

Между тях са фотоси на бележити фигури от политиката и културата като Мерилин Монро, Ричард Никсън, Джо ди Маджо, Бъстър Кийтън, Бети Дейвис, Лий Харви Осуалд, Робърт Кенеди, Пол Нюмън и Робърт Редфорд, Мохамед Али и Флойд Патерсън, Барбара Стрейзанд, Уолт Дисни, Джон Кенеди, Мартин Лутър Кинг, София Лорен и Карло Понти, последният затворник от Алкатрас, Денис Хопър, Клинт Истууд, Джеймс Стюърт и Спенсър Трейси, Джеймс Ърл Джоунс, Алфред Хичкок.

След София експозицията ще бъде представена в Хонконг, Залцбург и Москва. Фотосите са избрани сред близо 10 хил. творби на Лорънс Шилър. Това са снимките на фотограф, който е имал шанса да бъде на точното място в точното време, през един от най-бурните периоди в американската история, отбелязват
организаторите. Тогава не се мислех за творец, както сега. Бях работник и
тичах от събитие на събитие. Фотографията не ми беше професия, а начин на живот. Пътувах из цяла Америка - първо по поръчка на чуждестранни списания като "Пари мач", "Сънди таймс", "Щерн", разказва Лорънс Шилър. 


Другата изложба, представена в непосредствена близост с първата, е изложбата „Архитектурата на Норман Фостър", който представя и проекта си  „Черноморски градини".

Над 30 макета, фотографии, скици и видео-изображения на реализирани и планирани авангардни архитектурни проекти на един от най-успешните световни архитекти Норман Фостър са събрани в експозицията.

Сред експонатите от софийската изложба е и макет на проекта „Черноморски градини" в България, който предвижда изграждане на курорт с нулеви въглеродни емисии, състоящ се от сгради, разпръснати по хълмовете върху площ от 220 хектара, в близост до Бяла.
В курорта се предвижда да няма никакви автомобили.
В него ще бъде запазен съществуващия релеф и растителност и ще бъде осигурена допълнителна енергия за нуждите му, която ще се произвежда от биомаса.
Стилът на единичните сгради, разпределени в групи, ще е близък до традиционната българска архитектура.
Едни от най-популярните проекти на екипа на Норман Фостър са обновеният стадион „Уембли" в Лондон, куполът на Райхстага в Берлин, летището в Хонконг.



Използвани са материали от dir.bg.



image



 

 

image








Тагове:   Мерилин,   монро,


Гласувай:
1



1. анонимен - Мисля си, че никога няма да се нап...
09.01.2008 19:38
Мисля си,че никога няма да се направи нещо от голям световно известен архитект в България ,защото ние не обичаме и не признаваме личностите.Не само чужденците, но и българите.Така ,че само можем да се мечтаем .Например Жорж Папазов ,кажи ми нещо за него ,след като се интересуваш от картини.Не отваряй Гугъл или някоя друга търсачка. Това сме си ний ,не признаваме авторитети.Защо го пиша това? Представи се, че се направят поредица от проекти на световно известни архитекти по черноморието.Само за това някой ще идва у нас.И колко хубаво ще е.Това са мечти на един мечтател.От десет и повече години не ми е стъпвал кракът на морето.Яд ме е за ужасът, който е сътворен там.Няма я вече романтиката, липсва дивото на природата.За това утре ще си обиколя родната Средна гора.Те секачите и нея унищожиха.Но нейсе тя няма да се предаде.
цитирай
2. tera - Нали
09.01.2008 20:45
знаеш, че не лъжа ?)
Нищо не знам за Жорж Папазов, пуснах търсачка и установих, че има галерия на негово име в Пловдив.

Е, и? Казвам и споделям нещата , които зная.
Както се казва "Аз знам, че, нищо не знам, но вие и това не знаете!": )

А ако погледнем глобално - вече си има някакви закономерности по които си вървят нещата, независимо дали ни харесват или не. Пък на мен друго ми е странно - как в този измислен блогърски свят, където нищо реално не ти зависи, как много малко хора се осмеляват да пртиводействат на нещата, които не им харесват?Правила съм го доста пъти, не защото наивно съм смятала че ще ги променя с вълшебната пръчка. А просто защото смятам, че човек ако има позиция трябва да я отстоява навсякъде - първо в реалния живот естествено и после навсякъде, където сметне за необходимо.

Достатъчно ясна ли бях? :)
цитирай
3. анонимен - Жорж Папазов е представител на П...
09.01.2008 21:37
Жорж Папазов е представител на Парижката школа.Това са художници ,които са рисували от началото на миналия век до към втората световна война.Той е първия ,който е измислил абстрактния сюрреализъм.Макар Хуан Миро да е по известен от него в този стил на изобразителното изкуство .За мен много любим художник.Сега се мъча да открия в Прага където е учил къде точно живял и учил.Имам и сантимент към Прага където миналата година бях.А блоговте са интересен феномен .В потвърждение на твоите мисли за противодействието, точно сега BgLog съм в полемика.Но в реалният свят ако имаш собствено мнение или позиция те отхвърлят и почваш да се занимаваш със скулптура или рисуваш или четеш блоговете на избрани блогъри, много ми харесва тази дума.Е може и с други неща да се занимава човек.Но винаги стига до заключението ,че "Аз знам, че, нищо не знам, но вие и това не знаете!"
цитирай
4. tera - Опааа,
09.01.2008 22:16
засукваш по го килифарски :)
Естествено, че мога да с изразя много по-изискано, но не искам. Това е една от причините да съм тука - да си говоря с разни непознати хора по непретенциозен начин и хич да не ми пука от това!

Не съм съгласна, че ако имаш собствено мнение в реалния свят те отхвърлят. Номерът е да ги накараш да се съобразяват с теб, да зависят от теб, работата да зависи от теб! И как тогава ще те отхвърлят - просто не им стиска. Като им теглиш една майна, естествено че няма да пропадне света, но бая зор ще видят да се справят със ситуацията. Аз на тая вълна ги работя, защото ако си знае човек възможностите няма да ги остави да се ебават с него.
Свят широк, море голямо, риба много...
цитирай
5. анонимен - Не знам как е по килифарски. Но ако е ...
09.01.2008 22:29
Не знам как е по килифарски .Но ако е нещо което е неразбираемо то е от ракията.Тя е виновна .Защо като като изпиеш няколко и даже и Мерилин Монро не забелязваш.Лека нощ .И да видиш изложбата на Стоян Цанев и на тримата Ивановци.Може и снимки да качиш.
Чао!
цитирай
6. danailpetrov - на мен
16.01.2008 13:00
обаче ми поискаха пари на входа и се върнах
цитирай
7. tera - Ами
16.01.2008 13:41
вече навсякъде искат пари :)

В поста за испанските майстори бях писала, че понеделник е вход свободен. Затова тук не го писах да не повтарям едно и също.
Така че има още два понеделника до края на месеца, когато не искат пари.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4655382
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930