Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2012 15:16 - Искате ли да видите тефтерчето на Васил Левски на живо?
Автор: tera Категория: История   
Прочетен: 3800 Коментари: 8 Гласове:
6

Последна промяна: 10.06.2012 21:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg





Сигурна съм, че на много хора не им дреме за това тефтерче, но пък има и други, които се интересуват.

Поне аз ги видях днес, когато посетих Деня на отворените врати в Парламента. Имаше доста хора, сигурно и сега има.

Направих снимки, така че за тези, които не са от София и ако има интерес, мога да ги пусна в близките дни.

Отначало беше пусната за достъп само едната зала - Клуб на народния представител или нещо подобно, където е изложбата за Левски и отзад фоайето. Разгледах, извъртях се по квадрата на коридорите, ама нещо ми липсва... Сложили бяха ограждения да не се ходи нагоре по етажите. Виждам една служителка и я питам:
- Добре, само това ли е отворено за разглеждане?
- Да - отговаря ми тя, - заради изложбата за Левски е. Нагоре са административни помещения.

С други думи - какво още искате да гледате. Това не ви ли стига, пак бъдете благодарни, че изобщо сме ви пуснали!?! Не го каза, но точно така прозвуча.

- Ами Парламентарната зала? - питам
- Не, тя не е отворена днес за посетители.
- Хубава работа - казвам й аз. - Когато бях в Лондон, влязох да разгледам тяхната парламентарна зала. Имаше си процедура и ни пуснаха дори по време на заседание.

Тук да отбележа - в Лондонския парламент си има места специално отредени за публика, които са на балкон и зад стъкло. Минават се мерки за сигурност, снимат те, слагат ти снимка с баджа на врата и пр. Така че по никакъв начин посетителите не смущават работата, даже предполагам, че от залата почти не се и виждат, защото наблюдават доста отвисоко. Не примерно като от балкона на нашето Народно събрание.

Тогава служителката любезно ми обяснява, че също и в нашия парламент се допускат граждани, но процедурата явно е доста по-тегава от британската. Трябва пИсмо да напишеш, кое точно заседание искаш да посетиш от сряда до петък, за да ти се разреши еднократен достъп до Светая Светих! Благодарих й за любезността и си продължих с моите занимания - сиреч да си щракам снимки на каквото ме е заинтригувало.

Точно с това се занимавах, когато тя пак идва, казва ми, че ме е търсила, защото имало разрешен достъп до парламентарната зала. Явно е имало и други любознателни като мен, които не могат да си представят, че след като има Ден на Отворени врати не може да се влезе точно в тази зала, заради която де факто е построено това Народно събрание!!!  (тази дефиниция ми допада повече от Парламент!).

– Значи, може и да ги стигнем британците ... - отбелязвам, като имам предвид, че все пак достъпът е разрешен.

Нищо не ми отговори, само се поусмихна.

Та така, ако искате - идете днес, имате още време до 17 часа.

Когато се прибирах, се заприказвах пред асансьора с един съсед от блока. Знам го още от ученик, когато продаваше зеленчуци на пазара. Сега е станал "зеленчуков бос" и държи няколко сергии на същия този пазар, менижира ги, демек си е развил потенциала. Говорим си за бизнеса със зарзавати. Между другото му казвам:

- Има днес Ден на Отворените врати в Парламента...
– И какво? - поглежда ме изпитателно той.
- Ами там е тефтерчето на Левски... Интересно е.
- Да, бе... Прибирам се, режа си салата от домати и една ракийка...
- И после си дремваш ...  - допълвам аз.


Мммм, тъй..... Дремва си народът, туй е положението, както обикновено...


Направо да му се чудиш на ентусиазма на Левски да го буди този народ, ей го на - след толкова много години - пак дреме...









Гласувай:
8



1. elinora - На живо няма как да го видя днес тефтерчето,
10.06.2012 16:11
ама ако публикуваш снимките тук, ще ми бъде много интересно.
Предполагам на всички ще им е интересно. Давай!
цитирай
2. tera - ok :)
10.06.2012 16:17
Но няма да е днес, че имам много други работи за вършене, а качването на снимки си е бая тегава история.

Написах поста като анонс за тези, които могат да отидат и да го направят. Разбира се, че ще кача снимките, само ми трябва малко време. :)

цитирай
3. ka4ak - Сигурно все пак са ми прочели писмото!:)))
10.06.2012 17:38
27. ka4ak - Тъй като едното от писмата,бе до комисията която работи закона за държавния служител,бях поръчал на куриерската служба,да я уведомят!
16.03 21:48
Предполагам,че не са написали :
До парламентарната комисия по бюджет и финанси
а може би:
До законодателната комисия
и за това получих следния отговор:
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
НАРОДНО СЪБРАНИЕ
N ПГ-2194-Б-38
София,14.03.2012г.
/Моля,цитирайте при отговор/
Уважаеми господин Качаклиев,
По повод Вашето отвоено писмо Ви уведомяваме,че в
Народното събрание няма Законодателна комисия.Съгласно чл.87 от
Конституцията на Република България право на законодателна
инициатива имат всеки народен представител и Министерския съвет.
Постоянните парламентарни комисии само подпомагат Народното
събрание при обсъждането и приемането на вече внесените
законопроекти.
Гражданите могат да предоставят своите предложения за
усъвършенстване на действащото законодателство на народен
представител от техния избирателен район или на съответните ресорни
министри.

НАЧАЛНИК НА КАБИНЕТА
НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ:подпис
ЕВГЕНИЯ ИЛИЕВА

Благодарен съм,за бързия отговор!
цитирай
4. tera - Абе, ка4ак,
10.06.2012 18:59
какво общо има това писмо с поста ми?

цитирай
5. ka4ak - E,как какво?!
10.06.2012 19:11
Нали е за държавния служител,пък забелязах,че на острова,нямат конституция,а и един закон,го дебатират 124години и че прочутите им английски ливади,ставали,след 200 години,косене и поливане!!!:)))
цитирай
6. tera - Да бе,
10.06.2012 19:19
онея адски са го закъсали без този закон...

Виж ми последния пост.
цитирай
7. bale22 - Не знам за тефтерчето на Левски,
11.06.2012 00:36
но нашият старшина в казармата си лепеше в една тетрадка снимки на голи жени.
цитирай
8. tera - @7
11.06.2012 09:52
Без коментар
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4659039
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930