Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2012 22:57 - Как циганите помогнаха на баща ми...
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 9302 Коментари: 25 Гласове:
12

Последна промяна: 09.10.2012 15:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg






Не знаех точно този аспект от историята на случката.

Когато баща ми паднал на пътя и си счупил крака, естествено че започнал да вика за помощ.

Там пътят е доста оживен и минават постоянно коли, но въпреки това нито една кола не се е озовала на виковете му. Просто го подминавали...

Лежи възрастен човек на пътя със супен крак и вика, но няма кой да го чуе... И на никой не му се занимава да си създава проблеми.

Ами нали, ако спре, ще трябва да го качи, да го закара до болница. Или пък да вика линейка. Мани-мани, сложна работа, я по-добре да го подмине, пък някой друг да му бере гайлето, дет" се вика...

Обаче този човек няма никакъв друг избор освен да продължи да вика за помощ, защото нито може да стане, нито може да ходи.

Виковете му все пак са били дочути от наши мургави сънародници - цигани или роми, все тая, които работели на някакъв строителен обект наблизо. Те ВСЕ ПАК са отишли да видят какво се случва, а не са си направили оглушки, както преминаващите наши немургави сънародници в колите си.

За късмет, ако изобщо може да има доза късмет във всичко случващо се до момента, минава линейка и циганите я спират. Въпросната линейка качва баща ми и го кара в болница.

Сега да сме наясно -  всеки може да си прави всякакви изводи от тази ситуация.

Обаче, ако решите да коментирате, спазвайте приличен тон, защото ще трия всякакви гадни и расистки коментари.






Гласувай:
12



1. rossi9 - Тера, това е огромен късмет. Да б...
08.10.2012 23:09
Тера, това е огромен късмет.
Да бъдем толерантни към циганите, понякога не е лесно - но не желая да се включвам в жабешкия хор, дето ги оплюва и изкарва привилегирован етнос.
Да бъдем Човеци - на думи е лесно!
Бързо възстановяване на баща ти!
цитирай
2. анонимен - trjabva li da se slu4vat takiva neshta za da se razbirame po-dobre_?
08.10.2012 23:11
.....
цитирай
3. анонимен - Aми аз съм българка...
08.10.2012 23:15
но си по някакво стечение на обстоятелствата съм има досег с цигани...
ами какво да ви кажа,те са запазили човечността си в много по-голяма
степен от нас,българите,а пък как само държат на семействата си,на рода си....
ние в това отношение тотално издишаме...
Така,че никак не ме учудва това,което се е случило.
Учудва ме друго,къде отиде човечността и чувството на съпричастност у нас,
българите,положението е просто отчайващо:((((
Може да ме плюят на расистка основа колкото искат,ама бая лошотия съм видяла
от нашите,българите,не ми се влиза в подробности-грозни истории-само не мога да разбера откъде произлиза израза"хубава работа,ама циганска",след като ние по
безчувственост сме ги задминали в пъти:DD
А пък злобата и завистта от това ,че някой е преуспял направо ще ни затрие като нация..как беше "я не сакам на мен да ми е добре,сакам на Вуте да му е зле."тази
максима важи в пълна сила при нас...
цитирай
4. tera - rossi,
08.10.2012 23:19
както стана дума и в поста, аз не обобщавам - просто давам конкретна реална случка за размисъл.
Това с линейката наистина е малко странно, как точно тогава се е мернала там. Но все пак единствените отзовали се на виковете му са били циганите, за съжаление, друг не се е решил да си троши рахатлъка заради виещ от болка възрастен човек на пътя...
цитирай
5. tera - @2
08.10.2012 23:20
Няма такова нещо като трябва или не трябва.
Нещата просто се случват.
цитирай
6. tera - hloris,
08.10.2012 23:26
мен ме е обирал циганин посред бял ден на пъпа на София и изпаднах в тотален потрес!
Не слагам всички под един знаменател, цитирам една конкретна случка без да обобщавам.
Идеята ми е, защо от всичките тези коли НИКОЙ не е спрял?!?
Хората не ги деля по цвят и етнос. Работя служебно с много индийци - и те са "от боята", въпреки че са водещи ИТ специалисти в случая.
Говоря за това, че всеки може да прояви доброта и съчувствие към ближните си, независимо от цвета на тена или социалното положение.
Мисля, че повече търпимост и толерантност следва да има. Както и доброта, но тази дума вече май е напълно девалвирала в наше време...
цитирай
7. vmir - Случката е напълно вярна. Има много подобни, а най-известната от тях е описана
09.10.2012 00:33
в Библията, където в ролята на циганина е добрият самарянин. Да поясня, че за юдеите тогава да си самарянин е било като да си циганин днес.

Циганите наистина са спасили баща ти и не ти правят чест кавичките в заглавието.
цитирай
8. krassko - Много си деликатна
09.10.2012 11:09
и пропускаш да кажеш, че са му отарашили джобовете.
цитирай
9. lostov - Хм...
09.10.2012 11:23
кара ме да се замисля.. че колкото и да не ги обичам.. и те са хора в крайна сметка...
цитирай
10. ka4ak - Бих ти изтрил поста,защото това не е благодарност!!!:(((
09.10.2012 11:27
"Сега да сме наясно - всеки може да си прави всякакви изводи от тази ситуация.

Обаче, ако решите да коментирате, спазвайте приличен тон, защото ще трия всякакви гадни и расистки коментари."

А типично расистки пост,според мен!:(
цитирай
11. tera - krassko,
09.10.2012 12:21
колкото и да ти е странно - не са го отарашили.
цитирай
12. tera - ка4ак - какво те прихваща?
09.10.2012 12:24
Нищо расистко няма в поста, дори и думата "цигани". Защото според мен да ги назовавам роми като някакъв ефемизъм е смешно.
Май не четеш внимателно - не искам расистки коментари, това ли е расизъм?
цитирай
13. анонимен - Ако това е цялата история защо спасили е с кавички?
09.10.2012 12:41
Хората трябва да се оценяват по делата и то само за конкретната ситуация.(както някой беше казал някога -не бива а приори да се смята някой за честен защото може при слаб контрол да краде)Другия аспект-много ,да ги наречем ,,субекти"като се качат в колите си престават до голяма степен да се държат като хора и за щастие често получават много болезнени уроци в травматологии и дори погребвайки близки.
цитирай
14. vmir - Моля те, махни кавичките в заглавието, защото създават впечатление, че циганите са
09.10.2012 12:45
направили нещо лошо или даже обратно на спасяване. Не е честно така.
цитирай
15. tera - Поради големия читателски интерес към кавичките,
09.10.2012 15:13
направо сменям думата.
цитирай
16. ka4ak - 12. tera - ка4ак - какво те прихваща? Това че си те обичам,не ме освобождава от отговорност!:)))
09.10.2012 17:21
tera написа:
Нищо расистко няма в поста, дори и думата "цигани". Защото според мен да ги назовавам роми като някакъв ефемизъм е смешно.
Май не четеш внимателно - не искам расистки коментари, това ли е расизъм?

Това че махна кавичките е положително,но аз чета и между редовете и определено си е изказване от времето на КУ КЛУКС КЛАН,а пък благодарност!???,през крив макарон!:(
цитирай
17. bulgarianation - На доброто
09.10.2012 17:38
какво може да се каже,освен че е добро.

Горко на ония които смятат злото за добро и доброто за зло!!!!

цитирай
18. nekov - №3
09.10.2012 19:41
...ти явно живееш в паралелно измерение. В тая държава над 90% от престъпленията, включително най-гнесните и зверските, се извършват от цигани и това го знаят и малките деца.
Ситуацията е изключително лесно обяснима:
1. Това са били работещи цигани, т.е. свестни или сравнително свестни.
2. Като всички цигани те са мързеливи - а случката им е дала удобна възможност да кръшнат от работа поне за половин час, за да помогнат на пострадалия.

Толкова - само доста наивен човек не би разбрал мотивите на тяхната "съпричастност".
цитирай
19. pumona - и аз имам преживявания насред пътя в 20 часа!
09.10.2012 20:17
Само един бус откликна на махането ми за помощ!
А как се уплаших, като видях дузината вътрееее - сите ухилени и готови да помагат - само дето беше препълнено автомобилчето. отказах, но те бяха единствените. по-късно се обадих на приятели, за да дойдат и да ме приберат...
цитирай
20. vmir - 15. tera - Поради големия читателски интерес към кавичките,
09.10.2012 20:24
tera написа:
направо сменям думата.


Благодаря, така вече е ОК.
цитирай
21. svoboda64 - Проблемът е "никакъв" точно
09.10.2012 22:07
Хората се дялат по признак "хора и нехора". Често наричам, съвсем любвеобилно децата, които обучавам, "проекто-хора" :) Обаче, често "проекто-хората" в нашиге "изтънчени представи за нещата" се оказват "истинските хора" или "точните" хора :)))

Циганите, за разлика от нас, българите, са запазили "автентичността" си (това, за което ги "мразим", защото тя има много нелицеприятни изрази!) Но за това... да ти помогнат, наистина когато имаш нужда от това.... са ненадминати! Защото са Души, макар и "необработени", А може би точно това им е "достойнството" :))))))
цитирай
22. tera - ka4ak,
09.10.2012 22:18
изглежда нищо не четеш, не само между редовете, а само слушаш гласовете в главата си!
Иначе няма как да правиш такива асоциации.
цитирай
23. tera - nekov,
09.10.2012 22:23
изобщо не съм съгласна, че това им е било повод да си кръшнат от работата!
Що за човек изобщо може да си го помисли, не разбирам.
Това е сигурно и оправданието на всички останали, които не са спрели - защото са били супер, мега заети с "работата си" и могат да оставят някой да пукне на пътя, защото много им се е приработило точно в този момент.
Казах, че ще трия расистки изказвания, но все пак те пуснах да си поразсъждаваш.
Живей си в мизантропията.
цитирай
24. darktales - А типично расистки пост, според ...
10.10.2012 03:19
ka4ak написа:
А типично расистки пост,според мен!:(


Още по-типично е как почти никой не може да разбере защо е расистки.
цитирай
25. lightsaber123 - Принципно не ги мразя
10.10.2012 19:07
Обаче...
Трябва да има равнопоставеност пред закона на всички, които живеят в тази т.нар. държава.

Събаряне на всички незаконни постройки, санкциониране на кражби на ток, парно и изобщо, при постъпване на работа да се гледат единствено знанията и уменията на кандидат-работника, санкциониране на повишения шум в уречените от закона часове за покой. И още...

Разрешаване на всеки човек да се защитава и дори да убива, когато намери някой "непоканен" в имота си.
И това всичкото - без оглед на цвят, принадлежност и т.н.

Иначе наистина нямам нищо против тъмните братя. Аз не съм расист по принцип.

Освен ако не се спазват горните ми изисквания - а те са - РАВЕНСТВО ПРЕД ЗАКОНА. Ако не се спазват - нищо не мога да направя. Безсилен съм и ставам ужасен расист, не ми харесва - принуден съм от държавата, която се чувства безсилна пред тези неща. Публична тайна на кои групи хора принадлежат най-вече горните престъпления . Сигурно има и свестни - както в случая с вашия баща - малки и нищожни изключения от правилото.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4655933
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930