Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2012 00:02 - Ужасът на българското "здравеопазване"
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 19180 Коментари: 24 Гласове:
27

Последна промяна: 03.10.2012 00:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg





Тук нямам намерение да правя цялостен разбор на това "явление", а по-скоро да изнеса някои факти, на които бях свидетел съвсем наскоро.

Заминавам за морето миналата седмица, малко преди да замина ми звъни майка ми. Обадили й се от една болница в един наш морски град, тук няма да назовавам имена, не е това целта на поста. Казали й, че баща ми си е счупил крака и тя трябва спешно да отиде там и да даде кръв за операция. Тя, естествено, се сащисала и обяснила на доктор К., че е възрастна жена и не може да се вдигне веднага от София до морето да дава кръв. Освен това тя е анемична и е към 45 килограма. Казали й: "Тогава се организирайте!" (За да няма излишни въпроси - да обясня, че баща ми през лятото е в една малка виличка близо до морето и там е стнал инцидентът.)

Като ми звънна майка ми, веднага намерих болницата по Интернет, адреса, записах телефоните - звънях, но никой не вдига. Звънях и на баща ми по GSM-a и той не вдига. (после се оказа, че си оставил GSM-а в бунгалото). Както и да е озовавам се на другия ден в този морски град, отивам до болницата и започвам да го издирвам. Въпросният доктор К. казал на майка ми, че е на 5-ия етаж в ортопедията. Там обаче са няколко корпуса. Попадам на един 5-ти етаж и питам как мога да открия постъпил болен. Казват ми "Идете в приемно отделение, там на компютъра са всички постъпили". Отивам там, където са, разбира се, адски заети. Накрая ми обръщат внимание, ровят в компютъра и ми казват - "Тук не е постъпило такова лице." Аз обаче не се отказвам, започвам да търся доктор К. Оказаха се двама доктори с такова име, единият го видях, но не бил този, който ми трябва. За другия - никой не може да ми каже дали е на смяна и къде е. Все пак ме насочват към другия корпус. Часът е към 8.30 сутринта. Сега трябва да се преборя и с охраната, защото като казвам, че търся доктор К. , ми отговарят че сега е час за визитации и не могат да ме пуснат. Трябва да чакам до 12 часа!!!!!!! И това при положение, че не знам дали баща ми изобщо е там, след като и в компютъра го няма!!!

Кипна ми отвсякъде! Значи те могат да карат някого да идва от София и кръв да дава, но няма начин да откриете там ни човека, ни доктора!

Обаче аз не се отказвам толкова лесно. Искам среща с директора или с някого, от когото зависи да разбера какво изобщо се случва в тази болница и конкретно с баща ми. Естествено, че и това не може, но май им стана ясно, че мога да им докарам проблеми и накрая единият от охраната прояви здрав разум и рече:"Добре, пускаме Ви за 5 минути горе до отделението."

Да си призная честно, при това положение тайничко се надявах да е станала някаква грешка и баща ми да не си е чупил крака и изобщо да не е там!

Качвам се горе до отделението, питам персонала за него по име - и тогава тази ми тайничка надежда рухна - казаха ми 503 стая. Отивам и го виждам - потресаваща гледка! Сложена му е система, кракът е вдигнат и той изглежда немощен и остарял поне с 10 години отгоре. Това все пак е човек, който напълно е в състояние сам да се грижи за себе си или поне беше.

Докато се опитвам да възприема случващото се, пристига лекуващият лекар - доктор З. (Доктор К. е бил дежурен предния ден и затова се е занимавал с телефонните "интервенции" или не знам как по-меко да го нарека). Обяснява ми, че баща ми има счупена "ябълка" и има два варианта. Единият е - самата кост да си образува "лъжлива става", но тогава щял единият крак да се скъси и да не може да ходи добре. Другият вариант, който обаче забележете НЕ БИЛ СПЕШЕН, е да му се направи операция и да му се сложи изкуствена става, за която трябва да се заплатят като начало две хиляди и двеста лева и освен това да осигуря кръв от поне 3-4 човека. Казвам му: "Вижте какво, друг освен мен от София няма да дойде тук кръв да дава!" "Да, обаче, можете да я заплатите" - ме репликира докторът.
От цялото това писание не знам дали става ясно, че в този момент съм в абсолютен стрес! Но на кого му пука! Питам по каква клинична пътека е приет и колко време може да остане в болницата. Отговорът е - "Можем веднага да го изпишем!"

Това е човек със счупена бедрена кост в абсолютно безпомощно състояние, а те ми говорят че може веднага да го изпишат и да си изприпка едва ли не навън! Пак питам: "Ами ако аз не бях дошла сега, на улицата ли щяхте да го изхвърлите?"

Докторът ми се репчи, че не му харесвал тона ми. Сори, при тази ситуация няма как да е по-добър! А и не зачекнах въпроса, защо доктор К. се обажда на майка ми за кръв, след като въпросната операция не е належаща?!?

Докторът се фръцва и си тръгва обиден. В следващия момент идва една сестра с цял куп документи за подпис. Явно номерът е да съм зашеметена достатъчно и да подпиша всичко, което ми се пробутва. Поразгледах документите, тя бяха с насоченост за операция или по-скоро с насоченост за 2 200 лева...

Не става дума за парите, за баща ми ще дам и много повече, но не по този начин. Казах, че в момента не мога да взема решение за операция и следователно НЯМА да ги подпиша.

Сестрата си ги прибра и тя се фръцна на свой ред. Много ми дреме! За мен е важен баща ми и кой как се фръцка ми е последна грижа.

После започнах да организрам акцията за "спасяването му" от въпросната болница. Как мога да го оставя за една толкова тежка операция на място, където ЦАРИ ПЪЛЕН ХАОС И ИЗОБЩО НЕ E ЯСНО КОЙ Е ПОСТЪПИЛ ТАМ И КЪДЕ Е!
Както първата им грижа да шашардисват близките с операция, които се оказва, че не е спешна или належаща, а по-скоро пожелателна. Така де - 2 200 лева не са за изпускане!

Отивам пак на другия ден, осигурила съм транспортирането му до София. Охраната пак ме спира. Казвам, че има среща с доктор З. за изписване на болния. Пак мрънкаха, но ме пуснаха. Качвам се горе, баща ми вече е в пълен потрес и не иска да стои там и минута повече. Има разни детайли за допълнителни интервенции, но няма да се впускам чак в такива подробности.

Тогава виждам на масичката до леглото му храна в 2 пластмасови купички, неначената. Питам го защо не е ял. Той ми казва, че няма как - няма ни вилица, ни лъжица, как да я яде! Направо се потресох от това безхаберие. Дойдоха санитарките да го преобличат и питам защо не им дават прибори за храна. Те ми казват – ЧЕ ВСЕКИ ТРЯБВАЛО ДА СИ ГИ НОСИ ОТ ВКЪЩИ!
"Ами той е от София - казвам им - оттам ли да ходи да си ги вземе?"
Те веднага се измъкнаха, че били втора смяна и нищо не знаели.

ТАКА – СЕГА ДА РАЗНИЩИМ ТОЗИ НА ПРЪВ ПОГЛЕД НЕСЪЩЕСТВЕН КАЗУС, КОЙТО СЕ ОКАЗВА ОБАЧЕ НАПЪЛНО ЧОВЕКО-НЕНАВИСТНИЧЕСКИ! МОЖЕ И ГРЪМКО ДА ЗВУЧИ - ЗАТОВА ДА ОБЯСНЯ С ДУМИ ПРОСТИ:

ЕДИН ВЪЗРАСТЕН ЧОВЕК Е ПАДНАЛ НА ПЪТЯ, ЗАЩОТО ИМА МЕНИЕРОВ СИНДРОМ, ДОКАТО СЕ Е ВРЪЩАЛ ОТ МАГАЗИНА. ПО СПЕШНОСТ ГО ОТКАРВАТ В ТАЗИ БОЛНИЦА. ТОЙ СТОИ ТАМ 2 ДЕНА И ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ НЯМА ПРИБОРИ, ЗА ДА ЯДЕ ХРАНАТА, КОЯТО МУ НОСЯТ!

И НА НИКОГО НЕ МУ ПУКА ЗА ТОВА!

ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ДА ДАВАТ ПОНЕ ПЛАСТМАСОВИ ЛЪЖИЧКИ И ВИЛИЧКИ, АКО ГИ Е СТРАХ, ЧЕ НЯКОЙ ЩЕ ИМ ОТКРАДНЕ "СРЕБЪРНИТЕ ПРИБОРИ"???????

Питам го - ти защо вчера не ми каза, че ти трябват прибори, за да купя?
Той, супер изтощен ме поглежда - " Ами само до това ми беше, а и нямам апетит..." То как ли да има...

Пък аз в цялата тази лудница, не съм и предполагала, че ще го подложат и на този тормоз - да му носят храна само за да я гледа, а да не може да я яде!

Това е наглед най-дребното от цялата история, но е супер показателно, че в тези болници липсва всякаква човещина!

Значи могат да гледат как един човек 2 дена не може да си яде храната и никой не го интересува!

По-важно им е да викат някой от София кръв да дава, някой да плати 2 200 лева за изкуствена става, някой който да им подпише бумагите! Но изобщо не ги интересува, че този човек НЯМА КАК ДА СЕ НАХРАНИ!

Историята още не е приключила - баща ми си е вкъщи и се чувства по-добре, доколкото това е възможно при тези обстоятелства. Взимаме необходимите мерки и дано нещата се пооправят.

Този кошмар, който преживях там, сигурно се случвал на много хора.

Но това е просто ненормална ситуация и не бива да се търпи.

Този пост е предупреждение към хора, изпаднали в такава ситуация, да обмислят нещата и да не подписват всичко, което им се пробутва, докато са в стрес.

За другото - може да напиша някое писмо до Министерството, за да си преосмислят там приоритетите и не само за лъжичките, и виличките...














Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rossi9 - Тера, такава е реалността в болн...
03.10.2012 01:17
Тера, такава е реалността в болниците - безочие, бездушие и безхаберие.
Аз лежах в хирургия с хлебарки, носехам бельо от дома, храна - също, купувах си почти всички лекарства. Санитарките, като разбраха, че нямам пари за почерпка хич и не влизаха. Добре чепоне тоалетния стол ми оставиха, та се справях сама горе-долу и сменях подлогата на другата жена. Да продължавам ли...
Има вече горещ телефон за такива случаи - 9001152, 9301253, 9301259, e-mail: goreshtalinia@mh.government.bg.
цитирай
2. tsanynka - Разбирам в какво състояние си,
03.10.2012 02:05
защото преди 5-6 години бях в подобна ситуация със свекърва ми...Понятието"Българско ЗДРАВЕ ОПАЗВАНЕ"отдавна е излязло от първичното си значение!Ужасяващо е да се търгува със здравето на хората!Хипократовата клетва е само едно словосъчетание,а всичко останало-пари!Приравнихме всичко към европейските стандарти с изключение на доходите и отношението към ЧОВЕКА...Жалка родна картина...
цитирай
3. tanyaivanova - Един докторски съвет: работя като ...
03.10.2012 02:41
Един докторски съвет: работя като ортопед в Германия: ако баща Ви не си оперира тазобедрената става, тъй като разбрах от описанието , че става въпрос за счупване на шийката на бедрената кост, никога няма да ходи и ако не получава антитромбозна профилактика по време на вечното лежане(6 месеца в най-добрия случай) няма как да се измъкне жив от тази ситуация. Съветвам Ви веднага да се оперира, а след това на втория ден след операцията може да ходи.
цитирай
4. tanyaivanova - Не знам що за лекар може да Ви е пре...
03.10.2012 02:43
Не знам що за лекар може да Ви е предложил консервативният метод: той е отживелица
цитирай
5. vmir - Верно ли му бяха оставили храна без прибори?
03.10.2012 07:00
Ако е вярно, това доказва, че реалността надхвърля границите на въобразимото. Никога не бих се сетил, че такова нещо е възможно. Напомня ми баснята на Лафонтен за лисицата и щъркела, но те имат "оправданието", че се прецакват един друг. Що за кретен трябва да си, за да прецакваш човек в безпомощно състояние?

Знам, реват, че са им малки заплатите, имам в службата такъв "помощник" - ревльо, на когото съм принуден да върша работата по същата причина, защото се пазари и за най-нищожното усилие и си тръгва за в къщи още преди обяд. Ако обаче тези с ниски заплати нямат отношение към злощастието и страданието, как могат да очакват разбиране за ниските си заплати? Най-грозното е, че същите типове, които реват, че са им ниски заплатите и нямат адекватно отношение към задълженията си и нещата около тях, са най-големите клюкари и критикари на хората, които си вършат работата добросъвестно. Трагично е, че такива типове съвсем не са рядкост у нас.
цитирай
6. krassko - Мисля, че пресилваш нещата.
03.10.2012 11:09
И за пръв път се сблъскваш с тези проблеми.
Във всички болници искат да си носиш прибори, чаша, чехли и пижама. В Александровска вече искат и чиния.



цитирай
7. kasnaprolet9999 - Така е, санитарките са пълна отв...
03.10.2012 11:29
Така е, санитарките са пълна отврат, изобщо не си вършат работата, ако не им платиш. Когато на мама сложиха пирон на счупения й крак(за който платих 1600 лв. по познатата схема извън болничното заведение) цялата й нощница бе мокра и никой от персонала не я преоблече. Бяха отложили операцията и не знаех кога ще я оперират, бях отскочила навън да взема някои неща, които й трябваха. Като се върнах, бяха я оперирали в Пирогов и болничния персонал не я поглеждаше, добре че отидох да я преоблека, не й мърдаше бронхопневмонията-беше студен януарски ден 13 01-2010 г. Виж тук, погледни и коментарите, има подобен на твоя случай.
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/01/10/pomosht-lekuvat-ni.469951
цитирай
8. gwendoline - Потресаващо....
03.10.2012 11:30
Изпитах го на собствен гръб това лято, хем си бях в София, на една ръка разстояние от всичко и пак се чувствах изгубена в хаоса на нашенското здравеопазване. На косъм бях да заведа дело срещу конкретна болница, но ме разубедиха приятели, нямало смисъл, системата била такава, не мога да я променя, никой лекар няма да застане срещу друг и бла-бла, а това че едва не затриха човек поради немарливост и безхаберие, на кой му пука?!
цитирай
9. demonwind - Тази година ми се
03.10.2012 11:33
наложи да отида до Военна болница - там работи бившия ми личен лекар, при когото продължавам да ходя на частен прием, тъй като съм отебал т.нар. здравна каса и съм се отказал от услугите й (да не ми се налага!). Та човекът работи в интензивно отделение - кардиохирургия. Вътре наистина луксозна обстановка, доколкото луксозно може да е едно отделение с умиращи хора. Та на входа на това отделение ни посреща дебела санитарка с думите "Кви сте вие бе?". Викам си, айде да не се излагам пред моя човек, та ще преклоня глава без да съм я напсувал така, че да й излязат мазоли на ушите. Обясних за какво става дума, тя уж тръгна да търси доктора. След малко излезе едно лице от мъжки пол, което попитахме дали на етажа има тоалетна, въпреки че на вратата пред нас пишеше WC (но беше съответно заключена). Оня ни отмина, изсъсквайки през рамо, че тоалетна нямало, това било машинно отделение. След малко отвътре се показа дебелата санитарка и без въобще да ни забелязва, се изцепи към лицето от мъжки пол: "Сандоо, оня от четвърта до утре че гитиряса, нема язе да го изнасям, оти си си пуснал отпуска"...
След около час чакане се появи и доктора (разбира се, никой не му беше казал че сме пред вратата, а човека се скъсал да звъни на мобилния, който аз бях изключил (оказа се че не е нужно, ама аз все пак)). Та след около час чакане какво разбрахме - че в болницата работят селяндури, които навремето са мислели, че трамвая е марсоход и са ги лекували при баячки и чакръкчии, както и че някой нещастен човечец от четвърта стая до утре най-вероятно ще е в по-добрия свят. А, и друго разбрахме, макар и на следващия ден, защото пак трябваше да отидем - че стаята срещу нас не беше нищо друго, освен тоалетна, но вътре Сандо си държи пет дамаджани домашно винце, защото жена му щяла да му ги строши от главата...
Има една дума за тази ситуация и тя е - РЕЗИЛ!!!

Поздрави!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Когато мама си счупи крака и мен ме ...
03.10.2012 11:51
Когато мама си счупи крака и мен ме накараха да дам кръв, но поне бе в София, не съм тичала като теб до морето. Ето какво ми се случи тогава:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/01/15/triabva-da-imash-goliamo-syrce-za-da-rabotish-v-bolnica.472815
цитирай
11. tera - Благодаря за коментарите и съпричастността
03.10.2012 12:01
Krassko, нищо не пресилвам.
Едно е да постъпиш на планова операция и да си носиш "половината покъщнина", а съвсем друго е да постъпиш по спешност. Кога е имал време да си взима прибори от къщи като линейката го кара в болница?
Няма роднини там, които да му занесат, аз пристигам след 2 дни от София - какво, не могат да му дадат една вилица и лъжица, за да яде ли?
Ти оправдаваш ли тази идиотия?

Проблемът на българите е, че са като овце. Като в оня виц: "А въженцето ние ли да си купим (за бесене) или от профсъюзите ще ни го отпуснат?"
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Моя приятелка от с. Макоцево си с...
03.10.2012 12:33
Моя приятелка от с.Макоцево си счупи така шийката на ставата и й отказаха операция в окръжна болница, заради това, че на глезените имаше варикозни рани, които също никойне искаше да лекува. До болницата я бяха закарали линейка от Ел.Пелин, а на връщане от Окръжна болница не й осигуриха превоз. Наложи се синът й да вземе частва линейка, за която плати 180 лв, а пенсията й беше 240 лв. Казах беше, защото след около 7 м. почина от инсуллт, преди това се движеше трудно с патерици и проходилка из стаята. Може би трябва да послушаш съветите, които ти дава №2.
Виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/01/dostypno-li-e-nasheto-zdraveopazvane-molba-za-sydeistvie.794093
цитирай
13. dorichela - БГ болниците много добре Опазват ...
03.10.2012 16:14
БГ болниците много добре Опазват клиентите, опа... пациентите от това да Оздравеят.
цитирай
14. jim101 - Избор на екип
03.10.2012 20:09
Зад бюрото седи сериозен мъж с бяла престилка. Изгледа ни преценяващо и каза: А избор на екип направихте ли?. Докторе викам- ние още не знаем жената бременна ли е, не е ли, та дойдохме да ни кажете. Ще ви кажа, но първо трябва да изберете екипа. Този, който установи бременността, ще следи жена Ви и ще води раждането отсече лекарят. Дайте един екип тогава рекох примирено. Екипът това съм аз!-грейна белодрешковецът. 500 лева сега да ви запишем, 500 в пети лунарен месец и още 1000 за раждането. Преглътнах на сухо и кимнах. А сега ще ме прегледате ли?-обади се плахо... още жена ми. Няма закъде да бързаме. Първо трябва да направим и избор на реаниматор окашля се оня зад бюрото. Знаете напоследък, случват се разни неща, човек трябва да е подготвен, за да е сигурен през кое отверстие ще го обдишат например
цитирай
15. анонимен - Подводни
03.10.2012 21:17
Искам да попитам тук списващите - Някога опитвали ли сте се да ловите маймуни с трици?
цитирай
16. rossi9 - БГ болниците много добре Опазват ...
03.10.2012 23:09
dorichela написа:
БГ болниците много добре Опазват клиентите, опа... пациентите от това да Оздравеят.

Именно - наслушах се на коментарите на сестрите - "от това крак не става" и тем подобни, щото ме боляло и съм пискала при превръзките, а дежурната сестра нощем трябваше да я издирваме из цялото отделение, за да махне нечия система. Е, поне се научих сама да се справям. От "добрата" хигиена пипнах някакво упорито разстройство, което оправих едва у дома.
ПП - Вени, съжалявам за Иринка, лека й пръст :(
цитирай
17. tera - Има тук един анонимен коментар, въпреки модерацията
03.10.2012 23:21
Та на този човек, който си е направил труда да се "скрие" подобаващо - да му отговоря:

За маймуните и триците... Да се моли това да не се случва на негов близък!
Тогава ще разбере какво и как се лови!

Само да отбележа, че по "белите" държави такива операции се покриват от здравните застраховки и че условията в самите болници са на космически години оттук. За Европа говоря, за Щатите примерно не знам как е.

А за анонимния/та, който злорадства - никой не е застрахован, че на него или на негов близък няма да се случи нещо подобно.
Така че, моля дръжте се нормално, ако някой друг се изкуши да опорочава темата го трия без предупреждение.

На останалите - лека вечер.

цитирай
18. injir - Ако баща ви не е опериран, то след ...
03.10.2012 23:34
Ако баща ви не е опериран, то след време кракът ще се скъси и така завинаги ще окуцее. Ако може, сменете ставата с изкуствена. Доплаща се, но има и пари от здравната каса. Поинтересувайте се какво и колко ще ви струва,поинтересувайте се и за добри специалисти хирурзи, и се решете на операция.
цитирай
19. tera - @ injir,
03.10.2012 23:45
благодаря за загрижеността, права сте.
Вече съм взела мерки, свързах се с няколко болници, насрочила съм преглед за евентуално приемане за операция.
Явно само това е изходът.
Но не е ли жалко, че човек трябва да извървява сам този път 'до Голгота', без да има преди това възможност за една специализирана консултация какви са възможностие и вариантите. Всеки те възприема като ходещ банкомат и колко пари можеш да "снесеш". И това на гърба на болни, възрастни хора..

Ами, ако се случи така, че няма кой да им помогне?
Направо към Орландовци ли ще ги насочат?
Защото и без това пенсионерите били много...

Животът за всички, без изключение, е с летален изход. Затова, според мен, хората трябва да живеят така, че да има някаква взаимопомощ и като се запътят "натам" поне съвестта им да е чиста... Съзнавам, че това е пълна илюзия, но пък защо да не си помечтаем за по-хуманни времена...

цитирай
20. darktales - @
04.10.2012 00:50
Можеше дори да е по-зле. Аз понякога се чудя как въобще оцелява някой. В "държавните" болници сега работят предимно идиоти и идиотки. Разпределението е горе-долу:
- една малка част които могат и се стараят;
- една друга част, които могат, но вече са вдигнали ръце и скоро няма да работят там;
- една част за директно освидетелстване като откачени или дебили (между другото, хич не са малко);
- и една преобладаваща част, които просто не стават за тази работа, поради професионални или личностни качества, и навсякъде другаде биха ги изпратили да си опразнят веднага шкафчето, но именно тази част задава общото ниво.

Това е и единственият видим резултат в здравеопазването, откакто управляват ГЕРБ - в държавните болници и Спешната помощ останаха предимно идиоти.



цитирай
21. zlokuche - Съжалявам, но за някои неща просто ...
04.10.2012 01:24
Съжалявам, но за някои неща просто се изхвърляш. Говоря като лекар, добре запознат както и с проблемът при конкретното заболяване, така и в болниците като цяло.
цитирай
22. tera - @22
04.10.2012 09:52
Не знам на кое му казваш "изхвърляне" - всичко си е истина.
А за конкретното заболяване - ще те питам на ЛС, да не занимаваме аудиторията с детайли.
цитирай
23. sinewave - Zlokuche
04.10.2012 11:11
радвам се че ни запознаваш какво е положението, за да се примирим с него, но е вярно също че в болниците има и много психопати, което не гарантира че ще са само сред пациентите, нали? Ще се изхвърлиш ли да кажеш обратното ?
цитирай
24. bserafimova - Същото преживях и с майка ми, която почина.
19.12.2012 17:43
Пълна отврат е в болниците - на никого не му пука за болните. Нито на лекарите, нито на сестрите, нито на санитарките.

А на личните лекари още по-малко. Нашата лекарка непрекъснато ми обясняваше, че майка ми е с тежка деменция и това беше повод НИТО ЕДИН ЛЕКАР в Първа градска болница в София, нито пък личния да й отвори устата, за да я прегледа и види, че има възпаление на слюнчевата жлеза, заради което не можеше да се храни. Майка така си и умря - от глад и жажда.
Иска ми се да ги осъдя тези мърлячи от всички поликлиники, болници и инстанции.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4653836
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930