Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2012 15:34 - За емигрантите, не-емигрантите и пр.
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 7077 Коментари: 17 Гласове:
6

Последна промяна: 04.08.2012 15:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg





Първо да отбележа - според мен в момента светът си е едно глобално село и кой, където иска може да живее и да се развива!

Темата за емигрантите тука си е само с национален привкус!

Изобщо не ми пука колко хора са извън България или вътре в нея. Защото дори и да ми пука, по никой начин не мога да го променя. Ерго - защо да се хабя напразно! :)

Така...  Всеки е свободен да си търси щастието и късмета, където намери за добре. Дай Боже много преуспели българи навсякъде по света!

Обаче има една друга подробност, която лично за мен е доста дразнеща...

Сблъсках се с този "феномен" преди повече от десетина години, когато бях в Германия и силно ми беше залипсвала българска реч.

Тогава влизах в разни форуми, беше преди изборите на Царчето за премиер. Тогава ми направи силно впечетление колко са активни емигрантите по въпроса за изборите, а и не само. Даваха страшно много акъли как да се оправела държавата и т.н.

Още тогава ми идеше да им кажа, а мисля, че съм го писала някъде по постовете, после ще намеря линк, че ако, баце, толкова много ви пука какво става в България, да го бяхте направили тука! А не да раздавате дистанционни мъдрости!

Всеки, който е български гражданин, според Конституцията, има право да гласува на изборите.
Но това не значи, че всеки, който се е изнесъл от Българя по едни или други причини, има право да е меродавен по случващото се в България.

Мили мои приятели от чужбина, харесвам ви и се надявам да сте намерили там щастието си. 

Но много ви моля, след като не сте тук, да престанете да ни давате акъли как да се оправим! Ако можете - елате го направете, ако не - просто само си гласувайте!

Благодаря за вниманието!





Гласувай:
11



1. tit - ще те емнат, че налагаш цензура!:):):)))
04.08.2012 15:48
И с право!
Няма лошо емигрантите да дават мнение. Но ме дразни, като вземат да викат - оправете си държавата!
сякаш това не е и тяхна работа...
Реплики в тоя стил ме дразнят, да!:(
цитирай
2. tera - Ха, каква цензура? :)
04.08.2012 16:09
Никой не им забранява да си говорят и пишат, каквото си искат! Но според мен е малко или повече лицемерно, след като не живееш в една държава да се правиш, че си адски загрижен за нея!
Ако беше толкова загрижен - да си тук и да работиш на ползу роду!
Все пак ние тук работим за БВП на тази държава. Разбира се, че има голям брой постъпления именно от емигранти за семействата им в България.
Това са факти и не ги отричам по никой начин.
Мисълта ми беше за това как на хората им домилява България, когато не са в нея, а не са и прокудени!

Все пак си мисля, че тези, които сме тук правим повече, за да я има, а не онези, които ги няма.

По никакъв начин не искам да внасям някакъв разнобой между българите. Преди беше София - провинция, сега емигранти и не- емигранти.
Всеки, който милее за България, може да бъде полезен. Но тук ставаше дума за изказвания от сорта "Вие, там в България защо не правите това или онова..."
Този стил е неприемлив.
Ако сме в България - всички сме тука - независимо дали физически или виртуално. Останалите мнения, просто нямат занчение.

цитирай
3. rumero - В някои неща си права. Не искам да ...
04.08.2012 17:27
В някои неща си права.Не искам да коментирам,защото наистина повечето неща си е до самият човек.А всеки е по своему различен от останалите.Искам само да кажа ,че ми прави впечатление блоговата активност на блогари от БГ,пишещи за емигрантите,отколкото обратното.Това е...Поздрави на теб.
цитирай
4. tit - Разделяй и владей!:)
04.08.2012 17:52
От нощес съм на латинска вълна!:))))
цитирай
5. tera - rumero,
04.08.2012 18:14
този пост няма общо с блогърската активност. Прочетох само един пост при pevetza, но беше пост фактум.
Както виждаш ретроспекциите са от преди десетина години, но все си е същото.
Не желая да обиждам никого и определено съм го заявила.
Не е въпросът да се разделяме, но както казах и в предния ми коментар, ако ще се започва с "вие, там в България, ..."

Такива мнения не са ни необходими! Ако някой желае да е съпричастен дори и отдалеч може да каже: " Можем заедно да направим еди-си какво..." Има начини да се осъществи една добра идея.
Иначе за какво са тези словоблудствени и пожелателни изказвания?!
От пусто в празно ...

цитирай
6. tera - tit,
04.08.2012 18:16
аз съм на латинска или по-точно на испанска вълна от доста време, ама нещо не се връзва с темата. Ще пусна нещо по-въпроса, но по-нататък. :)


цитирай
7. rumero - Ти си знаеш твоето и както виждам, ...
04.08.2012 18:25
Ти си знаеш твоето и както виждам ,няма никакъв смисъл да се пишат коментари при теб...
цитирай
8. tera - @7
04.08.2012 18:36
това си е твоето мнение, приех го и го коментирах, не зная какво друго си очаквал...

цитирай
9. motherboard - :-)
04.08.2012 19:33
Аз нямам право да давам акъл на английската кралица, но и в българските дела не се бъркам.
цитирай
10. tera - Мдам,
04.08.2012 20:16
сигурно се колебаеш дали да приемеш поканата за България..




цитирай
11. tit - имам предвид факта, че разделен народ лесно се управлява.
04.08.2012 22:02
онези, които казват "Вие там се Управете, щото на нас у нас не ни харесва" с отношението си на практика подкрепят това, което не им харесва. С теб казваме едно и също, но аз нещо не съм най-ясна, явно!:)
Тичам назад, щото търся друг твой постинг...!
цитирай
12. tera - tit,
04.08.2012 22:31
нищо друго не ми идва наум сега освен тефтерчето на Левски!

По-преден пост е, ще го намериш.

цитирай
13. balebalev - Когато избрахте царя,
05.08.2012 02:00
аз разбрах, че няма да се оправите и избягах. Когато избрахте Бойко, разбрах, че съм направил правилен избор.
цитирай
14. d3bep - Аз мисля, че вече сме в позиция, в ...
05.08.2012 08:38
Аз мисля, че вече сме в позиция, в която емигрантите става опасно да гласуват.
Не искам да обиждам никого, нито да отнемам нечии права, но емигрантите следва да нямат право на глас на изборите.

Защото се получава следният феноменален идиотизъм:
Огромен брой от активното население е навън.
"Образова се" за България по медии и форуми.Или евентуално питат баба си в България как е, и тя, за да не ги притеснява ида не плаща голяма сметка по телефона, вика "добре е" и готово.
Партиите стават все по - активни по медии и форуми.
И нашите гласуват елементарно и първосигнално. Без да ги обиждам, ама колко месии избрахме така в последните години.
И нашият глас, на тея, дето сме останали тука, все по -малко тежи. Скоро ще се стигне до положение че и НИЕ ВСИЧКИ ДА СЕ ОРГАНИЗИРАМЕ И ОБЕДИНИМ, ПАК ДА НЕ МОЖЕМ ДА СПЕЧЕЛИМ ИЗБОРИ.

А реалността каква е? Мият чинии, носят пици, гледат баби и боравят с евтина и манипулирана информация за България.
А ние всеки ден плащаме масрафа, експлоатират ни за никакви пари, плащаме безумни данъци, водим чужди войни...
А тея ,дето СА ИЗБЯГАЛИ ОТ ТОВА, НАСИЛА НИ БУТАТ НА НАС ГЛАВИТЕ В НЕГО И НИ КАЗВАТ КОЙ И КАК ДА НИ УПРАВЛЯВА.

Вероятно ще има сериозен натиск ако реши някой да променя така закона... Но като цяло все повече си мисля, че е редно самите емигранти да проявят съвест в тази насока. Макар че това е трудно, егото е голяма сила и трудно някой се отказва от "правата си", ако и нищо да не се ползва от тях.

Изумителното е, че от емигрантите примерно 90% ще искат точно същото нещо за българските емигранти в Турция, полутурци или помаци, а също и за пребиваващите в България цигани.
Биха им отнели правото на глас.
Но за себе си - не.
Не виждат обаче че те са част от същия процес.

Респективно останалите в България скоро можем да почнем само да плащаме данъци и да изпълняваме, а на избори става все по идиотско да се явяваме. Като гласуват 3 000 000 емигранти по света и някой Б.Б. като подправи леко изборите и вие гласувайте както си искате....

Правилно е вече , лично за мен, да гласува този, който представи бележка най - малко за 12 месец плащани данъци през предния мандат. Той е издържал правителството, той е търпял лишения заради тази държава, той има право да гласува.. Който плаща, той избира и в магазина.
Който плаща на Китай, да се опита да гласува в Китай. Ако там не му дават, е... Това е неговият избор. Но като не е плащал тук, не виждам защо да избира тук.
Емигрантите, нека пак си имат право на мнение.
Ако това стане, всички проблеми с изборите ще отпаднат и реално ще се получат много смислени избори. И проблемът с циганите ще отпадне и с автобусният туризъм ще отпадне.
От самосебе си.

Проблемът е дали някой реално иска смислени избори.
Очевидният отговор е, НЕ...
цитирай
15. tera - bale,
05.08.2012 15:08
царя аз не съм го избирала, изобщо не гласувах тогава, защото трябваше да пътувам от Брауншвайг до Берлин, а реших че не си заслужава предвид кандидатите.
Но затова пък няколко седмици след това ходих до Берлин на Love Parade, голям майтап беше да види човек как разпускат немските сухари. :)
Както и Боко не съм избирала, ама се намери кой да го избере. Ако знаех, че дотам ще я докараме, да си бях останала в Германия...
цитирай
16. tera - d3ver,
05.08.2012 15:15
мислех нещо подобно, но не исках да изпадам в крайности. :)
Примерно доколкото знам, за да си гражданин на Монако и да се облажиш от данъчната им система си длъжен годишно да пребиваваш един определен период от време в страната.
Както и ако имаш гражданство на САЩ пак си длъжен мисля, че беше поне месец всяка година да си там.
Горе-долу подобна система би могла и тук да се въведе. Иначе какъв гражданин си на страната, като не си се вясвал години наредд
цитирай
17. pando - ПРАВИЛНО
11.08.2012 13:28
Дрябва да се въведе закон,който не е плащал данъци или такси няма право да гласува.Много е лесно да си навън(плащаш данъци и такси на други държави и да имаш право да даваш "акъл" на хора които изнемогват под властта на нагли простаци).
Този който не може да докаже най-малко шест месеца в годината присъствието си в България да няма право да глува.(Просто не плащал такси-тчка.)
Трябва да се признае че от дълго време България не е държава ,а територия.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4655203
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18537
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930