Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2012 22:28 - Научете се да четете какво купувате!
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 1794 Коментари: 2 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Този пост е предизвикан от съвсем реална случка.

За някого може и това да не е важно, но си мисля, че всеки трябва да се интерсува какво си слага в стомаха. Не казвам в устата, защото веднага ще предизвикам друг род коментари! :)

Купувам от една известна верига магазини разни саламчета за кучетата вкъщи. На тях основното им меню е суха кучешка храна, но колкото и да я разнообразяваме вече им е писнала. Затова като апетейзъри ги черпя със саламчета, кучешки пастети, даже и извара и др. подобни, за да им се усладят после "барбонките", както наричаме "на галено" сухата кучешка храна. Тя си е балансирана за кучаци, както казват, ама иди го обясни това на кучетата! Те си искат и други благинки, ми човещинка или кучовщинка, все тая. :)

И така - започнах да им купувам един вурст, който си е за хора, не от щанда за кучешка храна. Опитвала съм го, видя ми се вкусен. На тях явно им се е видял още по-вкусен, защото сутрин особено след разходка, само като ме видят ме съпровождат до банята със скимтене и "цвилене" и докато не им дам от саламчето, не мирясват. Същото е и вечер положението...

В един момент решавам да прочета подробно етикета на този вурст. И какво пише там: пилешки кожички, нишесте, соев протеин, сол, стабилизатор Е-450, Е-452, сгъстител Е-407а,... антиоксидант Е-19, емулгатор за киселинност Е- 126,.. овкусител Е 21, подправки, аромати, захари, оцветител Е 120, следи от лактоза, глутен.
Многоточията са, защото ме домързя да препиша всички Е-та... Мислех да снимам етикета, но е много дребен шрифтът и едва ли ще може да се чете.

За съжаление в момента нямам опаковка от кучешки пастет, за да се направи сравнението. Там май имаше в състава все пак нещо като месни производни.

ТОЗИ ВУРСТ, за който става дума, е предназначен за хора!!! Освен пилешките кожички, които са си отпаден субпродукт, всичко останало е чиста химия! 

Чудя се по каква логика това НЕЩО се предлага в супермаркет като храна за ХОРА! Цената му е ниска, затова го взимам за кучетата.

Лично аз избягвам всякакви видове салами - пресни, трайни или каквито и да са. Но има хора, които ги обичат.

Как може да се предлага такова нещо, което бъка с вещества от почти цялата Менделеева таблица?!? Някой ще каже - ами като е евтино - не го купувайте!

Пък аз питам - как изобщо може да се предлага за храна?!? Дори и за кучетата сигурно е вредно!







Гласувай:
7



1. bubolina111 - da
27.06.2012 21:52
veterinari sa mi kazvali,4e zamruzeniq ku4e6ki salam e mnogo dobur
цитирай
2. tera - Не го знам този замразен салам,
27.06.2012 22:27
но съм им купувала незамразен. Интересното е, че е по-скъп от саламите за хора...

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648617
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031