Прочетен: 1924 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 05.06.2011 01:32
Крайно време е Светият синод и лично Патриарх Максим да се съобрази с високоуважаемия блогър vmir и да преосмисли позицията си относно канонизацията на жертвите от Батак и Ново село. Понеже въпросният блогър твърди, че това е срамно събитие...
http://news.ibox.bg/news/id_913250357
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=802969
Написал е един трюлюлю гювеч под формата на постинг, дето е забъркал башибозуци, мюсюлмани, комунисти и т.н....
Това е моят коментар под гювеча, не се и съмнявам, че постът му е много по-дълбок, смислен и даже иносказателен в сравнение с коментара ми, понеже неговата мъдрост е всеизвестна и го наричат "командира"...
00:47 - Май по-голяма глупост не съм чела! "Въпреки огромните усилия да се представи Баташкото клане като славна изява на Българския дух и израз на любов към Родината, за мен то е не славно, а срамно събитие."
Това е първото изречение от поста ти. Онези хора за загинали така или иначе, виждал си им черепите сигурно в Батак, за какво им петниш паметта?
Какво е срамното, че са загинали ли?
Първо посочи достоверен исторически източник, че НЕ са изклани от турци, а от българо-мохамедани. Ако говориш за еничари, то това вече е друг въпрос - може ли изобщо да наречеш българи деца откъснати в ранно детство от майките си и възпитани като войска на султана?
Правиш някакви свободни аналогии с башибозуци, кoмунисти и прочее... Май нещо си забъркал пълен гювеч в желанието да се правиш на интересен.
Но недей да петниш паметта на тези българи загинали в Батак, виждала съм черепите и костите им, чела съм на Вазов поемата за Кочо, може би за ралика от теб, не поругавай българските светини, за да пробуташ някаво четиво в този блог! Пълна смешка!
Постинг: БАШИБОЗУЦИТЕ
Автор на постинга: vmir
После малко литература и клип за разнообразие от сериозните исторчески доводи на командира.
Иван Вазов-Възпоминания от Батак(разкази от едно дете)
От Батак съм, чичо. Знаеш ли Батак?
Хе, там зад горите... много е далече,
нямам татко, майка: ази съм сирак,
и треперя малко, зима дойде вече.
Ти Батак не си чул, а аз съм оттам:
помня го клането и страшното време.
Бяхме девет братя, а останах сам.
Ако ти разкажа, страх ще те съземе.
Като ги изклаха, чичо, аз видях...
С топор ги сечеха, ей тъй... на дръвника;
а пък ази плачех, па ме беше страх.
Само бачо Пеню с голям глас извика...
И издъхна бачо... А един хайдук
баба ми закла я под вехтата стряха
и кръвта потече из наший капчук...
А ази бях малък и мен не заклаха.
Татко ми излезе из къщи тогаз
с брадвата в ръцете и нещо продума...
Но те бяха много: пушнаха завчас
и той падна възнак, уби го куршума.
А мама изскочи, откъде; не знам,
и над татка фана да вика, да плаче...
Но нея скълцаха с един нож голям,
затова съм, чичо, аз сега сираче.
А бе много страшно там да бъдеш ти.
Не знам що не щяха и мен да заколат:
но плевнята пламна и взе да пращи,
и страшно мучеха кравата и волът.
Тогава побягнах плачешком навън.
Но после, когато страшното замина -
казаха, че в оня големи огън
изгорял и вуйчо, и дядо, и стрина.
И черквата наша, чичо, изгоря,
и школото пламна, и девойки двесте
станаха на въглен - някой ги запря...
Та и много още дяца и невести
А кака и леля, и други жени
мъчиха ги два дни, та па ги затриха.
Още слушам, чичо, как пискат они!
и детенца много на маждрак набиха.
Всичкий свят затриха! Как не бе ги грях?
Само дядо Ангел оживя, сюрмаха.
Той пари с котела сбираше за тях;
но поп Трендафила с гвоздеи коваха!
И уж беше страшно, пък не бе ме страх,
аз треперех само, но не плачех веки.
Мен и други дяца отведоха с тях
и гъжви съдрани увиха на всеки.
Във помашко село, не знам кое бе,
мене ме запряха нейде под земята.
Аз из дупка гледах синьото небе
и всеки ден плачех за мама, за тата.
По-добре умирвах, но не ставах турка!
Като ни пуснаха, пак в Батак живях...
Подир две години посрещнахме Гурка!
Тогаз лошо време и за тях наста:
клахме ги и ние, както те ни клаха;
но нашето село, чичо, запустя,
и татко, и мама веки не станаха.
Ти, чичо, не си чул заради Батак?
А аз съм оттамо... много е далече...
Два дни тук гладувам, щото съм сирак,
и треперя малко: зима дойде вече.
Пловдив, 1881
Клип за баташките мъченици.
НАДЕЖДЕН ЛИ Е РАДИОВЪГЛЕРОДНИЯТ МЕТОД?
Монголо-българската война от 1240 -1242 ...
05.06.2011 02:55
В постинга си обърнах внимание на факта, че в този превърнат в символ на българо-турските отношения случай, няма доказано участие на редовна турска войска, а дори и на турския етнос, за който не се знае, че е спасил няколко десетки български деца от злодеянията на вилнеещия в Батак башибозук, съставен от българи - мохамедани, за да се докарат пред турската власт.
Казах още, че същия вид отношение срещу собствения народ с цел докарване пред чуждестранна власт се наблюдава и в по-късни времена, а понастоящем това отношение дори се героизира.
Убили са децата си, за да не се гаврят с тях разбойниците, толкова ли е трудно да схванеш.
"Някои външни наблюдатели" ми звучи точно като "една жена ми каза..." - изключително силен аргумент бих казала....
Няма ли да проължиш тезата си с това, че не е имало турско робство, а "присъствие" и че сме си живяли мирно и кротко съвместно с турския етнос (на наша територия обаче... ) и пустия му башибозук накрая взел, че оплескал цялата работа и разтурил "мирното съвместно съществуване"?!
Радвам се, че имам щастието да си поговоря с толкова ерудиран историк, че и философ, като теб, направо се обогатих душевно, "командире".
05.06.2011 09:40
09:07 Vmir, забъркал си такъв тюрлюгювеч, че само ранният час на публикуването му може донякъде да обясни мисловните ти лупинги. Първо: повечето българи знаят за участието на помаци в кланетата в Батак. Но кой е подбудителят? Кой е позволил жестокостите? Стара и болезнена истина е, че султанът е използвал еничарските корпуси и башибузука за извършване на "наказателните" акции. По-важно е защо точно сега повдигаш този въпрос и не си ли ти, който раздухваш омраза след толкова години от злодеянията? Има нещо смущаващо в твърденията ти от рода на: " ..едва ли ще ни се удаде да докажем, че жестокостта се дължи на вярата, а не на стари навици". Какви са тези стари навици? Искаш да внушиш, че българинът изначално си е жесток? Та ние сме известни с толерантността си, това го потвърждават и турци, и евреи, и арменци. Лошо става, когато се намесят подстрекатели, няма значение от каква националност са.
В следващата ти фраза пък изобщо не съзирам логика : "Пренебрежението към чуждия живот и тлеещата в българина- немюсюлманин готовност за извършване на злодеяния прозира в популярността на изрази като "Сменил си вярата САМО за да си спаси живота". Значи отново според тебе българинът-немюсюлманин има "готовност" за извършване на злодеяния? Сменяли са си вярата, човече, за да запазят своя, а не да отнемат чуждия живот. Самият ти дали би се държал като герой пред турския ятаган? Навярно ти са известни откритията, че в някои гробища у нас характерният за мюсюлманите надгробен камък в долната си част, дълбоко в земята, е бил издялан като християнски кръст! Това говори ли ти нещо?
И накрая - езикът ти е неприемлив! Издава агресия и неуважение към другите. Това май пак са "стари навици" ? Сипеш обиди към опонентите си. Наричаш ги : тъп, башибузук, чукундур, мижитурка жалка, лъжла, клеветник и т.н. Да не говорим за вулгаризмите, като: "Не се прави на неразбиращ, сякаш друг ти е с..л в гащите!"
Невъздържаността ти издава слабост- и в позициите, и в умения
Всеизвестен факт е, че убийците на батачани са българомохамедани от съседните села. Далечни братовчеди са един вид и в конкретния случай става въпрос за сложността и натрупаното в техните взаимоотношения и конкретно това дето е ставало в главата на водачите им.
Различното в Батак и Новосело в сравнение с останалите подпалени градове и избити хора по време на Априлското въстание, е че в случая става въпрос не просто за убийство макар и зверско на въстаници - както е Брацигово например, а за мъченичество за вярата. Точно поради родството си най-вероятно главатарите на башибозука и поради това, че са наследници на българи отказали се от вярата си, което със сигурност им е напомняно при нужда от братовчедите им дето не са се отказали те са ги поставили на този избор - да станат мюсюлмани или да умрат. Избрали са да умрат и това ги прави мъченици за вярата, това е и основанието да бъдат канонизирани.
Дали ако имаше редовна османска (няма турска армия в това време, както няма и еничари) армия щеше нещо подобно да се случи никой не може да знае. По аналогия с другите потушени от редовна армия места, както и ако съдим по действията на Сюлейман при Стара Загора - много вероятно е краят им отново да е бил същия с разликата, че нямало да им се налага да избират дали да си сменят вярата. Щяха да бъдат убити като бунтовници, а не като мъченици.
2. ИМПЕРИЯТА
3. КУСКО
4. МАЧУ ПИКЧУ
5. ТИТИКАКА
6. ЛА ПАС
7. ИГУАСУ
8. БУЕНОС АЙРЕС
9. РИО ДЕ ЖАНЕЙРО
10. И ПАК РИО
11. Пътеводител
12. Гласуването
13. Мания или "инвентаризация"
14. SUNCUS ETRUSCUS
15. ТОП 22
16. ПОРНО С ПАНДИ
17. Прекрасен творец
18. Приказка
19. Едни велики думи...
20. ВЕЧЕ СЪМ И ТУК
21. AKO VI ZALIPSVAM ... :)))