Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2008 13:21 - Отново в Рупите
Автор: tera Категория: Други   
Прочетен: 13538 Коментари: 9 Гласове:
1

Последна промяна: 30.10.2008 14:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За пръв път бях на Рупите  преди повече от десетина години. Баба Ванга беше още жива и имаше по поляните насядал и налягал народ в очакване на „аудиенция”. Но църквата вече беше построена и я разгледахме – не ми хареса изобщо, много измислена ми се видя, пък и Светлин Русев не е между любимите ми художници. Не че това би го засегнало особено, разбира се.   Но вчера понеже така или иначе бяхме в Петрич, колко му е да отскочим до Рупите. Взимаме едно такси и се доставяме по предназначение. Пък и шофьорът излезе голям образ и ни забавляваше през цялото време. Обаче много бързо и неясно говореше, иначе си беше извор на мъдрост човекът – много видял и пътувал, къде ли не – запомних само Ирак и Йордания, но имаше още доста места. И каза два култови лафа, които запомних – „Доброто идва от сърцето, лошото – от мозъка” и „Сега няма бедни хора, има само мързеливи”. (не говорим за пенсионерите, не се хващайте за думата)  
Църквата не се е променила от последния път, когато я видях – но този път я разгледах по-благосклонно, липсваше елементът „изненада”. Всъщност изненада после се получи съвсем неочаквано, но съвсем по друг повод. Междувременно вътре се венчаваше една двойка, попът пееше, слънце грееше и т.н.  
Ако не сте били в църквата, по-надолу няколко снимки, не че вътре изобщо има много нещо за снимане.  
След църквата наобикаляме комплекса – къщата на баба Ванга, езерцата, „фермата” за токачки и там видях един невероятен хубавец – за пръв път в живота си зървам точно такъв – левент и половина, близо два :)   Връщаме се обратно след обиколката към къщичката и една млада жена тича по поляната към мен и вика „Може ли за момент?” Оглеждам се, има и други хора и питам „Аз ли?” . Вижда ми се позната, но не се сещам откъде. „Да, вие направихте снимка на венчавката ни.” Сега загрях, че това е булката, но без короната не я познах, пък и тя не беше в традиционна булчинска рокля. „Търсихме ви навсякъде” – запъхтяно обяснява тя. Вярно, че съм доста търсена, но пък да ме търси булка в деня на сватбата й – такова нещо досега не ми се беше случвало. :)  Наистина направих една снимка и то съвсем мимоходом, не ми беше удобно да щракам сватбата на непознати хора, може пък да не им е приятно. Оказа се обаче, че те нямали фотограф, били само четиримата с кумовете, затова ме молят да им изпратя снимката. „И това ще е единствената снимка от венчавката ви?” – недоумявам аз. Така се оказва на практика. Знаели, че не било разрешено снимането. „Кой ви каза?” – отново се чудя. Защото преди да започна да снимам в църквата попитах дали може. Винаги питам, защото не ми се ще като се разпаля да снимам някъде, да цъфне някой да ми направи забележка и да ми секне целия ентусиазъм. „Да бяхте казали цяла фотосесия щях да ви направя” – добавям аз, но късно е за китка, дето се вика.   „Няма проблем, ще ви я изпратя” – обещавам - „Пък вие ще трябва с добро да ме споменавате” – пошегувах се, защото видях че е притеснена. Чудя се какво ли щяха да правят тези млади хора без една-едничка снимчица, ей така за кадем. Сигурно неслучайно дядо Господ ме е пратил точно тогава с апарата. :) Така че подсигурих си още двама фена, надявам се всичко да им тече по вода (или както се казва в приказките по "мед и масло") и както успяха да ме открият в цялата навалица по Рупите, да откриват всичко хубаво наоколо и помежду си. Пък и не само те … :)))  


image




image





image





image


Това е райска ябълка в градината


image





image


За този красавец споменах по-горе


image


Тази снимка е моя, но съм я докарала като снимана от Ян-Артюс Бертран :))

image


Портрет на баба Ванга , худ. Светлин Русев



image

Олтарът вляво



image


Икона на Света Петка


image





image

Олтарът

  
 

image


Гробът на баба Ванга в двора на църквата



image





image







Тагове:   Отново,


Гласувай:
1



1. rumila - Чудесно tera!
28.10.2008 14:29
Много хубаво разказваш, много полезна си била - за много хора. Имаше в града по същото време фестивал на "Златен кестен" - и там имаше какво да видиш.
Поздрави от мен!
цитирай
2. tera - Благодаря! :)
28.10.2008 14:34
Две от нас ходиха на "Златния кестен", но аз го пропуснах. Next time :)
Поздрави и от мен!:)))
цитирай
3. glarus - И аз те
28.10.2008 14:41
поздравявам за вчерашния ден!
изпълни ме с хубави мисли за оня край. Когато беше жива баба Ванга се записах и чаках на една дълга опашка, преди да ми наближи реда, разбрах, че всеки е дошъл с някакъв тежък проблем, а аз нямаше какво да питам и така и не влязох, защото понякога излизаше и извикваше спешните случай, но я помня.
Поздрави за настроението, което ми създаде с поста си!
цитирай
4. tera - Мерси :)
28.10.2008 14:54
Наистина страхотно си изкарахме. Вчера ме пита една колежка - Ти къде "ръшка" събота и неделя? Гледам я учудено, защото нищо не съм й казвала и я питам "Ти откъде знаеш?" Тя се смее: "Пише ти на челото!" Явно толкова хепи съм изглеждала и й е станало ясно, че някъде сме "вършали" :))))
цитирай
5. anlov - Много симпатична история.
29.10.2008 21:16
И аз тая вечер не можах да вкарам апаратче в Американското п-во на Хелуин, та разчитам на благоволението на една случайна фотографка, както булката - на твоето.
цитирай
6. tera - Ей, Ангел, здравей :)
30.10.2008 00:30
Отдавна не сме се виждали :) Знаеш ли - най-готиното в цялата тази история беше - абсолютно неочаквана! Ти после ще разкажеш за посолството. Но пък си мисля, че хубавите неща се случват импулсивно - права ли съм ? :)))
цитирай
7. anlov - Абсолютно си права.
03.11.2008 08:57
Извън предварителните сценарии някъде е жилото на живота.

А за посолството - мани-мани. Малката ми дъщеричка така се изплаши от ония вещици и призраци, увити в паяжини и скрити в полутъмни дупки, че повече няма да иска да види никакъв Хелуин до края на земните си дни:)

Иначе виното им беше пивко:))) (така де... да се върнем на темата, която ни сближи още от самото начало:)))
цитирай
8. tera - Добро утро :)
03.11.2008 09:06
Вярно, че почнахме от виното ... и до къде стигнахме ...!!! До никъде :)))))))) Шегувам се :)
Както ми писа една преподавателка от Делауер (нали сме на американска вълна в момента :) " Thank you for a long way we've passed together" или нещо от сорта.
Та и аз ти "thanks" по този случай :)
А как се озова в посолството - като поддръжник на бъдещия президент Обама или само благодарение на личния ти чар? :)))
цитирай
9. anlov - Жена ми бачкаше там,
03.11.2008 14:02
преди да излезе по майчинство.

А за Обама - знаеш, че не съм расист, но специално този черен мъж-социалист не искам да го видя в онзи Бял дом с Овалния кабинет.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tera
Категория: Други
Прочетен: 4648866
Постинги: 994
Коментари: 7469
Гласове: 18536
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031